Ανακοίνωση γιά τήν τέλεση Θείων Λειτουργιῶν στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου καί τήν προσέλευση τῶν πιστῶν στούς Ἱερούς Ναούς.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί μας Ενορίτες,

Μετά την εντολή της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, από αύριο Κυριακή 17 Μαΐου 2020, οι Ιεροί Ναοί των Ενοριών θα είναι ανοικτοί, για την προσέλευση των πιστών χριστιανών, κατά τις ώρες της θείας λατρείας και των διαφόρων ακολουθιών.

Αύριο, Κυριακή της Σαμαρείτιδος, στην Ενορία μας θα τελεσθούν δύο Θείες Λειτουργίες στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου.

Στις 7.00 το πρωί θα ψαλλεί η ακολουθία του αναστασίμου όρθρου, και στη συνέχεια αυτού θα τελεσθεί η πρώτη Θεία Λειτουργία, μέχρι τις 10.00 π.μ.

Η δεύτερη Θεία Λειτουργία θα τελεσθεί από τις 10.30 π.μ. μέχρι τις 12.00 το μεσημέρι.

Κατά την προσέλευσή σας, σάς παρακαλούμε πολύ να τηρείτε τα προβλεπόμενα μέτρα και ακολουθείτε τις υποδείξεις των Εκκλησιαστικών Επιτρόπων.

Να διατηρείτε τις κανονικές αποστάσεις,

Να εισέρχεσθε με ευλάβεια και ησυχία εντός του Ιερού Ναού,

Να κάθεστε στις υποδεικνυόμενες και σημειωμένες θέσεις,

Να μη μετακινείστε άσκοπα εντός του Ιερού Ναού,

Κατά την Θεία μετάληψη και τη διανομή του αντιδώρου να διατηρείτε τις προβλεπόμενες αποστάσεις,

Να εξέρχεσθε από την παράπλευρη πόρτα (νότια) του Ιερού Ναού,

Εάν προσέλθουν πολλοί πιστοί και συμπληρωθεί ο χώρος του Ιερού Ναού, μπορείτε να στέκεσθε στον προαύλιο χώρο του Ναού, παρακολουθώντας από τα μεγάφωνα τη Θεία Λειτουργία ή τις ακολουθίες, τηρώντας τις δέουσες αποστάσεις.

Όλοι μας να αυξήσουμε την πίστη προς τον Άγιο Τριαδικό Θεό και τον Κύριό μας Ιησού Χριστό και να μη φοβούμαστε ούτε ιούς, ούτε μεταδόσεις ασθενειών, ούτε ασθένειες, ούτε θάνατο, ούτε τίποτα. Εμείς θα κάνουμε τα ανθρώπινα, θα πάρουμε τις προφυλάξεις, αλλά Άλλος είναι Εκείνος ο Οποίος μας προστατεύει αληθινά. Ο Αληθινός Θεός μας!

Λέει ο Απόστολος των εθνών Παύλος: «Εἰ ὁ Θεός ὑπέρ ἡμῶν, τίς καθ’ ἡμῶν;» Εάν ο Θεός είναι μαζί μας, ποιος μπορεί να είναι εναντίον μας και να μας κάνει κάποιο κακό;

Εάν, λοιπόν, πιστεύουμε στον αληθινό Θεό, να μη φοβούμαστε τίποτα. Εάν δεν πιστεύουμε, τότε ας βρούμε κάτι άλλο για να μας προφυλάξει.

Η Ορθόδοξη πίστη στον Άγιο Τριαδικό Θεό είναι δοκιμασμένη μέσα σε όλους τους αιώνες, και ειδικά τα τελευταία δύο χιλιάδες χρόνια. Η εμπειρία των εκατομμυρίων Αγίων και όλων των πιστών χριστιανών, όλων αυτών των χρόνων, υπεραρκεί για να πεισθούμε και να στηριχθούμε στη ζωή μας, και να μη φοβούμαστε τίποτα!

Εκ της Ενορίας του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανακοίνωση γιά τήν τέλεση Θείων Λειτουργιῶν στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου καί τήν προσέλευση τῶν πιστῶν στούς Ἱερούς Ναούς.

Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀχιλλείου στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας είναι κτισμένοι δύο Ιεροί Ναοί προς τιμήν του Αγίου Αχιλλείου Αρχιεπισκόπου Λαρίσης του Θαυματουργού, ο παλαιός και ο καινούργιος.

Την Παρασκευή 15 Μαΐου 2020, ημέρα της μνήμης του Αγίου, καθώς και την παραμονή, οι Ιεροί Ναοί ήταν ανοιχτοί και οι πιστοί προσήλθαν να προσκυνήσουν την αγία Εικόνα, να ανάψουν το κερί τους και να προσευχηθούν.

Οι ακολουθίες του Εσπερινού και του Όρθρου, και η Θεία Λειτουργία, τελέσθηκαν στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου κεκλεισμένων των θυρών, αλλά με αρκετούς πιστούς έξω στο προαύλιο του Ιερού Ναού, παρακολουθώντας τες από τα μεγάφωνα.

Στον Εσπερινό, μετά την αρτοκλασία, ο Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Βασιλείου, σε σύντομη ομιλία του, αναφέρθηκε στο μεγάλο και καταπληκτικό θαύμα, που επιτέλεσε ο Άγιος Αχίλλειος κατά τη διάρκεια των εργασιών της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια της Βηθυνίας πλησίον της Κωνσταντινουπόλεως κατά το έτος 325 μ.Χ. Το θαύμα αυτό ήταν η ανάβλυση λαδιού, μεγάλης ποσότητας, από μια πέτρα, η οποία τοποθετήθηκε μπροστά από όλους όσοι συμμετείχαν στην Σύνοδο. Ο Άγιος έκανε το σημείο του Σταυρού επί της πέτρας λέγοντας: «Αν ο Ιησούς Χριστός είναι ο Αληθινός Θεός Λόγος, που έγινε άνθρωπος, η πέτρα αυτή να αναβλύσει λάδι», πράγμα το οποίο έγινε πάραυτα και χαροποίησε τους Ορθοδόξους συνέδρους, κατήσχυνε όμως τον Άρειο και τους μετ’ αυτού αιρετικούς Επισκόπους και πρεσβυτέρους.

Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο π. Βασίλειος είπε ότι, «ο Ιησούς Χριστός είναι Θεάνθρωπος, Θεός και άνθρωπος, του οποίου η ανθρώπινη φύση είναι Θεός, ένεκα της υποστατικής ενώσεώς της μετά της Θείας φύσεως του Θεού Λόγου. Αποτέλεσμα αυτού του τεραστίου και συγκλονιστικού μυστηρίου της ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου είναι η σωτηρία των ανθρώπων και ολόκληρης της δημιουργίας. Όσοι μετέχουν στο τεθεωμένο Σώμα του Ιησού Χριστού σώζονται, αφθαρτοποιούνται, γίνονται αθάνατοι και μετέχουν της αιώνιας μακαριότητας του Αγίου Τριαδικού Θεού.

Αυτό γίνεται με το μυστήριο της Θείας Λειτουργίας, όπου ο Ιερέας καλεί το Άγιο Πνεύμα να μεταβάλει το ψωμί και το κρασί σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Γι’ αυτό, η Θεία Λειτουργία δεν είναι δυνατόν να αντικατασταθεί με τίποτα άλλο, δια του οποίου να μπορεί ο άνθρωπος να σωθεί. Ούτε χιλιάδες προσευχές, ούτε άπειρες μετάνοιες, ούτε άσκηση, ούτε νηστείες, ούτε αγαθά έργα μπορούν να υποκαταστήσουν τη Θεία Λειτουργία.

Κατά την Θεία Λειτουργία μεταδίδεται στους πιστούς το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου Ιησού Χριστού, και ο άνθρωπος κοινωνεί μετά του Θεού, θεώνεται, αγιάζεται, αφθαρτοποιείται, αθανατοποιείται.

Σ’ αυτή την Θεανθρώπινη Κοινωνία υπάρχει μόνο ζωή, αφθαρσία και αθανασία.

Την Θεία Λειτουργία και τη μετάδοση του Σώματος και του Αίματος του Χριστού μπορεί να την τελέσει μόνο η Εκκλησία. Και η Εκκλησία είναι, ο Άγιος Τριαδικός Θεός, ο Κύριος Ιησούς Χριστός, η Ιερωσύνη (Επίσκοπος, Πρεσβύτερος, Διάκονος) και οι βαπτισμένοι πιστοί χριστιανοί. Αν κάποιος λείπει από την Εκκλησία, Εκκλησία δεν υφίσταται, δεν υπάρχει. Αυτό το γνωρίζει ο εχθρός των ανθρώπων, και προσπαθεί με ποικίλες ενέργειες να αλλοιώσει την Εκκλησία και να την διασπάσει. Η αλλοίωση γίνεται με τις πλάνες των αιρέσεων και η διάσπαση γίνεται με τη μη συμμετοχή των ανθρώπων στο μυστήριο της Θείας Λειτουργίας. Τότε δεν έχουμε Εκκλησία, δεν έχουμε Θεία Λειτουργία, δεν έχουμε Σώμα και Αίμα Χριστού, δεν έχουμε σωτηρία. 

Ο σήμερα εορταζόμενος Άγιος Αχίλλειος και όλοι οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, με πολλούς αγώνες και με ανυποχώρητη επιμονή στην αλήθεια του Θεού, κατόρθωσαν να κρατήσουν την ενότητα της Εκκλησίας, για να μπορεί να σώζεται ο κάθε άνθρωπος. Σε όλους αυτούς τους Αγίους, όλοι οι πιστοί, ανά τους αιώνες, οφείλουμε πολλές ευχαριστίες και άπειρη ευγνωμοσύνη. Εκείνοι έπραξαν το καθήκον τους, σειρά μας τώρα είναι, να κρατήσουμε ορθή και ακέραιη την πίστη μας».

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀχιλλείου στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Αχιλλείου.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Αχιλλείου.

Ἡ Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας ἑόρτασε τή μνήμη τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου.

Με θρησκευτική ευλάβεια εορτάσθηκε η μνήμη του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου του θαυματουργού, προστάτου όλων των οδηγών, στο ομώνυμο εξωκκλήσι του Αγίου Χριστοφόρου, χτισμένο σε υψόμετρο 945 μέτρα δυτικά της Γεράνειας, στη Σιάτιστα.

Την Παρασκευή το απόγευμα την 8η Μαΐου 2020, τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας, από τους ιερείς της Ενορίας π. Βασίλειο και π. Νέστορα.

Το πρωί του Σαββάτου 9 Μαΐου 2020, εψάλη η ακολουθία του Όρθρου και  στη συνέχεια η Αρχιερατική πανηγυρική Θεία Λειτουργία από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Αθανάσιο συλλειτουργώντας με τους Πρωτοπρεσβυτέρους π. Βασίλειο και π. Νέστορα, και τον Διάκονο Αριστείδη.

Προ του κοινωνικού ομίλησε ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος τόνισε τα εξής:

«…Κάθε φορά που γιορτάζει ένας Άγιος, γιορτάζει ολόκληρη η Εκκλησία, και όλοι οι πιστοί έρχονται στους Ναούς. Έρχονται από αγάπη στον Χριστό, στην Παναγία και στους Αγίους. Δεν έρχονται για να παρακολουθήσουν μία παράσταση ή μία τελετή, αλλά για να συμμετάσχουν στην Θεία Μυσταγωγία. Γι’ αυτό οι χριστιανοί δεν ονομάζονται «κοινό» αλλά είναι «πιστοί χριστιανοί», που συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις ακολουθίες και κυρίως στο μυστήριο της Θείας Λειτουργίας.

Οι χριστιανοί δεν έρχονται να καλύψουν τα ψυχολογικά και συναισθηματικά κενά αλλά να εκφράσουν την πίστη τους και την αγάπη προς τον Θεό».

Και τελείωσε με τις ευχές, «Να έχουμε πλούσια τη χάρη και την ευλογία του Κυρίου Ιησού Χριστού, της Υπεραγίας Θεοτόκου, του Αγίου Χριστοφόρου και των άλλων Αγίων». 

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας πραγματοποιήθηκε η λιτάνευση της Ιεράς Εικόνας του Αγίου Χριστοφόρου στους διαδρόμους του άλσους και γύρω από τον Ιερό Ναό. Στη συνέχεια τελέστηκε η Αρτοκλασία στο προαύλιο του Ιερού Ναού. Μετά τη διανομή του αντιδώρου και της αρτοκλασίας, οι αυτοκινητιστές (οδηγοί Ταξί) της πόλεως Σιατίστης προσέφεραν στο κόσμο λουκούμια και μπισκότα, και ο κόσμος τους ευχόταν «καλά δρομολόγια».

Η Εκκλησιαστική Επιτροπή ευχαριστεί όλους εκείνους που βοήθησαν στον καθαρισμό του Ιερού Ναού και στον ευπρεπισμό των εξωτερικών χώρων και του υπέροχου άλσους.

Ας προσέχουμε όλοι μας, όσο είναι δυνατόν, να διατηρούμε όλους αυτούς τους χώρους καθαρούς και ευπρεπισμένους. Είναι σεβασμός στη φύση, η οποία είναι δώρο του Θεού. Είναι σεβασμός στον Θεό! Είναι σεβασμός στον άνθρωπο, ο οποίος, τελικά, αυτός είναι που κερδίζει, χαίρεται και απολαμβάνει.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἡ Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας ἑόρτασε τή μνήμη τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου.

Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Μαΐου 2020

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Μαΐου 2020

Εὐχές γιά τήν ὀνομαστική ἑορτή τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Ἀθανασίου.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εὐχές γιά τήν ὀνομαστική ἑορτή τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Ἀθανασίου.

Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Από την Ενορία του Αγίου Νικολάου ανακοινώνεται ότι, το Σάββατο 2 Μαΐου 2020, ημέρα της κοιμήσεως του Αγίου Αθανασίου του Μεγάλου, Πατριάρχου Αλεξανδρείας, θα τελεσθεί η Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου, συμμετέχοντας εκκλησιαστικά στην ονομαστική εορτή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Αθανασίου.

Εκ της Ενορίας του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Ὀνομαστική ἑορτή τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Ἀθανασίου.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης ανακοινώνεται ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Αθανάσιος δεν θα εορτάσει τα ονομαστήριά του το Σάββατο 2 Μαΐου, ημέρα της κοιμήσεως του εν Αγίοις πατρός ημών Αθανασίου του Μεγάλου Πατριάρχου Αλεξανδρείας. Θα αρκεσθεί στο να τελέσει μόνος του τις Ιερές Ακολουθίες του Εσπερινού και της Θείας Λειτουργίας σε Ναούς της επαρχίας μας κεκλεισμένων των θυρών.

Κατά την πολύ δύσκολη αυτή περίοδο που διέρχεται το χριστεπώνυμο πλήρωμα της πατρίδος μας είναι ανάγκη να ενώνουμε όλοι τις διάπυρες προσευχές μας και τις εκ βάθους καρδίας δεήσεις μας προς τον Φιλάνθρωπο Θεό, τήν Υπεραγία Θεοτόκο και τους Αγίους της πίστεώς μας, προκειμένου να τελειώσει γρήγορα, ανώδυνα και ειρηνικά η δοκιμασία αυτή και να επανέλθουμε στους ρυθμούς της ζωής μας ελεύθεροι, καλύτεροι και πιο συνειδητοποιημένοι Χριστιανοί.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ὀνομαστική ἑορτή τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Ἀθανασίου.

Προπομπή τῆς Ἁγίας Εἰκόνας τῆς Παναγίας Ἐλεούσας Ἱερᾶς Μονῆς Μικροκάστρου ἀπό τόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου στόν Μητροπολιτικό Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Σιάτιστας.

Μετά από (50) ημέρες παραμονής της Αγίας Εικόνας της Παναγίας Ελεούσας από την Ιερά Μονή Μικροκάστρου, στην Ενορία μας, του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας, την προπέμψαμε σήμερα Κυριακή απόγευμα στην Ενορία του Αγίου Δημητρίου.  

Όλες αυτές τις ημέρες στην Ενορία του Αγίου Νικολάου ψάλλονταν όλες οι ακολουθίες της Εκκλησίας μας και μεταδίδονταν από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης και από την ιστοσελίδα της Ενορίας του Αγίου Νικολάου.

Η Αγία Εικόνα περιφέρθηκε την πρώτη εβδομάδα σε σπίτια της Ενορίας αλλά μετά τα μέτρα που λήφθηκαν από την Κυβέρνηση παρέμεινε μέσα στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου. Εκεί ψάλλονταν οι χαιρετισμοί της Θεοτόκου, οι παρακλήσεις, οι κατανυκτικοί εσπερινοί, οι Θείες Λειτουργίες των Κυριακών και των προηγιασμένων Δώρων, όλες οι ακολουθίες της Μεγάλης εβδομάδας, η Ανάσταση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και όλες οι πασχαλινές Θείες Λειτουργίες.

Σήμερα το απόγευμα εψάλη ο παρακλητικός κανόνας στην Υπεραγία Θεοτόκο και μετά την απόλυση, ψάλλοντας τα τελευταία τροπάρια οι Ιερείς της Ενορίας π. Βασίλειος και π. Νέστωρ μαζί με τον προϊστάμενο της Ενορίας του Αγίου Δημητρίου π. Δημήτριο πήραν στα χέρια τους την Αγία Εικόνα και εξήλθαν του Ιερού Ναού. Έξω περίμεναν αρκετοί ενορίτες, για να ξεπροβοδίσουν την αγαπημένη τους θαυματουργή και χαριτόβρυτη Εικόνα της Παναγίας Ελεούσας. Όταν έφθασαν στην εξωτερική είσοδο του προαυλίου του Ναού, όλοι μαζί έψαλλαν το απολυτίκιο της Θεοτόκου, «Ἐν τῇ γεννήσει τήν παρθενίαν ἐφύλαξας…» και τον αναστάσιμο παιάνα, «Χριστός Ἀνἐστη ἐκ νεκρῶν…».    

Μετά τις ευχαριστίες του π. Βασιλείου προς την Υπεραγία Θεοτόκο, που φύλαξε τους ενορίτες αλώβητους από την λοιμική νόσο του κορωνοϊού, και τις ευχές του, να προστατεύει η Θεοτόκος τους πάντες από κάθε κακή επιβουλή, τοποθέτησαν την Αγία Εικόνα στο αυτοκίνητο της Μητροπόλεως και κατευθύνθηκαν προς τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου. Στην πορεία ακολούθησαν πολλά άλλα αυτοκίνητα με ευλαβείς ενορίτες, συνοδεύοντας την Αγία Εικόνα μέχρι το Ναό.

Εκεί την παρέλαβε ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Αθανάσιος, ο οποίος έψαλε δέηση εντός του Ιερού Ναού και στη συνέχεια τον παρακλητικό κανόνα στην Υπεραγία Θεοτόκο.

Ευχόμαστε, η Υπεραγία Θεοτόκος, η μητέρα του Θεανθρώπου και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, να μας σκεπάζει με την χάρη της, να μας προστατεύει και να πρεσβεύει για ολόκληρο τον κόσμο.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προπομπή τῆς Ἁγίας Εἰκόνας τῆς Παναγίας Ἐλεούσας Ἱερᾶς Μονῆς Μικροκάστρου ἀπό τόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου στόν Μητροπολιτικό Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Σιάτιστας.

Ἕνα κάθε μήνα Ἀπριλίου 2020

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ
ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ 

                                                                                                               Ἀπρίλιος  2020

να κάθε μήνα

Ἀγαπητοί μου Ἐνορίτες.

Ἔχει περάσει περισσότερο ἀπό ἕνας μήνας, πού οἱ Ἐκκλησιές εἶναι χωρίς τούς πιστούς κατά τή διάρκεια τῶν ἀκολουθιῶν καί τῶν Θείων Λειτουργιῶν. Ὁ ψυχικός πόνος ὅλων μας, καί τῶν Ἱερέων καί τῶν πιστῶν, εἶναι πολύς καί βαρύς καί πικρός. Τό παράπονο γιά τήν ἄνιση καί ἄδικη μεταχείριση εἶναι δίκαιο καί βασανιστικό.

Ὁ κορωνοϊός ἀκάθεκτος, οἱ ἐξουσιάζοντες ἀνυποχώρητοι, οἱ στά μετόπισθεν ἀόρατοι καί σκληροί, καί ἡ ἐπιθυμία τους ἔχει γίνει φανερή, θέλουν νά καταδυναστεύσουν τόν κόσμο ὁλόκληρο. Φαινομενικά δείχνουν ἰσχυροί καί ἀήττητοι!

Ἐμεῖς, ὁ ἄδικα καταδυναστευόμενος πιστός λαός τοῦ Θεοῦ, ἀδύναμος καί φοβισμένος, καί ἄτολμος νά διεκδικήσει τά αὐτονόητα: τήν ἐλευθερία του, τήν ἔμπρακτη ἔκφραση τῆς πίστεώς του, τήν ἐκδήλωση τῶν παραδοσιακῶν ἐθίμων, ἐκκλησιαστικῶν καί κοινωνικῶν. Κλεισμένος μέσα στά σπίτια, κλεισμένοι καί οἱ τόποι τῆς καταφυγῆς καί τῆς ἀνακουφίσεώς του.

Ὁ λαός τοῦ παντοδύναμου Θεοῦ ἀδύναμος; Ἀντιφατικό! Πῶς καταντήσαμε ἔτσι; Πῶς φθάσαμε νά εἴμαστε ἀνίσχυροι καί δειλοί; Ἐμεῖς, οἱ Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί; Ἐμεῖς, οἱ ἀπόγονοι ἡρώων καί ἁγίων μαρτύρων καί ὁμολογητῶν; Ποῦ εἶναι τό «Ἤ τάν ἤ ἐπί τᾶς»; Ποῦ εἶναι τό «μολών λαβέ»; Ποῦ εἶναι τό «Ἐλευθερία ἤ Θάνατος»; Ποῦ εἶναι τό «Καλύτερα μιᾶς ὥρας ἐλεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά καί φυλακή;»  Ποῦ εἶναι τό θάρρος καί ἡ τόλμη τῶν Ἁγίων κατά τῶν ποικίλων διωκτῶν; Παλαιῶν καί συγχρόνων;

Εἶναι πραγματικά ἀντιφατικό νά ὀνομάζεται κάποιος Χριστιανός, «υός Θεοῦ», καί νά τρομάζει μπροστά σέ μικροσκοπικά καί ἀδιόρατα θηρία, μπροστά σέ ἐφήμερους ἀνθρώπους, μπροστά στόν διάβολο.

Ἴσως νά ἀγνοοῦμε ὅτι οἱ υἱοί τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ εἶναι παντοδύναμοι, ὅπως καί ὁ Πατέρας τους. Ὅτι οἱ υἱοί τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ εἶναι χάριτι ἀθάνατοι ὅπως ὁ Πατέρας τους εἶναι φύσει Ἀθάνατος. Οἱ υἱοί τῆς Βασιλείας δέν φοβοῦνται τόν θάνατο, δέν φοβοῦνται τίποτα. Ὅπως ὁ Θεός Πατήρ ἀνέστησε τόν Ἰησοῦ Χριστό ἐκ τῶν νεκρῶν, ἔτσι θά ἀναστήσει καί ὅλους τούς ἀνθρώπους.

Οἱ υἱοί τῆς Βασιλείας, ἐκτός ἀπό τόν Πανάγαθο καί Φιλάνθρωπο λατρευτό Θεό, δέν προσκυνον τίποτα καί κανένα εδωλο. Μαζί μέ τόν ἀγαπημένο τους Ἰησοῦ Χριστό φωνάζουν θαρραλέα: «παγε πίσω μου, Σαταν, γέγραπται γάρ, Κύριον τόν Θεόν σου προσκυνήσεις καί ατ μόνω λατρεύσεις»!

Οἱ υἱοί τῆς Βασιλείας ποθέτουν τά πάντα στόν Θεό Πατέρα. Ὁ Θεός Πατέρας εναι μοναδική λπίδα τους, καί κατά τήν Θεία Λειτουργία λέγουν: «Σοί παρακατατιθέμεθα τήν ζωήν μν πασαν καί τήν λπίδα, Δέσποτα φιλάνθρωπε, καί παρακαλομεν σε καί δεόμεθα καί ἱκετεύομεν…» Θά πάρουμε ὅλες τίς ἀπαιτούμενες προφυλάξεις, θά χρησιμοποιήσουμε τήν τεχνολογία καί τήν ἐπιστήμη τῆς ἐποχῆς μου, ἀλλά δέν θά ἐλπίζουμε σ’ αὐτά. Ἡ μόνη ἐλπίδα μας θά εἶναι ὁ Ἅγιος Τριαδικός Θεός μας.   

Ἀλλά, ἄν δέν γνωρίζεις τόν Θεό,

ἄν δέν τόν ἐμπιστεύεσαι τόν Θεό,

ἄν δέν εἶσαι σίγουρος ὅτι ὁ Θεός σέ ἀγαπᾶ καί εἶναι δυνατός γιά ὅλα,

ἄν δέν ἀγαπᾶς τόν Θεό,

πῶς θά ἀποθέσεις σ’ Αὐτόν ὅλη σου τήν ζωή;

Πῶς θά ἐλπίζεις στόν Θεό ὅτι εἶναι ἱκανός γιά ὅλα;

Ὁ Θεός, ἀγαπητοί μου, εἶναι ὁ Δημιουργός καί Πατέρας μας, εἶναι ἄκρως Φιλάνθρωπος καί Πανάγαθος, εἶναι Παντοδύναμος καί Πάνσοφος. Γνωρίζει τίς ἀδυναμίες μας, τίς θλίψεις μας, τόν πόνο μας, τίς δυσκολίες, τά ἀδιέξοδα. Σέ ἐμᾶς μένει νά Τόν γνωρίσουμε, νά Τόν ἀγαπήσουμε, γιά νά μπορέσουμε νά Τόν μπιστευθομε.

, τι θέλει ὁ Θεός εναι γαθό. , τι πιτρέπει, εναι γαθό. , τι δέν θέλει, δέν γίνεται. Αὐτός εἶναι ὁ Κύριος τῶν πάντων! Τά πάντα περνοῦν ἀπό Αὐτόν!

Θά μπορούσαμε, λοιπόν, νά δοῦμε τά πράγματα ἀπό μία ἄλλη ἔποψη. Ἐφ’ ὅσον ὁ Θεός εἶναι αὐτός πού κυβερνᾶ τά πάντα, τότε ἡ κατάσταση αὐτή τήν ὁποία ζοῦμε στίς ἡμέρες μας, εἶναι μία εὐλογία τοῦ Θεοῦ.

Εἶναι μία περίοδος «παιδείας Κυρίου», τήν ὁποία πρέπει νά ἐκμεταλλευθοῦμε. Στή ζωή μας, ἴσως δέν ἔχουμε πολλές φορές τήν εὐκαιρία, νά ἔχουμε τέτοιας μορφῆς παιδαγωγία. Ὁ Θεός ἐπιτρέπει τέτοιες καταστάσεις, ἐπειδή ἀκόμη, μέσα στήν ἄμετρη φιλευσπλαχνία Του, μᾶς παραδέχεται ὡς παιδιά του, ὡς υἱούς Του, μᾶς ἀγαπᾶ καί θέλει νά σωθοῦμε. Ἀλλοίμονο ἄν ἀδιαφοροῦσε γιά τή σωτηρία μας. Ἐπειδή μᾶς ἀγαπᾶ, μᾶς βάζει μέσα στό καμίνι τῆς δοκιμασίας ὥστε νά φύγουν ὅλα τά ἄχρηστα, ὅλες οἱ σκουριές, καί νά παραμείνει ἀτόφιο καί λαμπερό τό χρυσάφι. Νά φύγει κάθε ἁμαρτία, κάθε ἀνομία, κάθε ἀπιστία, κάθε διαστροφή, κάθε κακία, κάθε εἰδωλολατρία. Ἐπειδή ὅλα αὐτά τά βίωνε, δυστυχῶς, ὁ λαός τοῦ Θεοῦ, τά τελευταῖα χρόνια. Ζοῦσε μία ζωή ἀποστασίας ἀπό τόν Θεό.

Πολύ ὄμορφα καί χαρακτηριστικά τά σημειώνει ὅλα αὐτά ὁ ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν, Παῦλος, στήν πρός Ἑβραίους Ἐπιστολή του (ΙΒ΄ 1-14) «Τοιγαροῦν καὶ ἡμεῖς, τοσοῦτον ἔχοντες περικείμενον ἡμῖν νέφος μαρτύρων, ὄγκον ἀποθέμενοι πάντα καὶ τὴν εὐπερίστατον ἁμαρτίαν, δι’ ὑπομονῆς τρέχωμεν τὸν προκείμενον ἡμῖν ἀγῶνα, 2 ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν ᾿Ιησοῦν, ὃς ἀντὶ τῆς προκειμένης αὐτῷ χαρᾶς ὑπέμεινε σταυρόν, αἰσχύνης καταφρονήσας, ἐν δεξιᾷ τε τοῦ θρόνου τοῦ Θεοῦ κεκάθικεν. 3 ἀναλογίσασθε γὰρ τὸν τοιαύτην ὑπομεμενηκότα ὑπὸ τῶν ἁμαρτωλῶν εἰς αὐτὸν ἀντιλογίαν, ἵνα μὴ κάμητε ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν ἐκλυόμενοι. 4 Οὔπω μέχρις αἵματος ἀντικατέστητε πρὸς τὴν ἁμαρτίαν ἀνταγωνιζόμενοι, 5 καὶ ἐκλέλησθε τῆς παρακλήσεως, ἥτις ὑμῖν ὡς υἱοῖς διαλέγεται· υἱέ μου, μὴ ὀλιγώρει παιδείας Κυρίου, μηδὲ ἐκλύου ὑπ’ αὐτοῦ ἐλεγχόμενος. 6 ὃν γὰρ ἀγαπᾷ Κύριος παιδεύει, μαστιγοῖ δὲ πάντα υἱὸν ὃν παραδέχεται. 7 εἰ παιδείαν ὑπομένετε, ὡς υἱοῖς ὑμῖν προσφέρεται ὁ Θεός· τίς γάρ ἐστιν υἱὸς ὃν οὐ παιδεύει πατήρ; 8 εἰ δὲ χωρίς ἐστε παιδείας, ἧς μέτοχοι γεγόνασι πάντες, ἄρα νόθοι ἐστὲ καὶ οὐχ υἱοί. 9 εἶτα τοὺς μὲν τῆς σαρκὸς ἡμῶν πατέρας εἴχομεν παιδευτὰς καὶ ἐνετρεπόμεθα· οὐ πολλῷ μᾶλλον ὑποταγησόμεθα τῷ πατρὶ τῶν πνευμάτων καὶ ζήσομεν; 10 οἱ μὲν γὰρ πρὸς ὀλίγας ἡμέρας κατὰ τὸ δοκοῦν αὐτοῖς ἐπαίδευον, ὁ δὲ ἐπὶ τὸ συμφέρον, εἰς τὸ μεταλαβεῖν τῆς ἁγιότητος αὐτοῦ. 11 πᾶσα δὲ παιδεία πρὸς μὲν τὸ παρὸν οὐ δοκεῖ χαρᾶς εἶναι, ἀλλὰ λύπης, ὕστερον δὲ καρπὸν εἰρηνικὸν τοῖς δι’ αὐτῆς γεγυμνασμένοις ἀποδίδωσι δικαιοσύνης. 12 Διὸ τὰς παρειμένας χεῖρας καὶ τὰ παραλελυμένα γόνατα ἀνορθώσατε, 13 καὶ τροχιὰς ὀρθὰς ποιήσατε τοῖς ποσὶν ὑμῶν, ἵνα μὴ τὸ χωλὸν ἐκτραπῇ, ἰαθῇ δὲ μᾶλλον. 14 Εἰρήνην διώκετε μετὰ πάντων, καὶ τὸν ἁγιασμόν, οὗ χωρὶς οὐδεὶς ὄψεται τὸν Κύριον…». (Μπορεῖτε νά διαβάσετε τή μετάφραση στό οἰκεῖο μέρος, στήν Καινή Διαθήκη). 

Ὅμως, ὁ πόνος ἴσως εἶναι πολύς καί πικρός, ὄχι τόσο γιά τήν περιπέτεια πού βιώνουμε ἀλλά γιά τήν ἔλλειψη τῶν ἀκολουθιῶν καί τῆς Θείας Λειτουργίας, γιά τήν στέρηση τς τροφς μας τς πνευματικς, το Σώματος, δηλαδή, καί το αματος το Κυρίου μας ησο Χριστο! Αὐτό εἶναι πού μέ συνέχει, προσωπικά, ὅλη αὐτή τήν περίοδο, πολύ δέ περισσότερο, κάθε φορά πού μεταλαμβάνω τῶν θείων μυστηρίων! Πονῶ καί κλαίω, ἐπειδή ἐσεῖς οἱ πιστοί ἐνορίτες μου στερεῖσθε τήν θεία κοινωνία. Τήν τροφή πού δίνει ζωή καί δύναμη καί θάρρος καί τόλμη καί ἀφοβία καί ἴαση καί φύλαξη καί ἀσφάλεια. Ὄχι σάν κάτι τό μαγικό ἀλλά ἐπειδή ἡ θεία κοινωνία εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ «Μεγάλος Θεός καί Σωτήρας μας». (Τίτ. Β΄ 13) Στό σπίτι μας μποροῦμε νά προσευχόμαστε, καί πολύ, μάλιστα. Μποροῦμε νά μελετοῦμε τόν λόγο τοῦ Θεοῦ, μποροῦμε νά ἀκοῦμε τήν Θεία Λειτουργία. Ὅμως, δέν μποροῦμε νά τρῶμε τόν Θεό μας, τό Σῶμα του καί τό Αἷμα Του! Πράγμα τό ὁποῖο εἶναι ἀναγκαιότατο αὐτή τήν περίοδο. Εἰδικά κατ’ αὐτήν τήν δύστηνη περίοδο.

Δέν μπορῶ νά γνωρίζω, γιατί τό ἐπέτρεψε αὐτό ὁ Θεός… Ἄγνωστα τά κρίματα τοῦ Θεοῦ. Αὐτό, ὅμως, πού θά ἤθελα ἀπό ὅλους μας εἶναι, νά ἐκμεταλλευθοῦμε αὐτή τήν ὀδυνηρή καί ἔμπονη περίοδο, (Ἐφεσ. Ε΄ 15-17) καί ὁ καθένας μας ἄς ἀναλογισθεῖ καί ἄς ἐρευνήσει τόν ἑαυτό του καί τή ζωή του, τήν πίστη του καί τήν βιωτή του. Ἄς προσπαθήσουμε νά κάνουμε μία προσωπική ἐσωτερική πνευματική ἐνδοσκόπηση, μέ βάση τόν ἄχραντο λόγο τοῦ Θεοῦ. Νά μή στρέψουμε τά μάτια μας γύρω μας, παρά μόνο μέσα στόν ἑαυτό μας. Ἄν ὑπάρχει φταίξιμο, ἄν ὑπάρχει ἁμαρτία, δέν πρέπει νά ψάξω νά τά βρῶ στόν ἄλλο. Ἀρκετά ἀσχοληθήκαμε μέ ὅλους τούς ἄλλους. Καιρός νά δοῦμε καί τόν ἑαυτό μας. Νά δοῦμε τόν ἑαυτό μας ἀπέναντι στόν Θεό! Καί νά μετανοήσουμε!

Ἄν ἐπιθυμοῦμε νά ἀνοίξουν οἱ Ἐκκλησίες καί νά μποροῦμε νά τρῶμε καί νά πίνουμε τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ ἀγαπημένου μας ἐσταυρωμένου, ταφέντος καί ἀναστάντος Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ μόνος δρόμος εἶναι:

πίγνωση το γίου Τριαδικο Θεο καί το Σωτρος μας ησο Χριστο, (Ἰωάνν. ΙΖ΄ 3)

ελικρινής καί μπρακτη μετάνοια (Ματθ. Δ΄ 17) καί

σταθερή καί κλόνητη πόφασή μας νά ζήσουμε τό πόλοιπο τῆς ζως μας σύμφωνα μέ τό θέλημα το Κυρίου μας. (Ματθ.  Γ΄ 8)

Ἀγαπητοί μου ἐνορίτες, ἡ ἔντονη πιθυμία μου καί προσευχή μου εναι νά πάρουμε ατές τίς ποφάσεις καί νά τίς κρατήσουμε μέ γενναιότητα, μέ πίστη καί μέ ποφασιστικότητα, γιά λη μας τή ζωή.

Ἡ περίοδος αὐτή νά γίνει ἡ μεγάλη μας εὐκαιρία, τῆς ἀλλαγῆς μας. Τῆς ἀλλαγῆς τῆς πατρίδας μας. Τῆς ἀλλαγῆς ὅλου τοῦ κόσμου! Τῆς σωτηρίας μας. Τό γνωρίζω, τό ἴδιο ποθεῖτε κι ἐσεῖς ὅλοι!

«Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί Πατρός, καί ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος νά εἶναι πάντοτε μαζί μέ ὅλους μας».   

 

Μέ πολύ πόνο καί ἀνυπόκριτη ἐπιθυμία

γιά νά ἀνοίξουν οἱ Ἐκκλησίες μας

ὁ Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Λ. Βασιλείου

    

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Ένα Κάθε Μήνα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἕνα κάθε μήνα Ἀπριλίου 2020