Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Δεκεμβρίου 2020

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Δεκεμβρίου 2020

Ἕνα κάθε μήνα Νοεμβρίου 2020

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ
ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ

                                                                                                                   Νοέμβριος 2020

Ἕνα κάθε μήνα.

Κάποια ἡμέρα πῆγε ἕνας νομικός, ἕνας ἄνθρωπος πού γνώριζε πολύ καλά τό Νόμο τοῦ Θεοῦ, στόν Ἰησοῦ Χριστό μέ σκοπό νά τόν πειράξει, καί τοῦ εἶπε: «Διδάσκαλε, τί νά κάνω γιά νά κληρονομήσω τήν αἰώνια ζωή;» καί ὁ Ἰησοῦς τόν ρώτησε: «Τί εἶναι γραμμένο μέσα στό Νόμο;» Ἐκεῖνος ἀπάντησε: «Νά ἀγαπήσεις τόν Κύριο, τόν Θεό σου, μέ ὅλη τήν καρδιά σου καί μέ ὅλη τήν ψυχή σου καί μέ ὅλη τή δύναμή σου καί μέ ὅλη τή διάνοιά σου, καί νά ἀγαπήσεις τόν πλησίον σου ὅπως ἀγαπᾶς τόν ἑαυτό σου». Καί τοῦ ἁπαντᾶ ὁ Χριστός: «Πρᾶξε αὐτά πού λέει ὁ Νόμος καί θά ἀποκτήσεις τήν Αἰώνια Ζωή»! 

Ἐνῶ τά γνώριζε καλά, δυσκολεύθηκε καί θέλησε νά δικαιολογηθεῖ, καί ρώτησε, «ποιός εἶναι ὁ πλησίον;» Τότε ὁ Ἰησοῦς ἔπλασε μία ὑπέροχη παραβολή, τοῦ καλοῦ Σαμαρείτου, καί στό τέλος τοῦ εἶπε: «πήγαινε καί σύ νά κάνεις τά ἴδια, ὅπως ἔπραξε ἐκεῖνος ὁ Σαμαρείτης».

Πιθανότατα, ἐκεῖνος ὁ νομικός γύρισε τήν πλάτη του στόν Ἰησοῦ Χριστό καί ἀπομακρύνθηκε. πειδή οτε τό Θεό γαποσε πραγματικά οτε τούς συνανθρώπους. γαποσε μόνο τόν αυτό του! Τί κρίμα; Διακατεχόταν ἀπό τό πνεῦμα τοῦ ἱερέα καί τοῦ λευΐτη τῆς παραβολῆς τοῦ Ἰησοῦ, πού διέρχονταν ἀπό τόν δρόμο ὅπου βρισκόταν πεσμένος καί πληγωμένος ἀπό τούς ληστές, ἐκεῖνος ὁ διαβάτης. Κράτησαν ἀπόσταση… ἀπό τόν πληγωμένο!

Μήπως σήμερα κι ἐμεῖς, ἔχουμε μόνο τό ὄνομα «Χριστιανός»; Μήπως κρατοῦμε ἀπόσταση καί ἀπό τόν Θεό καί ἀπό τούς συνανθρώπους μας; Μήπως μᾶς ἔχουν κάνει πλύση ἐγκεφάλου καί μᾶς ἔχουν πείσει ὅτι εἶναι ἐπικίνδυνοι; Ὁ Θεός καί οἱ ἄνθρωποι;

Φοβούμαστε νά μποῦμε στούς ἱερούς Ναούς, φοβούμαστε νά προσκυνήσουμε τίς ἅγιες εἰκόνες καί τά ἅγια λείψανα, φοβούμαστε νά πάρουμε τόν ἁγιασμό, νά ἀλειφθοῦμε μέ τό ἅγιο λάδι τοῦ Εὐχελαίου, φοβούμαστε νά πάρουμε τό ἀντίδωρο καί νά φιλήσουμε τό χέρι τοῦ παπᾶ, φοβούμαστε νά κοινωνήσουμε τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ!!!

Μέχρι χθές πιστεύαμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι οἶκος τοῦ Θεοῦ, ὅπου στόν ὁποῖο εἰσερχόμαστε καί αἰσθανόμαστε ἀσφάλεια καί γαλήνη, ὅτι ἀκουμπώντας τίς ἅγιες εἰκόνες καί ἅγια λείψανα παίρνουμε τήν χάρη τοῦ Θεοῦ καί τή γιατρειά, ὅτι μέ τά ἅγια μυστήρια ἐξαγιαζόμαστε καί στήν ψυχή καί στό σῶμα, ὅτι μέ τήν θεία κοινωνία θεωνόμαστε, ἁγιαζόμαστε, θεραπευόμαστε στήν ψυχή καί στό σῶμα, εἰρηνεύουμε, παίρνουμε δύναμη καί θάρρος γιά τή ζωή. Τώρα χάθηκαν αὐτά; Ἀτόνισαν; Ἔσβησαν; Ἔγιναν ἐπικίνδυνα; Πρέπει νά περάσει ὁ κίνδυνος ἀπό τόν φονικό κορωνοϊό καί μετά νά ἐπανέλθουμε στίς Ἐκκλησίες καί στά μυστήρια;

Ἄν δέν μπορεῖ ὁ Θεός καί ἡ Ἐκκλησία Του νά μᾶς διαφυλάξει, τότε νά ψάξουμε νά βροῦμε ἄλλον Θεό. Μή γένοιτο! Ὁ Ἅγιος Τριαδικός Θεός εἶναι πραγματικά Δυνατός, Παντοδύναμος, ὄχι μόνο νά μᾶς φυλάξει ἀπό κάθε κακό ἤ νά γιατρεύσει τούς ἀσθενεῖς ἀλλά καί νά ἀναστήσει τούς νεκρούς!           

Λέμε ὅτι εἴμαστε «χριστιανοί», ἀλλά φοβούμαστε νά πλησιάσουμε τούς διπλανούς μας, τούς συνανθρώπους μας. Φοβούμαστε νά πιάσουμε τό χέρι τους, νά τό σφίξουμε, νά ἀγκαλιάσουμε τά παιδιά μας ἤ τούς γονεῖς μας. Σταματήσαμε νά ἐπισκεπτόμαστε τά σπίτια τῶν παιδιῶν μας, τῶν συγγενῶν, τῶν φίλων, τῶν γειτόνων, αὐτῶν πού ἔχουν ἀνάγκη…

Γίναμε ξένοι καί ἀπόμακροι μέ ὅλους. Ὁ ἄλλος εἶναι ὁ φόβος καί ὁ τρόμος μας. Εἶναι ὁ ἐχθρός μας ὁ ἐπικίνδυνος. Ἔχει ἐξαφανισθεῖ ἡ ἔννοια τοῦ «πλησίον», κρατοῦμε ἀποστάσεις ἀσφαλείας! Παγώσαμε, ἔσβησε ἡ φωτιά τῆς ἀγάπης. Τό προεῖπε ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός γιά τούς ἀνθρώπους τῶν ἐσχάτων. «Τότε… ἀλλήλους παραδώσουσι καί μισήσουσιν ἀλλήλους… καί διά τό πληθυνθῆναι τήν ἀνομίαν ψυγήσεται ἡ ἀγάπη τῶν πολλῶν».

Ἀγαποῦμε, δυστυχῶς, μόνο τόν ἑαυτό μας, καί τόν προσέχουμε, καί τόν φυλάγουμε μήν πάθει τίποτα. Ἀπό ἀρκετά χρόνια ἔχουμε ἀναπτύξει τόν ἐγωκεντρισμό, τή φιλαυτία καί τόν φιλοτομαρισμό. Ἁπλῶς τώρα ἦρθε ἡ ὥρα νά τό δείξουμε, νά τό φανερώσουμε, συνολικά πλέον ὡς κοινωνία. Δέν πλησιάζουμε τόν ἄλλον οὔτε τόν ἀφήνουμε νά μᾶς πλησιάσει, προφασιζόμενοι τήν ἀγάπη πού ἔχουμε γι’ αὐτόν, καί ὅτι μέ τή στάση μας αὐτή θέλουμε νά τόν προστατεύσουμε. Ὅταν ὅμως συμπεριφερόμαστε κατ’ αὐτόν τόν τρόπο, ἁπλά φανερώνουμε τίς φοβίες μας, μήπως ἀρρωστήσουμε, μήπως πεθάνουμε. Φανερώνουμε καί τό μέγεθος τῆς πίστεώς μας πρός τόν ἀληθινό Θεό. Φανερώνουμε καί τήν πίστη μας στήν παντοδυναμία καί προστασία τῆς κοσμικῆς ἰατρικῆς.   

Ἡ μεταδοτική αὐτή ἀσθένεια μᾶς ἀναγκάζει νά λαμβάνουμε κάποιες προφυλάξεις. Κανείς δέν τό ἀρνεῖται. Νά λάβουμε αὐτές τίς προφυλάξεις. Νά δείξουμε, ὅμως, ἔμπρακτα τήν ἀγάπη, τήν ὁποία λέμε ὅτι ἔχουμε. Εἶναι μεγάλη ἀναλγησία καί σκληρότητα. Ἀφήσαμε δεκάδες χιλιάδες ἀνθρώπους μόνους, κλεισμένους μέσα στό σπίτι τους, ἀβοήθητους. Δέν εἶναι ἄρρωστοι, ἁπλῶς εἶναι κλεισμένοι στό σπίτι καί φοβισμένοι. Πήγαμε νά τούς ἐπισκεφθοῦμε; Ἐμεῖς, ὅσοι δέν εἴμαστε ἄρρωστοι. Πήγαμε νά τούς ποῦμε μία «καλημέρα», ἕνα «πῶς εἶσαι;» «πῶς τά περνᾶς;», «ἔχεις κάποια ἀνάγκη;» Πήγαμε νά βάλουμε τό χέρι στήν τσέπη μας καί νά ἐνισχύσουμε ὅσους ἔμειναν ἄνεργοι, ὅσους δέν ἔχουν κανένα εἰσόδημα, ὅσους πρέπει νά πᾶνε στό γιατρό, στό νοσοκομεῖο, γιά ἄλλες ἀσθένειες. Πήγαμε νά δώσουμε λίγα τρόφιμα, λίγα καύσιμα, ἕνα ροῦχο; Πήγαμε νά τούς βοηθήσουμε γιά κάποια ὁποιαδήποτε ἄλλη ἀνάγκη τους; Δέν ζητοῦν μόνο εἴδη ἐπιβιώσεως. Θέλουν καί τήν παρουσία ἑνός ἄλλου ἀνθρώπου νά τούς ἀκούσει. Νά ποῦν δυό λόγια, νά ποῦν τόν καημό τους, τά βάσανά τους. Ἔφθασαν νά ἔχουν ψυχολογικά προβλήματα καί θέλουν βοήθεια. Τούς τήν προσφέρουμε;

 Ἄν ποτέ τύχει νά φθάσουμε κι ἐμεῖς σ’ αὐτήν τήν κατάσταση, τότε σηκώνουμε φωνή καί βρίζουμε τούς «ἄλλους», πού δέ μᾶς συντρέχουν, πού δέν μᾶς συμπαρίστανται. Εἶναι σκληρή καί ἀδήριτη ἡ ἀλήθεια: Αὐτοί πού δέν ἔχουν σήμερα, μπορεῖ νά εἶχαν κάποτε καί αὐτοί πού ἔχουν σήμερα, δέν εἶναι σίγουρο ὅτι θά ἔχουν κι αὔριο. Ὁ πνευματικός νόμος τοῦ Θεοῦ μᾶς τό ἐπαναλαμβάνει, χιλιάδες χρόνια τώρα: «Πλούσιοι ἐπτώχευσαν καί ἐπείνασαν, οἱ δέ ἐκζητοῦντες τόν Κύριον, οὐκ ἐλαττωθήσονται παντός ἀγαθοῦ»!

χεις σήμερα; Δεῖξε τήν ἀγάπη σου!

Μπορες σήμερα; Κᾶνε πράξη τήν ἀγάπη σου. Μήν ἀποστασιοποιεῖσαι ἀπό τόν πονεμένο συνάνθρωπό σου, ἀδιαφορώντας γιά τή δύσκολη, μοναχική του κατάσταση.

Τό κακό, ἡ πείνα, ἡ ἀρρώστια, ἡ φτώχεια, ἡ μοναξιά, εἶναι πολύ πιθανό νά ἔλθει ἡ στιγμή πού θά χτυπήσουν καί τήν πόρτα μας. Θά εἴμαστε ἕτοιμοι; Προετοιμασμένοι; Δυνατοί; Ὁ Θεός εἶναι δίκαιος, καί ἀποδίδει τό δίκαιο. Ἤ ἐδῶ στή γῆ ἤ, ἀλίμονο, στήν αἰωνιότητα, μετά τό γεγονός τοῦ θανάτου μας. Καί εἶναι «φοβερόν τό νά πέσουμε στά χέρια τοῦ δίκαιου καί ζωντανοῦ Θεοῦ» (Ἑβρ. Ι΄ 31)

Ἐδῶ, σ’ αὐτόν τόν κόσμο, ὅσο καιρό ζήσουμε, νά μή μᾶς διαφεύγει κάτι σπουδαῖο καί σοβαρό: «Δέν εἴμαστε οὔτε οἱ ἔχοντες οὔτε οἱ κατέχοντες. Εἴμαστε οἱ διαχειριστές ὅλων ὅσων μᾶς χάρισε ὁ Θεός. Ἐφ’ ὅσον ὅ, τι ἔχουμε μᾶς εἶναι δῶρο Θεοῦ, χάρισμα Θεοῦ, τότε θά μᾶς ζητηθεῖ λόγος. Τί κάναμε, πῶς διαχειριστήκαμε ὅλα αὐτά πού μᾶς ἔδωσε ὁ Θεός;

Εἶναι γνωστό ὅτι, ἡ προβολή τῆς ἀγάπης μας πρός τό συνάνθρωπο, πηγάζει ἀπό τό πόσο ἀγαποῦμε τόν Θεό. Νά γνωρίζουμε, ἐπίσης, ὅτι ὁ ἄνθρωπος πού δέν γνωρίζει τόν ἀληθινό Θεό, εἶναι ἀδύνατον νά ἀγαπήσει τόν Θεό. Ἀλλά, ἄν δέν ἀγαπήσει τόν Θεό, πῶς θά ἀγαπήσει τόν θεῖο λόγο Του, πού λέει: «νά ἀγαπᾶς τόν πλησίον σου ὅπως καί τόν ἑαυτό σου»;

Οἱ ἄνθρωποι ὅταν ἔχουν ἐξουσία καί δύναμη μποροῦν νά φυλακίσουν τά σώματά μας. Ἀγνοοῦν, ἴσως ὅτι, δέν μποροῦν νά φυλακίσουν τήν ψυχή μας, τόν νοῦ μας, τήν καρδιά μας, τήν ἀγάπη μας. Δέν ὑπάρχει τίποτα πιό δυνατό καί πιό δημιουργικό ἀπό τήν ἀγάπη. Ἡ ἀγάπη εἶναι ἐφευρετική καί ἀήττητη. Δέν ὑπάρχουν ἐμπόδια στήν ἀγάπη! Βρίσκει ποικίλους καί ἔξυπνους τρόπους γιά νά ἐκφραστεῖ.

Μ’ ατούς τούς τρόπους, βοηθ τούς νθρώπους, πού γαπ.

Μ’ αὐτούς τούς τρόπους, κατέχει καί τόν Θεό, πού ἀγαπᾶ, καί ζεῖ μαζί Του στήν Αἰώνια Βασιλεία!

Μέ πολλή τήν ἐν Χριστῷ ἀγάπη,

σέ ὅλους ἐκείνους πού ἀγαποῦν τόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό μας

καί τούς συνανθρώπους μας.

ὁ Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Λ. Βασιλείου

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Ένα Κάθε Μήνα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἕνα κάθε μήνα Νοεμβρίου 2020

Ἡ ἑορτή τῶν Ἁγίων Ταξιαρχῶν στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Με ιδιαίτερο άλγος τίμησε η ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας την εορτή της Συνάξεως των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ και πασών των Επουρανίων Ασωμάτων Δυνάμεων στον Ιερό Ναό των Αγίων Ταξιαρχών. Ο Ιερός Ναός χτίστηκε από τον μοναχό Ιωνά το 1798, πριν από 222 χρόνια. Ο μοναχός Ιωνάς ήταν και διδάσκαλος στη Σιάτιστα.

Στον Πανηγυρικό εσπερινό, που εψάλη την παραμονή της εορτής, Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020, χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, ο Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Αθανάσιος, μαζί με τους Ιερείς π. Βασίλειο και π. Νέστορα. Πριν το τέλος εψάλη και αρτοκλασία.

Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής, τελέστηκαν δύο πανηγυρικές Θείες Λειτουργίες από τους Ιερείς της ενορίας π. Βασίλειο και π. Νέστορα στους Ιερούς Ναούς του Αγίου Νικολάου και των Αγίων Ταξιαρχών. Στον Ιερό Ναό των Αγίων Ταξιαρχών μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας εψάλη και αρτοκλασία, η οποία ήταν προσφορά από τους κρεοπώλες της Σιάτιστας, για να τιμήσουν τους προστάτες τους Αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ.

Λίγα λόγια για τον μοναχό Ιωνά.

Ο λόγιος αυτός μοναχός καταγόταν από παλιά αρχοντική οικογένεια της Σιάτιστας, ο οποίος αμέσως μετά το θάνατο των γονέων του, διέθεσε όλη την περιουσία του και ανήγειρε τον Ιερό Ναό των Αγίων Ταξιαρχών, τον οποίο διακόσμησε με αγιογραφίες και τον εμπλούτισε με ιερά σκεύη, με άμφια και με λειτουργικά βιβλία. Στον γυναικωνίτη, ανεβαίνοντας την εσωτερική σκάλα, ξεχωρίζει η μορφή του κτίτορα Ιωνά, που εικονίζεται με σχήμα μοναχού και κρατά στα χέρια του το ομοίωμα του Ναού.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἡ ἑορτή τῶν Ἁγίων Ταξιαρχῶν στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Ἐγκύκλιος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Ἀθανασίου, ἐπί τῆ ἑορτή τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἐγκύκλιος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ.κ. Ἀθανασίου, ἐπί τῆ ἑορτή τῆς Ἁγίας Σκέπης.

Ἡ Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου ἑορτάζει τούς Ἁγίους Γεώργιο Καρσλίδη καί Ἰωάννη Βατάτζη.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἡ Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου ἑορτάζει τούς Ἁγίους Γεώργιο Καρσλίδη καί Ἰωάννη Βατάτζη.

Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Νοεμβρίου 2020

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Νοεμβρίου 2020

Ἑόρτασε τόν Ἅγιο Νέστορα ἡ Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιατίστης.

Σε κλίμα πανηγυρικό εορτάσθηκε η μνήμη του Αγίου ενδόξου μάρτυρος Νέστορος, την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020. Στην ενορία του Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας εορταζόμενος ήταν ο πρωτοπρεσβύτερος π. Νέστωρ Γκουρομίσιος.

Την 26 Οκτωβρίου 2020 το απόγευμα, εψάλη ο εσπερινός του Αγίου Νέστορος και σήμερα το πρωί τελέσθηκε αρχιερατική Θεία Λειτουργία από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Αθανάσιο. Συλλειτουργοί ήταν ο εορταζόμενος Πρωτοπρεσβύτερος π. Νέστωρ, ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού, Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Βασιλείου, ο Ιερέας π. Προκόπιος Διδίλης και ο Διάκονος Αριστείδης.

Πριν από την απόλυση της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. κ. Αθανάσιος μίλησε σχετικά με τη ζωή και το μαρτύριο του Αγίου Νέστορος, ο οποίος όντας μαθητής του Αγίου Δημητρίου, που ήταν φυλακισμένος, πήγε και του ζήτησε την ευχή, του για να αντιμετωπίσει τον βλάσφημο Λιαίο. Ο Άγιος Δημήτριος του έδωσε την ευχή του, πήγε στο αμφιθέατρο, πάλεψε με το Λιαίο και τον νίκησε. Και συμπέρανε ο Επίσκοπος ότι, είναι μεγάλη ευλογία να παίρνουμε την ευχή των Ιερέων, των κατηχητών μας, των γονέων, ακόμη και των παιδιών μας. Στο τέλος ευχήθηκε τον εορταζόμενο π. Νέστορα.

Εξερχόμενοι όλοι του Ιερού Ναού, έλαβαν κέρασμα, προσφορά του εορταζομένου π. Νέστορος, τον οποίο και ευχήθηκαν

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἑόρτασε τόν Ἅγιο Νέστορα ἡ Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιατίστης.

Ιερά Αγρυπνία και Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ιερά Αγρυπνία και Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Ὁ Σεβασμιώτατος κ.κ. Ἀθανάσιος τέλεσε στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας τόν Ἁγιασμό μέ τήν ἔναρξη τῆς νέας κατηχητικῆς περιόδου 2020-2021.

Με τη χάρη και τη βοήθεια του Θεού την Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2020 το απόγευμα πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός για την έναρξη των Κατηχητικών Σχολείων και των λοιπών δραστηριοτήτων της ενορίας μας.

Τον Αγιασμό τέλεσε ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Αθανάσιος μαζί με τους Ιερείς της Ενορίας τον π. Βασίλειο Βασιλείου και τον π. Νέστορα Γκουρομίσιο, παρουσία πολλών παιδιών, νέων, των γονέων αυτών, των κατηχητών και άλλων ενοριτών.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της κατηχήσεως για τη νεότητα, αλλά και γενικότερα για τον κάθε Χριστιανό, διότι ο λόγος του Θεού μας θωρακίζει και μας ενισχύει στον καθημερινό μας αγώνα έναντι των πειρασμών, θερμαίνει την πίστη και οδηγεί στην πνευματική προκοπή.

Μεταξύ άλλων είπε και τα εξής: «Το κατηχητικό Σχολείο, ξέρετε, σας έχει πει και ο π. Βασίλειος, δεν είναι Σχολείο. Δεν έχουμε τα βιβλία μας, δεν υποχρεούμαστε να γράφουμε διαγωνίσματα, τεστ, συγκεκριμένες ώρες, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, δεν παίρνουμε χαρτί στο τέλος και πτυχίο, είναι όμως κάτι άλλο. Το κατηχητικό Σχολείο είναι μια ζεστή αγκαλιά, είναι η προέκταση της οικογενείας μας του σπιτιού, μέσα στην οποία αγκαλιά μαθαίνουμε και εφαρμόζουμε τι; Την διδασκαλία του Χριστού, μαθαίνουμε τη χαρά, την ευτυχία, την αγάπη, την αλήθεια, την πίστη εν Χριστώ και όπως πρέπει για έναν άνθρωπο του Θεού. Μέσα στο κατηχητικό μαθαίνουμε τι είναι η Ανάσταση και πώς στη ζωή μας θα έχουμε πάντοτε μπροστά μας την Ανάσταση του Χριστού και θα έχουμε μια ζωή Ανάστασης. Μέσα στο κατηχητικό μαθαίνουμε την αλήθεια κι έτσι μπορούμε να εφαρμόσουμε την αλήθεια στη ζωή μας και η ζωή μας να είναι αληθινή. Μέσα στο κατηχητικό μαθαίνουμε για τη χαρά, για το πώς ζούμε τη χαρά κι έτσι η ζωή μας να είναι χαρούμενη, άσχετα αν έχουμε δυσκολίες, βάσανα ή προβλήματα. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Μέσα στο κατηχητικό μαθαίνουμε για τον ίδιο τον Χριστό κι έτσι μπορούμε να ζούμε τη ζωή μας όπως ακριβώς θέλει ο Χριστός, όπως ακριβώς μας λέει το Ιερόν Ευαγγέλιον και με τον τρόπο αυτόν η ζωή μας θα είναι τέλεια.

Ο Χριστιανός έχει τέλεια ζωή, δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε αυτό, οι γονείς σας το ξέρουν καλύτερα. Ο Χριστιανός, αυτός που έχει τον Χριστό μέσα στην καρδιά του, αυτός που ακολουθεί αυτά που λέει το Ευαγγέλιο, αυτός ο οποίος ζει τη ζωή των Αγίων, που καθημερινά στο στόμα του και στην καρδιά του έχει το όνομα της Παναγίας μας, ζει μια τέλεια ζωή. Τέλεια ζωή δεν είναι, όπως είπαμε και πριν, η ζωή χωρίς προβλήματα, είναι η ζωή που ξεπερνάμε τα προβλήματα. Τέλεια ζωή είναι η ζωή του αγώνος, που ξέρουμε γιατί ζούμε, ποιος είναι ο προορισμός μας και πώς θα καταφέρω να κερδίσω τον προορισμό μου, να φτάσω εκεί ασφαλής και να κερδίσω την Ουράνια Βασιλεία.

Μέσα στο κατηχητικό μαθαίνουμε για την πραγματική φιλία, τι σημαίνει φίλος και φίλη, τι σημαίνει φιλία; Τι σημαίνει να είμαι κοντά στον φίλο μου στις δύσκολες στιγμές, όχι μόνο στις καλές στιγμές; Μες στο κατηχητικό θα μάθουμε, όταν κάποιος φίλος μας είναι άρρωστος, εμείς τι κάνουμε; Μες στο κατηχητικό θα μάθουμε, όταν κάποιος φίλος μας έχει πρόβλημα στα μαθήματα, εμείς τι κάνουμε; Μες στο κατηχητικό θα μάθουμε, όταν ένας φίλος μας έχει παρασυρθεί και κάνει κακά πράγματα, εμείς τι κάνουμε; Μες στο κατηχητικό θα μάθουμε, αν ένας φίλος μας μάς λέει να κάνουμε πράγματα κρυφά απ’ τους γονείς μας, εμείς τι κάνουμε; Μες στο κατηχητικό θα μάθουμε, πώς με τους φίλους μας θα είμαστε καλά και σωστά, όπως πρέπει.

Και πολλά άλλα πράγματα, μαθαίνουμε πάρα πολλά πράγματα. Για αυτό και συγχαίρω κατ’ αρχήν τον π. Βασίλειο και τον π. Νέστορα, που είναι οι επικεφαλής των κατηχητικών Σχολείων της ενορίας αυτής, εδώ και χρόνια. Δεν σας λέω κάτι άγνωστο, τα ξέρετε πολύ καλύτερα από μένα, τον π. Βασίλειο και τον π. Νέστορα, τους ξέρετε πολύ καλύτερα από μένα, και τους δίνω συγχαρητήρια από αυτή την θέση, γιατί κάνουν ό, τι μπορούν και όπως μπορούν να μορφώσουν Χριστό σε εμάς τους υπολοίπους, τους ενορίτες μας.

Επίσης πρέπει να δώσω τα εύσημα και τα συγχαρητήρια στους κατηχητές, τους εκλεκτούς κατηχητές αυτής της ενορίας, οι οποίοι θυσιάζουν χρόνο, προσωπική ζωή, χρήμα, κούραση και πολλά άλλα πράγματα που δεν μπορεί να φανταστεί ο νους σας για να είναι εδώ στις συγκεκριμένες ώρες και πολύ περισσότερο για να μεταδώσουν στα παιδιά μας τον Χριστό…

Καλή αρχή να έχουμε στο κατηχητικό Σχολείο! Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, η Αγία Τριάδα, ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιον Πνεύμα, η Υπεραγία Θεοτόκος και όλοι οι Άγιοι με πρώτον τον Άγιο Νικόλαο τον Θαυματουργό, ο οποίος είναι προστάτης αυτής της πολύ καλής ενορίας να σας δίδει υγεία, δύναμη, ενίσχυση, φωτισμό και να είναι δίπλα σας ο Άγιος Νικόλαος σε όλα τα έργα σας της ζωής σας, στο σχολείο, στη δουλειά, στο σπίτι, παντού. Και να σας συντροφεύουν σε κάθε δυσκολία σας, να λύνουν όλα τα προβλήματα που τυχόν ανακύπτουν μέσα στη ζωή μας και να μας δίδουν πάντα τη χαρά, την ευλογία και τη Χάρη του Θεού, την ευτυχία και την εν Χριστώ ζωή. Αμήν.»

Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος, ο οποίος είπε τα εξής: «Έχω πολλή χαρά, που σήμερα με τον αγιασμό ξεκινήσαμε τα κατηχητικά μαθήματα έχοντας αρχηγό και μπροστάρη τον επίσκοπό μας, τον κ. Αθανάσιο, ο οποίος είναι ο τελευταίος κρίκος όλων των επισκόπων, από τον Κύριό μας τον Ιησού Χριστό, απ’ τους Αποστόλους μέχρι σήμερα.  Είναι αυτό που λέμε αποστολική διαδοχή. 

Και σήμερα το πρωί, Σεβασμιώτατε, εορτάσαμε τους 365 Πατέρες της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Αυτό το οποίο έχουμε εμείς ως Ορθοδοξία, ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, είναι ότι κρατάμε την πίστη του Ιησού Χριστού, την πίστη των Αποστόλων, για αυτό και η Εκκλησία μας ονομάζεται Αποστολική Εκκλησία. Και ο Σεβασμιώτατος, το ευχόμαστε κάθε φορά στη Θεία Λειτουργία και το κάνει, «ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας». Τον ευχαριστούμε πάρα πολύ, μάς ενισχύει αυτό το πράγμα. Εμείς τον θέλουμε να έρχεται πιο τακτικά στην Ενορία μας, ακόμη και σε κάποια μαθήματα. Και διορθώσεις να κάνει και οτιδήποτε άλλο.

Ο Απόστολος Παύλος είπε κάτι πολύ σπουδαίο: «παρέδωκα ὅ καί παρέλαβα», κι εμείς δεν πρέπει να παραδίδουμε άλλα πράγματα από αυτά τα οποία παραλάβαμε. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι, «Τό ὀρθοδοξεῖν ἐστί σχοινοβατεῖν». Πώς είναι ο σχοινοβάτης, που περπατάει απάνω σε ένα σχοινί; Είτε δεξιά πέσει είτε αριστερά πέσει, θα σκοτωθεί και τις δύο φορές. Οπότε δεν πρέπει ούτε να γινόμαστε υπερορθόδοξοι ούτε αρνητικά ορθόδοξοι. Και το θέλουμε και το επιθυμούμε, είναι δύσκολο πράγμα αυτό. Το είπε νωρίτερα και ο Σεβασμιώτατος, δεν είμαστε Θεολόγοι, αλλά κρατούμε την πίστη μας, όπως την παραλάβαμε. Τον ευχαριστούμε πάρα πολύ για τον Αγιασμό και για τις ευχές που μας έδωσε.

Λοιπόν, καλά μου παιδιά, τώρα θα περάσετε από εδώ με τη σειρά, να φωτιστείτε με τον Αγιασμό. Αυτό δεν είναι ένα απλό νερό, είναι νερό Αγιασμένο, έχει τη Χάρη του Θεού, δίνει όλες τις ευλογίες. Να φωτισθείτε όλοι για να έχουμε μία ευλογημένη κατηχητική χρονιά».

Στη συνέχεια, καλωσόρισε τους εκλεκτούς συνεργάτες του κατηχητικού έργου, τους ευχαρίστησε για την παρουσία τους και τους παρακάλεσε να έχουν ιδιαίτερη προθυμία και πύρινο ζήλο, ώστε να αγαπήσουν και να στηρίξουν τα μικρά παιδιά και τους νέους, ώστε να πάρουν εφόδια ζωής, σε μια εποχή που δοκιμάζονται τα πάντα. Καλωσόρισε, επίσης και τους μεγάλους, και τους ευχήθηκε να είναι τακτικοί στις εσπερινές ομιλίες των Κυριακών.

Μετά το πέρας του Αγιασμού, όλα τα παιδιά και οι μεγαλύτεροι κεράσθηκαν από ένα γλυκό και αναψυκτικό. 

Η Ενορία εύχεται σε όλους να έχουμε καλή και ευλογημένη κατηχητική χρονιά!

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ὁ Σεβασμιώτατος κ.κ. Ἀθανάσιος τέλεσε στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας τόν Ἁγιασμό μέ τήν ἔναρξη τῆς νέας κατηχητικῆς περιόδου 2020-2021.

Οι κατηχητικές συντροφιές για παιδιά και νέους ξεκινούν γι’ ακόμη μια χρονιά στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ
ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ                                         

  Σιάτιστα  Ὀκτώβριος 2020

Ἀγαπητό μου παιδί,

Πολλές φορές, ἴσως, νά διερωτήθηκες ἤ νά ἐξέφρασες κάποιο παράπονο ἤ μία ἐπιθυμία: «ν ζοσα κενα τά χρόνια, πού ζοσε Χριστός στήν ουδαία, πόσο μορφα θά ταν»!

Πραγματικά, εἶναι μία ἀπό τίς πιό ὡραῖες ἐπιθυμίες, πού μπορεῖ νά ἔχει κάποιος. Νά ἔβλεπε τόν Χριστό, νά τόν ἄκουγε ὅταν ὁμιλοῦσε μπροστά στά πλήθη τά καταπληκτικά καί θεϊκά λόγια του, νά ἦταν ἐκεῖ μπροστά ὅταν ἐπιτελοῦσε τά διάφορα θαύματα, τέτοια πού ἄλλος κανείς δέν ἔκανε, νά ἦταν παρών στήν ὑποδοχή πού τοῦ ἔγινε στά Ἱεροσόλυμα καί μετά νά ἔβλεπε τόν Χριστό σταυρωμένο στόν Γολγοθά.

Ἀκόμη, μετά ἀπό τρεῖς ἡμέρες νά τόν ἔβλεπε ἀναστημένο, ζωντανό, καί στίς σαράντα ἡμέρες ἀπό τήν Ἀνάστασή του, νά τόν ἔβλεπε νά ἀνεβαίνει στόν οὐρανό! Κι’ ἄν ἦταν κατά τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς, πού ἦρθε τό Ἅγιο Πνεῦμα καί φώτισε 3.000 ἀνθρώπους, νά μετανοήσουν καί νά πιστέψουν στόν Χριστό, αὐτό θά ἦταν τό πιό καταπληκτικό…

Πολύ καλή, λοιπόν, καί ὄμορφη καί αὐτή ἡ ἐπιθυμία, καί φανταστική. Ἀσφαλῶς ὅμως δέν μπορεῖ νά πραγματοποιηθεῖ. Πῶς νά γυρίσουμε τόν χρόνο πίσω; Ποῦ νά βρεθοῦμε σέ ἐκείνη τήν περιοχή τῆς γῆς;

Ὅμως, ἡ Ἐκκλησία μας, ἀπό ἐκεῖνα τά χρόνια μέχρι σήμερα, μᾶς τά ζωντανεύει ὅλα αὐτά, ἀπό τήν ζωή τοῦ Χριστοῦ, κατά τήν διάρκεια τοῦ μυστηρίου τῆς Θείας Λειτουργίας!

Κάθε Κυριακή, ὅταν διαβάζεται τό ἱερό Εὐαγγέλιο, μᾶς πηγαίνει ἐκεῖ πίσω, σ’ ἐκεῖνα τά χρόνια, σ’ ἐκείνους τούς τόπους πού ζοῦσε καί περπάτησε ὁ Χριστός. Ὅμως, δέν εἶναι δυνατόν μέσα σέ 52 Κυριακές τοῦ κάθε χρόνου νά μᾶς τά πεῖ ὅλα. Γι’ αὐτό καί κάνει γνωστή τήν ζωή τοῦ Χριστοῦ καί τῶν λόγων Του, κατά τή διάρκεια τῶν μαθημάτων κατηχήσεως τῶν βαπτισμένων χριστιανῶν. Αὐτό πού λέμε κατηχητικό!          

Στό κατηχητικό δέν μαθαίνουμε μόνο γιά τόν Ἰησοῦ Χριστό. Μαθαίνουμε καί γιά τή Μητέρα του, τήν Θεοτόκο Μαρία, καί γιά τούς ἀποστόλους καί ὅλη τήν ἱστορία καί παράδοση τῆς Ἐκκλησίας. Μαθαίνουμε, ἀκόμη, καί γιά τούς πρωτοπλάστους, τόν Ἀδάμ καί τή Εὔα,  καί γιά τούς δικαίους τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καί γιά τούς προφῆτες. Ἐπίσης, μαθαίνουμε καί γιά ὅλους αὐτούς τούς ἀνθρώπους, πού ὅλα αὐτά τά δύο χιλιάδες (2.000) χρόνια ἀπό τότε μέχρι σήμερα, ἀναδείχθηκαν ἅγιοι καί ἔδωσαν τήν μαρτυρία τους στόν κόσμο, ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ὁ ἀληθινός Θεός καί σωτήρας τῶν ἀνθρώπων!

Αὐτή, ἀγαπητό μου παιδί, εἶναι μέγιστη καί σωτήρια γνώση, ἡ ὁποία δίνει δύναμη καί θάρρος καί τόλμη στούς ἀνθρώπους.

Προσφέρει τήν ἀδιάψευστη ἀλήθεια, πού παρέχειλπίδα, χαρά καί ἀγαλλίαση.

Ἱκανοποιε ὅλες τίς μεγάλες παρξιακές ναζητήσεις καί πνευματικές πιθυμίες λων τν νθρώπων.

Δίνει ἀπαντήσεις σέ ὅλα τά προβλήματά μας, τά προσωπικά, τά οἰκογενειακά, τά κοινωνικά, τῆς φύσεως, τῆς ἱστορίας, ἀπαντήσεις θεϊκές.

Κάνει γνωστό στούς ἀνθρώπους τόν ἀληθινό Θεό, τόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό!  

Παρέχει τήν ἀληθινή καί μακάρια αἰώνια Ζωή   

Ἡ Ἐνορία μας, καλό μου παιδί, σέ περιμένει, σάν μία μάνα μέ πολλή στοργή καί ἀγάπη καί ἐνδιαφέρον, γιά τή δική σου πνευματική ἀνάπτυξη καί ἀληθινή πορεία ζωῆς. Θά σοῦ προσφέρει, μέ τά κατηχητικά μαθήματα, ὅλα ἐκεῖνα τά ἐφόδια, γιά νά ζήσεις τή ζωή σου ἀλάνθαστα. Μία ζωή μέ κατεύθυνση πρός τόν Θεό, ἐπειδή ἀπό τόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό πλασθήκαμε κι ἐκεῖ πρέπει νά ὁδηγηθοῦμε. Μιά ζωή, γιά νά μπορέσουμε νά γίνουμε Ἅγιο      

Θά ἤθελα, ἀγαπητό μου παιδί, νά εἶσαι τακτικό στά κατηχητικά μαθήματα τῆς Ἐνορίας σου καί μέ πολλή ὄρεξη καί ἐπιθυμία καί ἐνδιαφέρον γι’ αὐτά. Τά μαθήματα ἔχουν μία σειρά καί συνέχεια καί συνοχή. Ἔχουν καί ἱερότητα.   

Γνωρίζω τήν ἀγάπη σου στόν Θεό καί τό φιλότιμό σου. Μ’ αὐτά τά ἐφόδια θά προκόψεις πνευματικά.

Μέ πολλές εὐχές

καί πλούσια τήν ἐν Χριστῷ ἀγάπη

Ὁ Πρκτοπρεσβύτερος Βασίλειος Βασιλείου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Κατηχήσεως τῆς ἐνορίας τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας.

2020 – 2021

  • Κάθε Παρασκευή στις 9:00 το βράδυ συμμελέτη Ἁγίας Γραφῆς καὶ συζήτηση ἐπὶ νεανικῶν θεμάτων μὲ μαθητές καὶ μαθήτριες τοῦ Λυκείου.
  • Κάθε Σάββατο στίς 10:30 τὸ πρωί κατηχητικὸ γιὰ τὰ παιδιὰ τῶν τάξεων Β΄ καὶ Γ΄ τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου.
  • Κάθε Σάββατο στίς 12:00 τὸ μεσημέρι κατηχητικὸ γιὰ τὰ παιδιὰ τοῦ Νηπιαγωγείου καί τῆς Α΄τάξεως τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου.
  • Κάθε Σάββατο στίς 4:30 τὸ ἀπόγευμα κατηχητικὸ γιὰ τὰ παιδιὰ τῶν τάξεων Δ΄, Ε΄ καὶ Στ΄ τοῦ Δημοτικοῦ Σχολείου.
  • Κάθε Σάββατο στίς 7:00 τὸἀπόγευμα συμμελέτη Ἁγίας Γραφῆς καὶ συζήτηση ἐπὶ νεανικῶν θεμάτων μὲ μαθητές καὶ μαθήτριες τοῦ Γυμνασίου.
  • Κάθε Κυριακή στίς 6:00 τό ἀπόγευμα, ὁ ἑσπερινός τῆς Κυριακῆς, παράκληση στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο καί στή συνέχεια μιλία γιά ὅλους τούς πιστούς κάθε ἡλικίας.
Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι κατηχητικές συντροφιές για παιδιά και νέους ξεκινούν γι’ ακόμη μια χρονιά στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.