Οι Γ΄χαιρετισμοί της Θεοτόκου στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

Στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου, την Παρασκευή το βράδυ, πραγματοποιήθηκαν οι Γ΄ Χαιρετισμοί στην Υπεραγία Θεοτόκο, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλου.

Ο Σεβασμιώτατος έψαλε τους χαιρετισμούς μπροστά στην ιστορική και θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Ελεούσας του Μικροκάστρου, που φιλοξενείται στην ενορία καθ’ όλη τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή.

Στο τέλος της ακολουθίας κήρυξε το θείο λόγο. Μεταξύ άλλων, ο Σεβασμιώτατος είπε: «Μπήκαμε στην τρίτη εβδομάδα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, έχοντας πολύτιμη βοηθό την Παναγία. Την Κυριακή θα λιτανεύσουμε τον Σταυρό του Κυρίου, ευρισκόμενοι στο μέσον της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Οι Χαιρετισμοί στη Θεοτόκο αποτελούν δοξολογικό τροπάριο, έχοντας ως βάση τον Ευαγγελισμό από τη μια και την Σάρκωση του Χριστού από την άλλη.

Η Μεγάλη Σαρακοστή αποτελεί πορεία διά του Σταυρού στην Ανάσταση, με βασική προϋπόθεση την έλευση του Θεού στη γη. Αυτή την προϋπόθεση μας θυμίζουν οι χαιρετισμοί.

Ο Θεός ενώ ήρθε στη γη, δεν έλειψε ποτέ από τον ουρανό, δεν εγκατέλειψε την κοινωνία των προσώπων της Αγίας Τριάδος.

Πρέπει να γίνουμε ξένοι στην νοοτροπία του κόσμου, στη νοοτροπία του διαβόλου.

Ο Λόγος που είμαστε χριστιανοί είναι γιατί ο Θεός μάς καλεί σε κοινωνία και ένωση μαζί του. Η Εκκλησία δεν είναι θρησκεία. Οι θρησκείες είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα.

Ο άνθρωπος έγινε ανάπηρος και δεν μπορεί να επανέλθει μόνος του. Σώζεται μόνο από το Χριστό, που προσφέρει τον εαυτό του, το Σώμα Του και το Αίμα Του. Και τον Χριστό μας τον προσφέρει η Παναγία.

Σ’ εμάς απομένει να αποδεχτούμε τα δώρα Του, τις ευεργεσίες Του. Μόνο Αυτός θα θεραπεύσει τις πληγές που ανοίξαμε στο σώμα μας. Έξω από το Θεό είμαστε σκουπίδι, κι έρχεται ο Θεός και κάνει το σκουπίδι Θεό».

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην ευλογία που έχει αυτές τις μέρες η Μητρόπολή μας, να φιλοξενεί το λείψανο του Αγίου Λουκά του Ιατρού. «Του Αγίου Λουκά, του στοίχισε η πίστη του: Διώχθηκε, βασανίστηκε, εξορίστηκε. Η πίστη στο Χριστό ενοχλεί τον διάβολο και τα όργανά του, γιατί το έργο του Χριστού είναι πραγματικό και αληθινό».

Αναφέρθηκε και στην έκθεση ζωγραφικής του αρχιτέκτονα, γλύπτη και ζωγράφου, Ευθυμίου Βαρλάμη, που φιλοξενείται στο Εκκλησιαστικό Μουσείο της Μητροπόλεώς μας.

«Είναι έργο ενός ανθρώπου, που διάβασε το βίο του Αγίου, τον μελέτησε, συγκλονίστηκε, και με την τέχνη του τον απέδωσε με ορθοδοξότατο  τρόπο.

Ιδιαίτερα το τρίπτυχο έργο, το οποίο παρουσιάζει τον Άγιο ως άνθρωπο, όπως όλοι μας, μέσα στο φώς και μέσα στη δόξα του Θεού, δείχνει τα σκαλοπάτια προς την κάθαρση της καρδιάς, προς τον φωτισμό του νοός και προς την θέωση του ανθρώπου.

Έτσι, η τέχνη διδάσκει αλήθειες θεολογικές και σωστικές».

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι Γ΄χαιρετισμοί της Θεοτόκου στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

Ὑποδοχή τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ, Ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως τῆς Κριμαίας, στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

ΑΦΙΣΑ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ὑποδοχή τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ, Ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως τῆς Κριμαίας, στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

ΠΡΟΣ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥΣ. ΔΕΥΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΧΘΩΜΕΝ. Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Παύλου

Μέ ἔκπληξη διαπίστωσα τήν καταστροφή πού δημιουργήθηκε στό κτίριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως ἀπό κάποιους πού ἔβαλαν γκαζάκια καί προκάλεσαν ἔκρηξη καλυπτόμενοι ἀπό τό σκοτάδι τῆς νύκτας. Διάβασα ἐπίσης  ὅτι κάποιοι ἀνέλαβαν τήν εὐθύνη καί ἔβαλαν τήν ὑπογραφή τους στήν ἀνακοίνωση τους μέ τήν ἔνδειξη «ἀναρχικοί/ές» καί μέ τήν δικαιολογία ὅτι «εἶναι μιά πράξη ἀντίστασης στήν φασιστική στάση πού δείχνει ἡ Ἐκκλησία καί συμπάθεια πού ἔχει σέ φασιστικά μορφώματα ὅπως ἡ Χρυσή Αὐγή κλπ». Τί νά σχολιάσεις; Τήν πράξη ἤ τήν δικαιολογία; Ἡ μία χειρότερη ἀπό τήν ἄλλη καί μάλιστα ἄν ἐξειδικεύσουμε τά πράγματα.

Τό κτίριο τό ὁποῖο οἱ ἀναρχικοί, καί γιά τήν ἀκρίβεια κακοποιοί, ἐπεχείρησαν νά καταστρέψουν στεγάζει τήν καρδιά μιᾶς πηγῆς ἀγάπης πού ἐκτοξεύεται πρός κάθε κατεύθυνση. Ἡ συγκεκριμένη Μητρόπολη δημιουργήθηκε στίς πτωχές συνοικίες τῆς Δυτικῆς Θεσσαλονίκης, ἕνα χῶρο ξεχασμένο ἀπό τήν ὑπόλοιπη πόλη καί συμπορεύτηκε μέ τήν φτώχεια καί τίς δοκιμασίες αὐτοῦ τοῦ λαοῦ. Ὁ πρῶτος Ἐπίσκοπός της, ὁ Μακαριστός Διονύσιος καί ὁ σημερινός διάδοχος του, ὁ Μητροπολίτης Βαρνάβας, ἦταν  καί εἶναι πηγές ἀστείρευτης ἀγάπης καί προσφορᾶς γι’αὐτό τό λαό. Ἀγάπησαν καί ἀγαπήθηκαν ἀπό  τό λαό καί συμπορεύθηκαν. Ἕνα πλῆθος Ἐκκλησιῶν δημιουργήθηκαν πού καί σήμερα προσφέρουν διακονία ἀγάπης σέ αὐτό τό λαό. Αὐτός ὁ λαός εἶναι πού ἀνήγειρε αὐτούς τούς ναούς μέ τίς οἰκονομίες του. Καθημερινά ἄπειρες μερίδες φαγητοῦ ἑτοιμάζονται καί προσφέρονται ἀπό ἀνθρώπους τοῦ λαοῦ πού καθημερινά καί ἀνιδιοτελῶς ἐργάζονται γιά τήν ἀνακούφιση τῶν ἀδελφῶν τους.

Αὐτή τήν ἑστία ἀγάπης βρῆκαν νά κτυπήσουν; Ναί! Πρῶτον γιατί δέν εἶναι ἀναρχικοί, ἀλλά κακοποιοί καί τό δηλώνουν τά ἔργα τους καί δεύτερον γιατί εἶναι ἀνίκανοι νά ἀγαπήσουν οἱ ἴδιοι καί μισοῦν αὐτούς πού ἀγαποῦν. Ἄν εἶχαν ἀγάπη θά ἦταν πρό πολλοῦ στρατευμένοι καί οἱ ἴδιοι σέ αὐτό τό ἔργο τῆς ἀγάπης, θά τό στήριζαν, θά ἦταν πρόθυμοι νά μαγειρεύουν τίς χιλιάδες μερίδες φαγητοῦ ἡμερησίως καί θά ἔνιωθαν ἀνακούφιση καί χαρά γιά τήν προσφορά τους. Ἀλλά αὐτοί εἶναι ἐχθροί τοῦ λαοῦ, μισοῦν τόν λαό, δέν ἐνδιαφέρονται γι’αὐτόν. Κρύβονται γιατί ἴσως εἶναι κάποια καλοβολεμένα ἀνθρωπάκια πού δέν ἔχουν ὄρεξη γιά δημιουργία, ἀλλά γιά καταστροφή.

Νά σταθῶ λίγο καί στήν δικαιολογία. Ἔγινε, λέει, ἡ ἐμπρηστική ἐπίθεση σέ ἔνδειξη ἀντίστασης στήν φασιστική στάση, πού δείχνει ἡ Ἐκκλησία καί συμπάθεια πού ἔχει σέ φασιστικά μορφώματα ὅπως ἡ Χρυσή Αὐγή. Τό δικό μου σχόλιο: Ἀπό πότε οἱ φασίστες μιλᾶνε γιά φασισμό; Εἶχα ὀνομάσει κάποτε τήν Χρυσή Αὐγή, ΜΑΥΡΗ ΝΥΚΤΑ. Σᾶς λέω, λοιπόν, ξεκάθαρα ὅτι εἶστε μιά ἄλλη ΜΑΥΡΗ ΝΥΚΤΑ πανομοιότυπη μέ τήν πρώτη. Μέσα στό σκοτάδι τῆς νύκτας κινεῖσθε καί οἱ δυό σας. Τάγματα ἐφόδου ἡ Χρυσή Αὐγή, τάγματα ἐφόδου καί ἐσεῖς καί ἕνα τέτοιο τάγμα ἔκανε τήν καταστροφή.

Ἕνα ὄμορφο κτίριο, τό λευκό τῆς ἀγάπης, τό μαυρίσατε γιατί μέσα στό μαῦρο καί στό σκοτάδι κινεῖσθε, σκοτάδι ὑπάρχει στήν ψυχή σας, εἶστε ἐκφραστές τοῦ μηδέν καί τοῦ τίποτα πού μόνη σας ἱκανότητα εἶναι νά καταστρέφετε καί ἡ μόνιμη ἀνικανότητα σας νά δημιουργεῖτε  καί νά ἀγαπᾶτε. Δυστυχισμένοι καί θλιβεροί ἄνθρωποι ἀξιολύπητοι, ἀλλά ὄχι ἀξιομίσητοι. Ἁπλά ταλαίπωροι. Δυστυχεῖς, βουλιαγμένοι μέσα στό κενό σας, ἀπό τό ὁποῖο βγαίνετε γιά νά διασκεδάσετε τήν ἀνία σας καί νά πιστέψετε ὅτι ὑπάρχετε.

Δέν σᾶς φοβᾶμαι, ὄχι γιατί δέν εἶστε ἱκανοί νά κάνετε καί σέ ἐμένα κακό, ἀλλά γιατί μόνο τό κακό μπορεῖτε νά κάνετε. Ἄν μοῦ κάνετε τό ἴδιο κακό, ἐγώ θά ἀφήσω τό κτίριο μαῦρο μέ μιά ταμπέλα: «Αὐτό τό ἔκαναν οἱ κακοποιοἰ πού παριστάνουν τούς ἀναρχικούς. Αὐτό τό ἔκαναν οἱ δειλοί πού παριστάνουν τούς ἥρωες». Καί ἐάν μέ σκοτώσετε, γιατί καί γι’ αὐτό εἶσθε ἱκανοί,  θά εἶμαι ἐλεύθερος γιατί σέ πεῖσμα σας θά ζήσω!

Εἶπα, «παριστάνετε τούς ἀναρχικούς», γιατί δέν εἶστε ἱκανοί νά εἶστε ἀναρχικοί. Ἀναρχικοί εἶναι μόνον οἱ Ἅγιοι. «Δικαίῳ νόμος οὐ κεῖται». Γιά τόν δίκαιο δέν ὑπάρχει νόμος. Ὁ δίκαιος ὑπερβαίνει τό νόμο καί δέν σκοντάφτει ἐπάνω του. Εἶσθε ἀνίκανοι νά εἶσθε ἀναρχικοί. Οἱ Ἅγιοι κινήθηκαν στό φῶς καί ὄχι στό σκοτάδι, αὐτό φῶς πού φώτιζε τήν ψυχή τους, ἐνῶ στή δική σας φωλιάζει τό σκοτάδι. Τοῦτες τίς ἡμέρες ἔχουμε στήν πόλη μας τό Ἅγιο Λουκᾶ τόν ἰατρό. Ἕνα μεγάλο ἐπιστήμονα, πρωτοπόρο στήν ἐποχή του, ἄνθρωπο πού ἀγάπησε τό λαό. Αὐτόν τόν ἄνθρωπο ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς ἐκείνης πού ζοῦσαν στό ἴδιο σκοτάδι μέ σᾶς, τόν πολέμησαν, τόν προπηλάκησαν, τόν βασάνισαν, τόν ἔριξαν στά κάτεργα, τόν ἔστειλαν στή Σιβηρία, ἀλλά στό τέλος τόν ἀναγνώρισαν. Τό φῶς εἶναι πάντα πιό δυνατό ἀπό τό σκοτάδι.

Κάποτε κάποιοι σάν καί ἐσᾶς πού παρίσταναν τούς ἀναρχικούς, ἀποφάσισαν καί ἔγιναν ἀληθινά ἀναρχικοί καί στρατεύτηκαν στήν διακονία τῆς ἀγάπης καί τῆς ἀληθινῆς συμπόρευσης μέ τό λαό. Ἄς κλείσω μέ τήν ἐλπίδα νά γίνει αὐτό καί μέ σᾶς.

ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΣ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥΣ. ΔΕΥΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΧΘΩΜΕΝ. Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Παύλου

Ένα κάθε μήνα Μαρτίου

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ
ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ 

                                               Μάρτιος 2018

Ἕνα κάθε μήνα

 Ἀγαπητοί μου ἐνορίτες,

            Ἔχουν περάσει τέσσαρες χιλιάδες χρόνια ἀπὸ τότε ποὺ ὁ Ἀβραὰμ συνομίλησε μὲ τὸ Θεό, γιὰ τὴν ἀπόφαση ποὺ εἶχε πάρει νὰ καταστρέψει τὰ Σόδομα καὶ τὰ Γόμορα. Τὸν ρώτησε γιὰ τελευταία φορά: «Ἄν, Κύριε, εὑρεθοῦν δέκα ἄνθρωποι δίκαιοι στὶς πόλεις αὐτές, ἀνάμεσα στοὺς ἀσεβεῖς, θὰ τὶς καταστρέψεις;» καὶ ὁ Κύριος ἀπάντησε: «Ἕνεκα ἐκείνων τῶν δέκα δικαίων οἱ πόλεις αὐτές δὲν θὰ καταστραφοῦν».

         Ἡ παραδειγματική, ὅμως, καταστροφὴ τῶν πόλεων ἐκείνων ἔδειξε ὅτι ἀνάμεσα στοὺς χιλιάδες διεστραμμένους κατοίκους δὲν ὑπῆρχαν οὔτε δέκα δίκαιοι. Ἦταν μόνο τρεῖς, ὁ Λὼτ καὶ οἱ δυὸ θυγατέρες του, οἱ ὁποῖοι καὶ γλίτωσαν.

          Ἂν ὑπῆρχαν δέκα ἢ καὶ περισσότεροι εὐσεβεῖς ἄνθρωποι σ’ ἐκεῖνες τίς πόλεις, δέν θά καταστρέφονταν. Θὰ ὑπῆρχαν μέχρι σήμερα. Στὴ θέση αὐτῶν τῶν πόλεων τώρα ὑπάρχει ἡ Νεκρὰ θάλασσα, γιὰ νὰ θυμίζει ἐκείνη τή φοβερή καταστροφή.

        Ἡ ἀπουσία εὐσεβῶν ἀνθρώπων, συνεπάγεται καὶ ἀπουσία τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ. Εἶναι γνωστό, ὅτι ἡ εὐσέβειά μας, καί ἡ ἀγάπη μας πρὸς τὸ Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους μαζί μέ τήν πίστη μας, φέρουν τὸν Θεὸ κοντά μας. Ἡ Ἁγία Γραφὴ λέει, ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι «ὁ ἐν ἁγίοις ἀναπαυόμενος». Δηλαδή, ὁ κάθε πιστὸς εἶναι τόπος ἀναπαύσεως τοῦ Θεοῦ, τόπος ὅπου ὁ Θεός ἐκχέει τὴ χάρη του. Ἐπίσης ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός λέει: «Ὅπου εἰσί δυὸ ἢ τρεῖς συνηγμένοι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα, ἐκεῖ εἰμὶ ἐν μέσῳ αὐτῶν». Δηλαδή, ὅπου εἶναι ὁ Χριστός, ἐκεῖ καὶ κάθε εὐλογία!

          Ἡ ζωή μας, ὅσο περνοῦν τὰ χρόνια, γίνεται ὅλο καὶ πιὸ ἀφόρητη. Στὴν οἰκογένεια ὑπάρχουν διαφωνίες, γκρίνιες, ἀνυπακοές, ἀναστάτωση. Στὴν κοινωνία ὑπάρχουν ἀδικίες, ψευτιές, κλεψιές, ληστεῖες, προκλήσεις, σαρκικὲς ἁμαρτίες καὶ διαστροφές ἔξω ἀπό τή φύση καί τή λογική, ναρκωτικά, ἀλκοολισμός, ἀναστάτωση. Στὴν παγκόσμια κοινότητα ὑπάρχουν ἀναταραχές, πεῖνες, οἰκολογικὲς καταστροφές, καταπατήσεις, ἀπειλὲς πολέμων, πόλεμοι, ἀπουσία τῆς εἰρήνης. Ἡ κατάσταση προφανῶς εἶναι ἀνησυχητικά ἄσχημη.

          Θὰ μποροῦσε, ὅμως, ὁ κόσμος νὰ εἶναι καλύτερος. Ἡ κοινωνία πιὸ ἀνθρώπινη. Ἡ οἰκογένεια εἰρηνική. Πότε; Ὅταν ὁ καθένας μας θὰ προσπαθοῦσε νὰ γίνει πιὸ εὐσεβής, πιὸ ἅγιος. Ὅταν ὁ καθένας θὰ γινόταν χῶρος, ὅπου θὰ «ἔνιωθε ἄνετα», ὅπου θά ἀναπαυόταν ὁ Θεός.

          Ὁ Θεὸς εἶναι ἀγαθός, εἶναι φιλάνθρωπος. Ἀγαπάει τὸν ἄνθρωπο καὶ τὴ φύση καὶ τὸ σύμπαν ὁλόκληρο. Εἶναι δικά του δημιουργήματα. Καὶ ὅπου βρίσκει τόπο ἀναπαύσεως, ἀπὸ ἐκεῖ προσφέρει ὅλες τὶς εὐλογίες Του. Προσφέρει τὰ δῶρα του. Προσφέρει χαρά, ἀγάπη, καλοσύνη, πραότητα, ἐγκράτεια, ἐλευθερία, ταπείνωση, εἰρήνη. Διώχνει τὸ μίσος, τὸν φθόνο, τὴν πλεονεξία, τὴν ἀνηθικότητα, τὶς ἐξαρτήσεις, τὴν κακία. Ὅπου εἶναι ὁ Θεός, ἐκεῖ εἶναι κάθε εὐλογία!

          Λέμε ὅτι ἀγαπᾶμε τοὺς συνανθρώπους μας, τὴ φύση, τὰ ζῶα, τὰ φυτά, τὴ γῆ μας, τὸ σύμπαν ὁλόκληρο. Ἂν πραγματικὰ ὑπάρχει ἀγάπη, αὐτὸ ποὺ μένει νὰ κάνουμε, εἶναι νὰ καταστήσουμε τὸν ἑαυτό μας τόπο τῆς χάριτος καὶ τῆς εὐλογίας τοῦ Θεοῦ. Νὰ γίνουμε θρόνος τοῦ Θεοῦ! Ἀπ’ ὅπου θά διαχέεται ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ στούς πάντες καί τά πάντα!!!

          Μ’ αὐτό τόν τρόπο θὰ εὐεργετήσουμε τὸν ἑαυτό μας. Ἔτσι θά βοηθήσουμε τὴν οἰκογένειά μας. Θὰ γίνουμε ἀκόμη καὶ οἱ σωτῆρες τῆς πόλης μας. Μποροῦμε νά σώσουμε καὶ τήν Ἑλλάδα μας, καὶ τήν οἰκουμένη ὁλόκληρη!

         Δὲν ὑπάρχει καιρὸς νὰ τὸν χάσουμε! Τὰ γεγονότα τρέχουν ἁλματωδῶς! Εἴμαστε ὅλοι ὑπεύθυνοι γιὰ τὴ συνέχεια τῆς ἱστορίας. Κριτὲς ἔχουμε ὅλους αὐτοὺς ποὺ ἔζησαν, αὐτοὺς ποὺ ζοῦν καὶ αὐτοὺς ποὺ θὰ ἔρθουν!!!

 

Μέ πολλή γάπη, γωνία καί ἐλπίδα

πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Λ. Βασιλείου

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα κάθε μήνα Μαρτίου

Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Μαρτίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΡΤΙΟΥ.png

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Μαρτίου

Υποδοχή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως της Κριμαίας.

Με την παρουσία πολλού πλήθους πιστών και κληρικών πραγματοποιήθηκε το απόγευμα  της Δευτέρας 5 Μαρτίου 2018 στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας η υποδοχή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως της Κριμαίας.

Το Ιερό λείψανο έφερε ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ.κ. Νεκτάριος Αντωνόπουλος. Η υποδοχή του έγινε στον αύλειο χώρο του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Δημητρίου από τον Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλο, συνοδευόμενο από κληρικούς και πιστούς.

Στην συνέχεια το Ιερό Λείψανο τοποθετήθηκε σε ευπρεπισμένο τραπέζι εντός του Ναού προς προσκύνηση και ευλογία των πιστών.

Αμέσως μετά ακολούθησε ο παρακλητικός κανών στον Άγιο Λουκά, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλου και συμπροσευχομένου του Μητροπολίτου Αργολίδος κ.κ. Νεκταρίου. Ο  Σεβασμιώτατος κ.κ. Παύλος πριν την απόλυση ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο κ.κ. Νεκτάριο, ο οποίος προσφέρθηκε να φέρει το Άγιο Λείψανο, για ευλογία των πιστών της περιοχής μας. Επίσης ενημέρωσε ότι αύριο Τρίτη, μετά το μυστήριο του Ευχελαίου, θα μας ομιλήσει ο Σεβασμιώτατος κ.κ. Νεκτάριος σχετικά με τον Άγιο Λουκά και θα μας αναφέρει και κάποια από τα σύγχρονα θαύματά του.

Μετά την ακολουθία της παρακλήσεως έγιναν τα εγκαίνια της εκθέσεως ζωγραφικής του μεγάλου ζωγράφου Ευθυμίου Βαρλάμη, για τον Άγιο Λουκά, τα οποία είναι έργα πνοής για την Ορθοδοξία. Οι πίνακες ζωγραφικής φιλοξενούνται στο Εκκλησιαστικό Μουσείο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας. Είναι έργα αφιερωμένα σ’ έναν άγιο άνθρωπο, που έζησε στα δύσκολα χρόνια της Ρωσίας με πολέμους, κακουχίες, εξορίες, βασανιστήρια και εξευτελισμούς. Με τους πίνακες αυτούς, ο ζωγράφος θέλει να μεταφέρει σε όλους τους ανθρώπους το βαθύτερο νόημα της τέχνης και ιδιαίτερα της ιερής τέχνης και να φανερώσει τη μυστική σύνδεση του ανθρώπου με το Θεό, τον Πατέρα μας, τον Πατέρα της αγάπης και της ευσπλαχνίας.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποδοχή του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως της Κριμαίας.

Πρόγραμμα υποδοχής Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά και των Ιερών Ακολουθιών.

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ 2.jpg

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα υποδοχής Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά και των Ιερών Ακολουθιών.

Υποδοχή του Τιμίου Λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού και έκθεση ζωγραφικής στη Σιάτιστα.

ΑΦΙΣΑ ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποδοχή του Τιμίου Λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού και έκθεση ζωγραφικής στη Σιάτιστα.

Ξεκίνησε η περιφορά της Αγίας Εικόνας της Παναγίας Ελεούσας στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

Με την ευλογία του Αγίου Τριαδικού Θεού μας και την χάρη της Θεοτόκου ξεκίνησε σήμερα η περιφορά της Αγίας Εικόνας της Παναγίας της Ελεούσας από την Ιερά Μονή Μικροκάστρου.

Οι Ιερείς της Ενορίας, με τη βοήθεια του Ιεροψάλτου και του Νεωκόρου, μεταφέρουν την Εικόνα από σπίτι σε σπίτι, όπου διαβάζεται αγιασμός, μνημονεύονται τα ονόματα των οικείων, ραντίζονται οι χώροι του σπιτιού και φωτίζονται οι πιστοί ενορίτες.

Σε κάθε σπίτι διανέμεται ένα ενδιαφέρον βιβλίο, «Πονήματα καρδιάς», το οποίο αναφέρεται στον κεκοιμημένο Ιερέα π. Ιωάννη Βερνέζο, ο οποίος υπηρέτησε επί πεντηκονταετία στο Ιερό προσκύνημα του Αγίου Ιωάννου του Ρώσσου στο Νέο Προκόπιο της Εύβοιας.

Επίσης, διανέμεται και ένα φυλλάδιο, σχετικό με την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στη συνέχεια.

1Α.png1Β.png1Γ.png1Δ.png

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ξεκίνησε η περιφορά της Αγίας Εικόνας της Παναγίας Ελεούσας στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

Η υποδοχή της Αγίας Εικόνας της Ελεούσας, της Ιεράς Μονής Παναγίας Μικροκάστρου, από την Ενορία του Αγίου Νικολάου της Γεράνειας.

      Το απόγευμα της Κυριακής της Ορθοδοξίας έγινε η υποδοχή της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας της Ελεούσας από την Ιερά Μονή Μικροκάστρου.

     Αρκετοί πιστοί από την πόλη μας, αψηφώντας τις άσχημες καιρικές συνθήκες, μετέφεραν την εικόνα της Παναγιάς οδοιπορώντας από το Μικρόκαστρο στη Σιάτιστα, συνεχίζοντας το όμορφο εκκλησιαστικό έθιμο.

     Η υποδοχή της Εικόνας έγινε στις 5.00 το απόγευμα στην είσοδο της πόλης στην περιοχή του Αγίου Νικάνορα, από τους Ιερείς, εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής και πλήθος κόσμου.

     Με την συνοδεία της Φιλαρμονικής του Δήμου Βοΐου η εικόνα συνοδεύτηκε μέχρι τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας, όπου τελέστηκε ο Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

      Τον θείο λόγο κήρυξε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Πολύκαρπος Αβραμίδης. Αφού μίλησε για την Υπεραγία Θεοτόκο, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι: «Οι Ορθόδοξοι χριστιανοί είναι μακάριοι, γιατί ζουν και αγωνίζονται μαζί με το νέφος των μαρτύρων και των Αγίων, στην κορυφή των οποίων βρίσκεται η Θεοτόκος. Γι’ αυτό και της αποδίδουμε ιδιαίτερη τιμή, ιδιαίτερα οι μοναχοί, αφού έγινε σύμβολο ασκητικού ιδεώδους. 

     Γι’ Αυτήν, γράφει η Αγία Γραφή, μιλούν οι Άγιοι Πατέρες, Αυτήν τραγούδησαν οι υμνογράφοι και παρουσίασαν οι αγιογράφοι της Εκκλησίας μας.

   Ο Θεόδωρος Αναγνώστης μας πληροφορεί ότι η Ευδοκία, σύζυγος του αυτοκράτορα Θεοδοσίου Β΄, αγόρασε στους Άγιους Τόπους εικόνα της Θεοτόκου, την οποία αγιογράφησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς και την απέστειλε ως δώρο την αυτοκράτειρα Πουλχερία. Η αυτοκράτειρα την δώρισε στην Μονή των «Οδηγών», που ίδρυσε στην Κωνσταντινούπολη και ονομάστηκε «Οδηγήτρια».

      Η Εικόνα της Θεοτόκου προσλαμβάνει δογματικό χαρακτήρα, αφού αποδεικνύει και βεβαιώνει την ενανθρώπηση του Θεού Λόγου.

    Η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής λέγεται της Ορθοδοξίας, γιατί γιορτάζουμε την αναστήλωση των Αγίων Εικόνων και το θρίαμβο της ορθόδοξης πίστης.

     Η χρήση των εικόνων στην Εκκλησία είναι αρχαιότατη συνήθεια. Πρώτος ο Μέγας Βασίλειος, χαρακτηρίζει την παράδοση της Εκκλησίας για τις Ιερές εικόνες, «Αποστολική»…

   Η Εικόνα, δεν είναι μόνο ύλη και χρώματα, αλλά συγχρόνως και παρουσία πνευματικής πραγματικότητας.

    Ουσιαστικά, όλες οι εικόνες είναι θαυματουργές διότι θαύματα δεν είναι μόνο οι θεραπείες σωματικών ασθενειών και η αποτροπή κάποιας συμφοράς, αλλά και η ενίσχυση της πίστεως, της ελπίδας και η ψυχική ανακούφιση των πιστών. Είναι το έγχρωμο Ευαγγέλιο, ο ζωγραφισμένος ευαγγελικός λόγος. 

    Είναι  «ομοίωση» με το υπαρκτό, σύμφωνα το Θεόδωρο Στουδίτη, ενώ το είδωλο είναι «ομοίωση» με το ανύπαρκτο. 

    Οι εικόνες διδάσκουν ολόκληρο το περιεχόμενο της πίστεως, όλα τα δόγματα, είναι η Θεολογία εικονογραφημένη».

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η υποδοχή της Αγίας Εικόνας της Ελεούσας, της Ιεράς Μονής Παναγίας Μικροκάστρου, από την Ενορία του Αγίου Νικολάου της Γεράνειας.