Με πανηγυρική μεγαλοπρέπεια, αλλά απουσιάζοντος του πληρώματος των πιστών της Ενορίας, εορτάστηκε η Ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Σιάτιστας. Με την έναρξη της ακολουθίας της Αναστάσιμης Πανυχίδος, εψάλη ο κανών του όρθρου του Μεγάλου Σαββάτου, «Κύματι θαλάσσης».
Στη συνέχεια ο πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Βασιλείου ομίλησε σχετικά για την Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού, επισημαίνοντας ότι εκείνοι οι οποίοι δεν έχουν την διάθεση να πιστέψουν στον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό, όποια απόδειξη και να τους δοθεί, δεν θα πιστέψουν. Μεταξύ των άλλων είπε και τα εξής:
Ἄς ἀλλάξουμε ζωή καί ἄς διώξουμε τήν ἄγνοια καί τήν προκατάληψη, καί τότε θά ζήσουμε τή Χαρά τῆς Ἀναστάσεως!
Χριστός Ἀνέστη!
Αμέσως μετά οι Ιερείς έψαλλαν το «Δεῦτε λάβετε φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός…» και πήραν το φως οι παρόντες ιεροψάλτες και ο νεωκόρος. Οι ενορίτες ήταν στα μπαλκόνια των σπιτιών τους, είχαν βγάλει τα ραδιόφωνα, ακόμη και ηχητικά συστήματα στη διαπασών, και άκουγαν την ακολουθία. Άναψαν τις λαμπάδες τους από το φως του καντηλιού τους και έψαλλαν από εκεί όλο μαζί με τους Ιερείς και τους ιεροψάλτες τον χαρμόσυνο παιάνα της Αναστάσεως του Χριστού! «Χριστός ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτω θάνατον πατήσας καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωήν χαρισάμενος».
Το θέαμα και ακρόαμα σε ολόκληρη την Ενορία ήταν φανταστικό και καταπληκτικό. Ολόκληρη η Ενορία συμμετείχε, ήταν φωταγωγημένη και έψαλλαν όλοι μαζί, ενώνοντας τις πονεμένες προσευχές τους και στέλνοντάς τες προς τον Άγιο Τριαδικό Θεό.
Στη συνέχεια ο π. Βασίλειος και ο π. Νέστορας μαζί με την Εκκλησιαστική Επιτροπή έδωσαν τιμητικά το Λάβαρο της Αναστάσεως στον κ. Μάρκο Γκιάτα, ο οποίος έχασε τον αδελφό του και τη μητέρα του προσφάτως, όπως ισχυρίζονται, από τον ιό του κορωνοϊού, και έμεινε μόνος. Προσφέρθηκε το λάβαρο και σε όλους εκείνους που έχουν προσβληθεί από τον ιό και αναρρώνουν, και τους ευχήθηκαν γρήγορη ανάρρωση και διά βίου υγεία.
Μετά διαβάστηκε εντός του Ναού το ιερό ευαγγέλιο της Αναστάσεως του Χριστού, το Β΄ εωθινό, και εψάλη πανηγυρικά και με στεντόρεια φωνή το «Χριστός Ἀνέστη». Ακολούθησε ο όρθρος της Αναστάσεως και η πανηγυρική και λαμπρή πρώτη Θεία Λειτουργία του Πάσχα. Κοινώνησαν δύο πιστοί των αχράντων μυστηρίων, βροντοφώναξαν το «Χριστός ανέστη» και μετά το τέλος της Πανηγυρικής Αναστάσιμης Θείας Λειτουργίας οι Ιερείς της Ενορίας μοίρασαν ως ευλογία μαζί με το αντίδωρο και από ένα κόκκινο αυγό.
Να ευχηθούμε, ώστε να δείξουμε έμπρακτη μετάνοια, αλλαγή σκέψεως και τρόπου ζωής, για να μας λυπηθεί ο Κύριος και Θεός μας, και να μην συμβεί ξανά τέτοια λυπηρή περίοδος, φοβισμένου εγκλεισμού των ανθρώπων και κλείσιμο των Εκκλησιών. Ας πάρουμε θάρρος από τη μεγάλη νίκη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού επί του θανάτου και ας βιώνουμε τη ζωή μας σύμφωνα με το θέλημα του Αγίου Τριαδικού Θεού.
Το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής 17 Απριλίου 2020, κατά την διάρκεια της ιερής ακολουθίας, εψάλη ο όρθρος του Μεγάλου Σαββάτου και στο τέλος του κανόνα ψάλθηκαν σε τρεις στάσεις τα εγκώμια στον νεκρό Ιησού Χριστό, από τους Ιερείς, π. Βασίλειο και π. Νέστορα και τους ιεροψάλτες κ. Κωνσταντίνο Χαλαμούτη και Νικόλαο Καρακουλάκη. Τα εγκώμια είναι μικρά όμορφα τροπάρια από πολλούς άγνωστους ποιητές, τα οποία είναι κατανυκτικά και ιδιαίτερα αγαπητά στους πιστούς χριστιανούς.
Η περιφορά του Επιταφίου έγινε εντός του Ιερού Ναού και για λίγο στο προαύλιο του Ναού, και αμέσως μετά στην είσοδο του Ναού, όπου διημείφθη ο διάλογος: Φωνάζει ο Ιερέας από έξω: «Ἄρατε πύλας οἱ ἄρχοντες ἡμῶν καί ἐπάρθητε πύλαι αἰώνιοι, καί εἰσελεύσεται ὁ Βασιλεύς τῆς δόξης». Και απαντά ο ιεροψάλτης από μέσα: «Καί τίς ἐστίν οὗτος ὁ Βασιλεύς τῆς δόξης;» Απαντά ο Ιερέας: «Κύριος κραταιός καί δυνατός, Κύριος τῶν δυνάμεων. Οὗτος ἐστίν ὁ Βασιλεύς τῆς δόξης.»
Εισελθόντος του Επιταφίου στο Ναό, διαβάστηκε η προφητεία του προφήτου Ιεζεκιήλ, όπου αναφέρεται το όραμα εκείνο με τα ξηρά οστά όλου του Ισραηλιτικού λαού, που έλαβαν σάρκα και νεύρα και ζωή. Ένα όραμα – θαύμα, προτύπωση της αναστάσεως όλων των νεκρών, την οποία θα επιτελέσει ο Χριστός κατά την μεγάλη Ημέρα της δευτέρας παρουσίας του στη γη. Στη συνέχεια διαβάσθηκαν το αποστολικό και το ευαγγελικό ανάγνωσμα, και στη συνέχεια η απόλυση του όρθρου από τον πρωτοπρεσβύτερο π. Βασίλειο.
Άρθρο δημοσιεύτηκε σεΕπικαιρότητα|ΕτικετοποιημένοΑκολουθίες|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μεγάλη Παρασκευή βράδυ στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.
Μεγάλη Παρασκευή, σήμερα 17 Απριλίου 2020, ημέρα πένθους σε ολόκληρο τον χριστιανικό κόσμο, για τις αμαρτίες μας, που σταύρωσαν τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό, ο οποίος πέθανε για να φέρει την σωτηρία μας.
Ο Δημιουργός του κόσμου, ως άνθρωπος, καρφωμένος πάνω στον Σταυρό, από την κακία των ανθρώπων, περιμένει να εκπληρωθεί και η πιο παραμικρή προφητεία, που έχει ειπωθεί, εκατοντάδες και χιλιάδες χρόνια πριν.
Οι Μεγάλες Ώρες και ο Μέγας Εσπερινός, που ψάλλονται στις εκκλησιές, το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής, μέσα από τα τροπάρια, τους ψαλμούς, τα Αποστολικά και τα Ευαγγελικά αναγνώσματα, μάς παρουσιάζουν όλα τα ιστορικά γεγονότα των παθών του Χριστού. Από την σύλληψή του μέχρι και την θεόσωμη ταφή του.
Αυτήν την ημέρα, της κορύφωσης του Θείου Δράματος, την τιμάμε με απόλυτη νηστεία, με αργία, με προσκύνηση των επιταφίων και με την πένθιμη κρούση των καμπανών.
Δυστυχώς, στο Συνέδριο εκείνο ήταν ολόκληρη η ανθρωπότητα, και ο καθένας ξεχωριστά έριξε την καταδικαστική του ψήφο, για την καταδίκη του Ιησού Χριστού. Η κάθε αμαρτία μας, η κάθε παράβαση του θελήματος του Θεού, ο κάθε αντίθεος νόμος, που εμείς τα πράττουμε ή τα ανεχόμαστε, είναι η καταδικαστική ψήφος εναντίον του Ιησού Χριστού. Όλοι φταίγουμε, όλοι να μετανοήσουμε. Να μας λυπηθεί ο Θεός. Ήδη μας έχει συγχωρήσει, επάνω από τον Σταυρό: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς, οὐ γάρ οἴδασι τί ποιοῦσι». Ας εκμεταλλευθούμε αυτή τη φράση του εσταυρωμένου Ιησού Χριστού και ας προσέλθουμε με μετάνοια κοντά του.
Καλή μετάνοια.
Καλή Ανάσταση!
Άρθρο δημοσιεύτηκε σεΕπικαιρότητα|ΕτικετοποιημένοΑκολουθίες|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μεγάλη Παρασκευή στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.
Άρθρο δημοσιεύτηκε σεΕπικαιρότητα|ΕτικετοποιημένοΑκολουθίες|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αυτή την ώρα ψάλλεται η ακολουθία των σωτηρίων Παθών του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Με ευλάβεια τελέστηκε σήμερα Μεγάλη Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020, το πρωί, το ιερό μυστήριο του Αγίου Ευχελαίου στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας. Το Μυστήριο του Αγίου Ευχελαίου τέλεσαν οι Ιερείς π. Βασίλειος και π. Νέστορας με την παρουσία μόνο των Ιερέων, των ιεροψαλτών και του Νεωκόρου.
Μετά το πέρας του Μυστηρίου, οι Ιερείς τοποθέτησαν το ευλογημένο έλαιο εκτός του Ιερού Ναού, στο περιστύλιο, για να το παραλάβουν οι πιστοί για ευλογία και για την ίαση των αρρώστων τους.
Άρθρο δημοσιεύτηκε σεΕπικαιρότητα|ΕτικετοποιημένοΕυχέλαιο|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἁγία καί Μεγάλη Τετάρτη. Ἱερό μυστήριο τοῦ ἁγίου Εὐχελαίου στόν Ἱερό Ναό του Ἁγίου Νικολάου.
Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και χωρίς την συμμετοχή των πιστών, εορτάσθηκε η ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα, την Κυριακή 12 Απριλίου 2020 στον λαμπροστολισμένο με Βάϊα Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.
Την παραμονή της Κυριακής των Βαΐων προ της απολύσεως του εσπερινού, οι Ιερείς του Ιερού Ναού πρωτοπρεσβύτεροι π. Βασίλειος και π. Νέστωρ διάβασαν την ευχή για την ευλογία των βαΐων, επειδή οι πιστοί προσέρχονται από βαθειά χαράματα την Κυριακή το πρωί να πάρουν βάγια, για να τα πηγαίνουν στο κοιμητήριο και να τα αποθέτουν επάνω στους τάφους, στα κουτιά και τα συρτάρια των οστών των κεκοιμημένων.
Κατά τον όρθρο και την Θεία Λειτουργία ιερούργησαν οι πρωτοπρεσβύτεροι π. Βασίλειος Βασιλείου και π. Νέστωρ Γκουρομίσιος. Προ του κοινωνικού ο π. Βασίλειος διάβασε την Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου, τον«Συνοδικό Παραμυθητικό Λόγο, για τηνΜεγάλη Εβδομάδα και το Άγιον Πάσχα».
Η Εικόνα της Παναγίας από το μοναστήρι του Μικροκάστρου θα συνεχίσει να παραμένει εντός του Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου μέχρι και την Κυριακή του Θωμά. Από το πρωί η Εικόνα είχε εκτεθεί σε προσκύνηση εκτός του Ιερού Ναού και έτσι την προσκύνησαν όλοι όσοι ήρθαν να πάρουν βάγια.
Το απόγευμα της Κυριακής εψάλη ο όρθρος της Μεγάλης Δευτέρας παρόντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.κ. Αθανασίου, ο οποίος στο τέλος ομίλησε σχετικά με τα αναγνώσματα της ημέρας, για τον σώφρονα Ιωσήφ, το θαύμα της ξηρανθείσης συκής, την συνομιλία του Ιησού Χριστού με τους κακεντρεχείς Ιουδαίους, το θαύμα με τον άνθρωπο που είχε παράλυτο το χέρι, και κατέληξε με την μετάφραση του τροπαρίου «Δεῦτε οὖν καὶ ἡμεῖς, κεκαθαρμέναις διανοίαις, συμπορευθῶμεν αὐτῷ, καὶ συσταυρωθῶμεν, καὶ νεκρωθῶμεν δι’ αὐτόν, ταῖς τοῦ βίου ἡδοναῖς».
Άρθρο δημοσιεύτηκε σεΕπικαιρότητα|ΕτικετοποιημένοΕορτές|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κυριακή των Βαΐων στην Ενορία του Αγίου Νικολάου.