Πανηγύρισε τό ἐξωκκλήσι τοῦ Ἁγίου Ἀχιλλείου στή Μπάρα Σιάτιστας

Με εκκλησιαστική ευλάβεια, σήμερα Τρίτη 15 Μαΐου  2018,  πανηγύρισε το εξωκκλήσι του Αγίου Αχιλλείου, λίγο έξω από την Σιάτιστα, στη περιοχή «Μπάρα».

Την παραμονή, Δευτέρα 14 Μαΐου 2018, εψάλη ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός και τελέσθηκε αρτοκλασία, από τους Ιερείς της Ενορίας του Αγίου Νικολάου π. Βασίλειο και π. Νέστορα.

Στο τέλος του Εσπερινού πραγματοποιήθηκε η λιτάνευση της Εικόνας του Αγίου Αχιλλείου γύρω από τον Ιερό Ναό.

Αμέσως μετά την περιφορά, ο π. Βασίλειος μίλησε σχετικά και αναφέρθηκε στον Άγιο Αχίλλειο, λέγοντας ότι «ο Άγιος ήταν θαυματουργός και κυρίως ακριβής στην πίστη. Έλαβε μέρος στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, κατά το 325 μ.Χ. στηρίζοντας την ορθόδοξη πίστη και κατατροπώνοντας τις αιρετικές διδασκαλίες του Αρείου, μαζί με άλλους 317 Αγίους Πατέρες. Ο Άρειος κήρυττε εσφαλμένα περί του προσώπου του Ιησού Χριστού και περί Αγίου Τριαδικού Θεού. Αλλά όταν δεν έχω την ορθή πίστη για τον Ιησού Χριστό και τον Άγιο Τριαδικό Θεό, τότε δεν απευθύνομαι ορθά στον Θεό ούτε πορεύομαι ορθά προς Αυτόν ούτε σώζομαι. Όταν έχουμε λάθος πίστη δεν οδηγούμαστε προς τον αληθινό Θεό αλλά αλλού. Γι’ αυτό η κάθε αίρεση είναι δαιμονικό κατασκεύασμα, για να μη σώζονται οι άνθρωποι. Η κάθε αιρετική χριστιανική κοινότητα δεν είναι εκκλησία που σώζει, διότι η Εκκλησία είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική, και Αυτή μόνο σώζει. Οι Άγιοι Εκκλησιαστικοί Πατέρες το τονίζουν αυτό και είναι καταγραμμένο και στο Σύμβολο της Πίστεως, «Πιστεύω εις ένα Θεόν …». Εμείς, με τη χάρη του Θεού, έχουμε την αληθινή Ορθόδοξη πίστη, οφείλουμε να την γνωρίσουμε, να την κρατήσουμε ανόθευτη, έτσι όπως την παραλάβαμε από τους πατέρες μας, για εμάς, για τα παιδιά μας και για τον καθένα που ψάχνει να βρει την αλήθεια. Είναι το χρέος μας.»       

Το πρωί της κυριωνύμου ημέρας της εορτής εψάλη η ακολουθία του όρθρου και τελέσθηκε η πανηγυρική Θεία Λειτουργία από τους Ιερείς π. Βασίλειο, π. Νέστορα και π. Προκόπιο με την παρουσία πολλών πιστών, που ευλαβούνται και τιμούν τον Άγιο Αχίλλειο.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανηγύρισε τό ἐξωκκλήσι τοῦ Ἁγίου Ἀχιλλείου στή Μπάρα Σιάτιστας

Αναστάσιμη Ιερά αγρυπνία επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα

ΑΓΡΥΠΝΙΑ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αναστάσιμη Ιερά αγρυπνία επί τη αποδόσει της εορτής του Πάσχα

Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Αχιλλείου

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Αχιλλείου

Πανήγυρις του εξωκκλησίου του Αγίου Χριστοφόρου στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

p1018137.jpgΜε θρησκευτική ευλάβεια εορτάσθηκε η μνήμη του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου του θαυματουργού, προστάτου όλων των οδηγών, στο ομώνυμο εξωκκλήσι του Αγίου Χριστοφόρου, στη Σιάτιστα.

Την Τρίτη το απόγευμα 8 Μαΐου 2018, τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας, από τους ιερείς της Ενορίας π. Βασίλειο και π. Νέστορα.

Το πρωί της κυριωνύμου ημέρας της εορτής, Τετάρτη 9 Μαΐου 2018, εψάλη η ακολουθία του όρθρου και τελέσθηκε η πανηγυρική Θεία Λειτουργία από τους Ιερείς π. Βασίλειο,  π. Νέστορα και π. Προκόπιο, με την παρουσία πολλών πιστών.
Κατά την ομιλία του, ο π. Βασίλειος μίλησε για τον προφήτη Ησαΐα και αναφέρθηκε, όπως αναγνώσθηκε στην ευαγγελική περικοπή, στην επίσκεψη του Ιησού Χριστού στην Συναγωγή του χωριού του Ναζαρέτ, στην ανάγνωση από το βιβλίο του Προφήτου Ησαΐα και την ερμηνεία που έκανε, καθώς και στην κακεντρεχή συμπεριφορά των συγχωριανών του, οι οποίοι θέλησαν να τον γκρεμίσουν για να τον σκοτώσουν, χωρίς τελικά να το καταφέρουν. Μίλησε, επίσης, για το κήρυγμα μετανοίας του προφήτου Ησαΐα, για τις καταπληκτικές προφητείες του για τον Μεσσία και για την απαράδεκτη συμπεριφορά των συγχρόνων του Ιουδαίων, οι οποίοι τελικά τον σκότωσαν, πριονίζοντάς τον με ξύλινο πριόνι. Τελειώνοντας ο π. Βασίλειος είπε ότι όταν ακούγεται ο Λόγος του Θεού, θα πρέπει να τον ακούμε με ταπείνωση και με διάθεση πραγματοποιήσεώς του. Να μην εναντιωνόμαστε ούτε κατά του Λόγου του Θεού ούτε κατά των κηρύκων του Λόγου του Θεού.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας πραγματοποιήθηκε η λιτάνευση του λαβάρου της Αναστάσεως και της Ιεράς Εικόνας του Αγίου Χριστοφόρου στους διαδρόμους του άλσους και γύρω από τον Ιερό Ναό. Στη συνέχεια τελέστηκε η Αρτοκλασία των οδηγών της ενορίας στο προαύλιο του Ιερού Ναού. Μετά τη διανομή του αντιδώρου και της αρτοκλασίας, η Εκκλησιαστική Επιτροπή προσέφερε στο κόσμο λουκούμια και μπισκότα.

Όλοι όσοι ανέβηκαν στο εξωκκλήσι του Αγίου Χριστοφόρου απόλαυσαν την ανοιξιάτικη φύση και χάρηκαν την ευπρεπισμένη περιοχή του άλσους με τα όμορφα μονοπάτια του.

Η Εκκλησιαστική Επιτροπή ευχαριστεί όλους εκείνους που βοήθησαν στον καθαρισμό του Ιερού Ναού, των εξωτερικών χώρων και του άλσους. Ας προσέχουμε όλοι μας, όσο είναι δυνατόν, να διατηρούμε όλους αυτούς τους χώρους καθαρούς και ευπρεπισμένους.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανήγυρις του εξωκκλησίου του Αγίου Χριστοφόρου στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας

ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΡΑΒΑ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΜΕ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ.Σίγουρα δέν εἶναι στραβός ὁ γιαλός. Ἐμεῖς εἴμαστε πού ἀρμενίζουμε στραβά. Προσπαθῶ νά καταλάβω πῶς τελικά σάλεψε ὁ νοῦς μας καί τά αὐτονόητα τά διαγράψαμε ἀπό τήν ζωή μας. Μέχρι τώρα θεωρούσαμε αὐτονόητο τό πόσο δύσκολο εἶναι ἕνα παιδί νά μεγαλώσει χωρίς μάνα. Ἀναπτύξαμε μάλιστα μιά ὁλόκληρη ψυχολογική ὑποστήριξη πρός μία τέτοια κατεύθυνση. Εἴτε ἡ μάνα ἔφευγε ἀπό τήν ζωή, εἴτε ἐγκατέλειπε τήν οἰκογένειά της, ἡ θέση τοῦ πατέρα ἦταν πολύ δύσκολη. Ὄχι σπάνια ὁ πατέρας ἀναζητοῦσε μιά ἄλλη μάνα γιά τά παιδιά του καί ξαναπαντρευόταν μιά ἄλλη γυναῖκα, γιά νά τήν βάλει στή θέση τῆς μάνας. Δικαιολογημένα ὁ Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος ἐτοῦτες τίς ἡμέρες ἔλεγε: «Ἀπορῶ πῶς σκέπτονται κάποιοι ὅτι εἶναι δυνατόν νά μεγαλώσουν παιδιά πού θά στερηθοῦν τή λέξη καί τό πρόσωπο τῆς μητέρας. Ποιός εἶναι αὐτός πού μπορεῖ νά νομοθετήσει ὅτι ἕνα παιδί θά μεγαλώσει χωρίς μάνα, ὅταν ὅλοι ξέρουμε τί σημαίνει μάνα στήν ζωή μας; Αὐτό ξεπερνᾶ τήν λογική μου. Καλός ὁ ἐκσυγχρονισμός καί οἱ μοντέρνες ἰδέες, ἀλλά κάπου χρειάζεται ἕνα ὅριο».

Σ’ αὐτόν τόν προβληματισμό τοῦ Σεβασμιωτάτου θέλω νά ἀπαντήσουν ὅλοι οἱ βουλευτές τῶν πολιτικῶν κομμάτων, θέλω νά τόν ἀξιοποιήσουν οἱ Βουλευτές τοῦ ΣΥΡΙΖΑ, πού δικαιολογημένα ἀντιδροῦν, θέλω νά ἀπαντήσουν ὁ κ. Βενιζέλος καί ἡ κ. Μπακογιάννη, πού πίστευα ὅτι δέν τούς ἔχει λείψει ὁ κοινός νοῦς. Δέν μιλῶ γιά τό ΠΟΤΑΜΙ, γιατί τό ἔβλεπα πάντα θολό. Θἄθελα νά μοῦ ἀπαντήσουν ἄν μιά τέτοια νομοθεσία συνιστᾶ ἐκσυγχρονισμό καί πρόοδο ἤ ἐπιστροφή στήν βαρβαρότητα. Στήν ἐποχή πού ὁ ἄνθρωπος ἐθεωρεῖτο res, ἀντικείμενο δηλαδή καί ὄχι πρόσωπο.

Σέ μιά ἐποχή πού κόπτονται πολλοί γιά τά ἀνθρώπινα δικαιώματα, δέν ὑπάρχουν βουλευτές πού νά σκεφθοῦν τά δικαιώματα τῶν παιδιῶν, αὐτῶν τῶν ἀθώων πλασμάτων; Ποιός μᾶς ἔδωσε τό δικαίωμα νά τά περιφρονοῦμε τόσο βαθειά καί νά τά χρησιμοποιοῦμε γιά νά μαζέψουμε ψήφους ἤ γιά νά παραστήσουμε τούς μοντέρνους; Ποῦ εἶναι ἡ περίφημη «Παγκόσμια Ἡμέρα τοῦ Παιδιοῦ;» Γιά νά ἱκανοποιήσουμε μιά μερίδα ἀνθρώπων, γιά νά νιώσουν αὐτοί πιό φυσιολογικοί πρέπει νά θυσιάσουμε τά παιδιά; Νά τά καταδικάσουμε νά ζοῦν σέ μιά μή φυσιολογική ἀτμόσφαιρα γιά νά νιώσουν καλύτερα κάποιοι ἄλλοι;  Ἔλεος πιά! Πρόκειται γιά παραφροσύνη!

Δέν μετράει ἡ ψυχολογία τῶν παιδιῶν, δέν μετράει ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖο ἕνα παιδί γεννιέται, ἀπό μιά μάνα καί ἕναν πατέρα, δέν μετρᾶνε οἱ κραυγές τῶν παιδιῶν πού εἶχαν αὐτή τή δυστυχία, ὅπου τό ἕνα ἔστειλε στό δικαστήριο τούς ὑποτιθέμενους «γονεῖς» του καί τό ἄλλο κραυγάζει: «Μήν κάνετε αὐτό τό λάθος», μέ ἀφορμή τήν δική του ἐμπειρία; Τόσο κουφοί γίναμε ὅλοι ἤ τόσο σκληροκάρδιοι καί ἀπάνθρωποι;

Σέβομαι τό δικαίωμα τοῦ καθενός νά ἐπιλέγει τόν τρόπο τῆς ζωῆς του, ἀλλά πρέπει νά σέβεται καί τόν τρόπο τῆς ζωῆς τῶν ἄλλων. Δέν ἔχουμε μόνο δικαιώματα στήν ζωή, ἀλλά καί ὑποχρεώσεις. Θά ἤθελα νά ἄκουγα κάποια ὁμόφυλα ζευγάρια, νά ἔχουν τήν δύναμη νά φωνάξουν ἀπό μόνοι τους: «Δέν τόν θέλουμε αὐτόν τό νόμο! Δέν ταιριάζει στά παιδιά μιά τέτοια δική μας σχέση. Ἐπιλέξαμε τόν δρόμο μας, δέν θέλουμε ὅμως νά πάρουμε στό λαιμό μας κανένα. Δέν θά πάρετε μέ τέτοιους νόμους τήν ψῆφο μας!»

Θἄθελα νά πῶ στόν κ. Βενιζέλο ὅτι τό νά ἔχει ἕνα παιδί μιά μάνα καί ἕνα πατέρα δέν εἶναι μόνο διδασκαλία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἀλλά παγκόσμια ἀξιακή κληρονομιά, παγκόσμια κοινή συνείδηση, πανανθρώπινη συμπεριφορά καί τάξη. Πάντοτε ὑπῆρχαν ἄνθρωποι πού εἶχαν ποικίλες ἰδιαιτερότητες. Εἶχαν ὅμως ἕνα μέτρο, δέν προσπαθοῦσαν νά ἐπιβάλουν στόν ἄλλο τόν δικό τους τρόπο τῆς ζωῆς.

Μερικοί βλέπουν τά πράγματα μόνο νομικά καί πιστεύουν ὅτι ἡ ἄρνηση θά καταπέσει στά εὐρωπαϊκά δικαστήρια. Ἐδῶ μποροῦμε νά θαυμάσουμε τήν ἀπάτη τῆς ἐξουσίας. Νομοθετεῖ τό σύμφωνο συμβίωσης γιά τά ἑτερόφυλα ζευγάρια, ρίχνοντας στάχτη στά μάτια τῶν ἀνθρώπων, ξέροντας ὅτι θά ἐπιβληθεῖ ἀπό τά ἁρμόδια εὐρωπαϊκά ὄργανα ἡ ἐξίσωση καί πρός τά ὁμόφυλα, τά ὁποῖα στήν ἀρχή ἀποκλείει ἀπό τήν τεκνοθεσία, γιά νά μπεῖ στήν συνέχεια ἡ τεκνοθεσία  πονηρά ἀπό τήν πίσω πόρτα, ὁπως ἐπιχειρεῖται τώρα.

Δέν εἴμαστε ὑπερβολικοί διεκδικώντας τό αὐτονόητο καί τό ἀναγκαῖο. Ἕνα παιδί νά μάθει ὄχι ἀπό τά βιβλία καί τίς φωτογραφίες τή λέξη μάνα καί τό πρόσωπο τῆς Μάνας, ἀλλά νά τό βιώνει στήν ζωή του. Ζητοῦμε νά μήν κατασκευάσουμε Ὀργουελικά παιδιά, παιδιά δύο ταχυτήτων. Ἀπαιτοῦμε τόν σεβασμό στήν παιδική ἀθωότητα. Τό δίλημμα πού θέτει ἡ Πολιτεία, νά ἐπιλέξουμε δηλαδή ἀνάμεσα σέ δύο κακά, τήν ἱδρυματική ζωή καί τήν ζωή ἀνάμεσα σέ ὁμόφυλα ζευγάρια, εἶναι καί πονηρό καί αἰσχρό. Ἡ ἐπιλογή εἶναι ἡ ὑγεία καί καμιά ἀρρώστια. Καί ἐάν ὁ νόμος τούς ἀναγκάζει, νά ἀλλάξουν τόν νόμο. Ἄς ἀπαγορεύσουν τήν ἀναδοχή καί στά ἑτερόφυλα ζευγάρια, ἀφοῦ ἡ ἐπιλογή τοῦ συμφώνου συμβίωσης, ἀντί ἔστω γιά τόν πολιτικό γάμο, δείχνει τό εὔθραυστο μιᾶς τέτοιας σχέσης, δηλαδή μιά καινούρια περιπέτεια γιά τά παιδιά. Ἀλλοίμονο, ἄν ἡ Ἑλλάδα δέν ἔχει τήν δύναμη νά ὑψωθεῖ πάνω ἀπό ἕνα ἄνομο νόμο. Τελικά δέν εἶναι στραβός ὁ γιαλός, ἐμεῖς στραβά ἀρμενίζουμε.

ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ1

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΡΑΒΑ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΜΕ

Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Χριστοφόρου

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίου Χριστοφόρου

Ἕνα κάθε μήνα Μαΐου 2018

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ
ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ 

                                                                                                                                                               Μάϊος 2018

Ἕνα κάθε μήνα

Ἀγαπητοί μου ἐνορίτες, Χριστός Ἀνέστη!

Διανύουμε ἀκόμη τήν ἀναστάσιμη περίοδο τοῦ Πεντηκοσταρίου, ἡ ὁποία τελειώνει μέ τή μεγάλη καί πιφανή ορτή τς γίας Πεντηκοστς. Κατ’ αὐτήν τήν ἡμέρα κατῆλθε τό Ἅγιο Πνεῦμα, ἐν εἴδει πυρίνων γλωσσῶν, στούς μαθητές τοῦ Χριστοῦ καί σέ ἄλλους πολλούς, συνολικά ἑκατόν εἴκοσι ἄτομα, οἱ ὁποῖοι εὑρίσκονταν σέ ἕνα σπίτι προσευχόμενοι.

Δέκα ἡμέρες νωρίτερα, δηλαδή σαράντα ἡμέρες μετά τήν Ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἡ Ἐκκλησία μας ἐνθυμεῖται καί ἑορτάζει ἕνα ἄλλο μεγάλο καί σημαντικό γεγονός, τήν νάληψή Του στόν ορανό.

 Ὁ Κύριος εὑρίσκεται στή Βηθανία μαζί μέ ἕνα μεγάλο πλῆθος μαθητῶν, περισσότερους ἀπό πεντακόσιους ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι τόν ἐρωτοῦν καί ἐκεῖνος τούς ἁπαντᾶ. Ἐνῶ ἔλεγε τά τελευταῖα του λόγια, «σεσθέ μοι μάρτυρες ν τε ερουσαλήμ καί ν πάση τῆ ουδαία καί Σαμαρεία καί ως σχάτου τῆς γῆς», σημειώνει ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς, «βλεπόντων ατν, πήρθη, καί νεφέλη πέλαβεν ατόν πό τν φθαλμν ατν.» (Πράξ. Α΄ 9) Ἐνῶ τόν ἄκουγαν καί τόν ἔβλεπαν, κάποια στιγμή παρατηροῦν νά ἀνεβαίνει στόν οὐρανό. Ἕνα σύννεφο τόν πῆρε καί χάθηκε ἀπό τά μάτια τους! Μέ αὐτά τά λιτά λόγια καταγράφει ὁ εὐαγγελιστής τό ὑπερφυσικό γεγονός τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Ἰησοῦ στούς Οὐρανούς!

νάληψη, ἀγαπητοί μου, εἶναι ἕνα γεγονός, πού συνδέει ὅλα τά ἐπί τῆς γῆς γεγονότα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μέ ὅλα τά ἐπί τοῦ οὐρανοῦ. Εἶναι τό τελευταῖο γεγονός τῆς γῆς καί τό πρῶτο γεγονός τοῦ οὐρανοῦ. Εἶναι τό μεταίχμιο ὅλων τῶν γεγονότων, ὅσων συνέβησαν μέ ὅσα θά συμβοῦν. Εἶναι ἕνα γεγονός μέ ὕψιστη σημασία γιά τόν ἄνθρωπο. Καί ὡς τέτοιο, εἶναι μεγαλειῶδες δόγμα τῆς πίστεως τῆς Ἐκκλησίας μας.

Γιά τόν λόγο αὐτό, συμπεριλαμβάνεται στό Σύμβολο τῆς Πίστεως: «Καί νελθόντα ες τούς ορανούς καί καθεζόμενον κ δεξιν τοῦ Πατρός, καί πάλιν ρχόμενον μετά δόξης κρίναι ζώντας καί νεκρούς».

Θά ἤθελα, λοιπόν, νά ἐμβαθύνουμε σ’ αὐτό τό ὑπερφυσικό γεγονός καί νά δοῦμε τί ἀπορρέει γιά ἐμᾶς τούς ἀνθρώπους.

Γράφει ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς στό βιβλίο τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων: «καί τατα επών ( ησος), βλεπόντων ατν πήρθη». Καί ἀφοῦ τούς εἶπε αὐτά, ἐνῶ τόν ἔβλεπαν, σηκώθηκε πρός τά ἐπάνω, ἀναλήφθηκε στόν οὐρανό. Παρατηροῦμε ἕνα ἐκπληκτικό ρεαλισμό. Καταγράφει τό γεγονός ὅπως αὐτό συνέβη. Ἐνῶ στόν Χριστιανισμό καλούμαστε νά πιστέψουμε στά διάφορα γεγονότα, τά ὁποῖα ἔχουν βασική σημασία, αὐτά κατοχυρώνονται ἀπό τούς αὐτόπτες μάρτυρες, τρομερά ρεαλιστικά!

Ἐκεῖ πού συζητοῦσαν, ὁ Ἰησοῦς ἄρχισε νά ἀνεβαίνει πρός τόν οὐρανό! Καί τόν ἔβλεπαν συνεχῶς νά ἀνεβαίνει, καί γιά πολλή ὥρα. Δέν ἦταν, δηλαδή, ἕνα στιγμιαῖο γεγονός οὔτε ἦταν μόνο ἕνας ἤ δύο ἤ τρεῖς ἄνθρωποι πού τόν ἔβλεπαν, ἀλλά περισσότεροι ἀπό πεντακόσιους. Μεγάλο πλῆθος. Ἀσφαλῶς δέν μπορεῖ νά πεῖ κανείς ὅτι ὅλοι οἱ παρόντες, ἐκείνη τή στιγμή, εἶχαν παραισθήσεις. Ἦταν ἀληθινά ἕνα πραγματικό γεγονός!

Καί κάτι ἄλλο: «νεφέλη πέλαβεν ατόν πό τν φθαλμν ατν». Πῶς λέμε, τόν εἶδα μέ τά μάτια μου, ἔτσι κι ἐδῶ, ἡ νεφέλη τόν πῆρε ἀπό τά μάτια τους, καί δέν τόν ἔβλεπαν πλέον. Καί λίγο πιό μετά σημειώνει, «καί ς τενίζοντες σαν ες τόν ορανόν, πορευομένου ατο…», καί κοιτοῦσαν μέ προσοχή πρός τόν οὐρανό, ἐνῶ αὐτός ἀνυψωνόταν. Δηλαδή, ὅλοι αὐτοί ἔβλεπαν παρατεταμένα καί μέ πολλή προσοχή. Ποῦ εἶναι ἐκεῖνοι πού λένε ὅτι, τό Εὐαγγέλιο προτείνει μία νεφελώδη πίστη, κάτι τό ἀόριστο; δ βλέπουμε μία καταπληκτική κατοχύρωση το γεγονότος τς ναλήψεως το ησο, μέ τή συμμετοχή τν ασθήσεων.

παρουσία το Χριστο στόν κόσμο, γαπητοί μου, δέν εναι να νειρο, λλά τρανταχτά ρεαλιστικά, πραγματικά γεγονότα καί μέ πολλούς μάρτυρες!

Πῶς «πήρθη», πῶς ἀναλήφθηκε τό σῶμα τοῦ Ἰησοῦ; Πρέπει νά γνωρίζουμε ὅτι κατά τήν Ἀνάληψη τό σῶμα τοῦ Κυρίου ἦταν τό ἴδιο μ’ αὐτό πού εἶχε πρίν τήν Ἀνάσταση, ἦταν τό ἴδιο μ’ αὐτό πού σταυρώθηκε καί θάφτηκε. Τώρα, μως, τό ναστημένο σμα του δέν πόκειται στούς βιολογικούς καί φυσικούς νόμους λλά εναι σμα πνευματικό. Ὄχι ὅτι εἶναι ἄυλο, ἀλλά εναι πό τήν νέργεια το γίου Πνεύματος καί δέν φθείρεται, δέν χρειάζεται τροφή γιά νά ζήσει, εἶναι ἀθάνατο, δέν πεθαίνει. Τό ἀναστημένο σῶμα τοῦ Χριστοῦ ἔχει ἄλλες ἰδιότητες, ἄλλοτε εἶναι ὁρατό ἄλλοτε ἀόρατο, δέν ἐμποδίζεται ἀπό τήν ὕλη, ἀπό τά ντουβάρια. Εἶναι κανονικό, μέ σάρκα καί ὀστά, καί μπορεῖ κάποιος νά τό ἀγγίξει καί νά τό πιάσει, ὅπως τό ἔπιασαν οἱ μυροφόρες γυναῖκες, οἱ μαθητές του καί ἰδιαίτερα ὁ Θωμᾶς .

Τόν Ἰησοῦ Χριστοῦ, κατά τήν Ἀνάληψη, «Νεφέλη πέλαβεν ατόν». Σημειώνει ὁ ἀπόστολος Λουκᾶς ὅτι, ἕνα σύννεφο πῆρε τόν Ἰησοῦ πρός τά ἐπάνω. Ἡ νεφέλη αὐτή, τό σύννεφο αὐτό, δέν εἶναι ἕνα συνηθισμένο σύννεφο μέ ὑδρατμούς ἀλλά εἶναι θεία δόξα. Στήν Παλαιά Διαθήκη ὁ Κύριος ἐμφανίζεται ἐπί «νεφέλης κούφης», ἐπάνω σέ ἕνα ἐλαφρό σύννεφο, πού θέλει νά μᾶς δείξει ὅτι ἡ «νεφέλη» εἶναι σύμβολο τῆς θείας δόξας, εἶναι «θεο χημα». Καί εἶναι χαρακτηριστικό ὅτι μόνο ὁ Θεός ἐμφανίζεται ἐπί νεφέλης. Ἄρα καί ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ ὁποῖος τώρα μεταφέρεται ἐπί νεφέλης καί ἀνέρχεται στόν οὐρανό, εἶναι ὁ Θεός!

Ἡ κάθε πράξη τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἀγαπητοί μου, ἔχει γιά ἐμᾶς τούς ἀνθρώπους σωτηριώδεις ἐπιπτώσεις. Μία ἀπ’ τίς πολλές ἐπιπτώσεις τοῦ γεγονότος τῆς Ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου εἶναι και ἡ ἑξῆς: Κύριος ησος Χριστός γίνεται πρόδρομος τς δικς μας ναλήψεως. Ξέρουμε ὅτι θά ἀναστηθοῦμε. Ξέρουμε ὅτι θά πάρουμε ἄφθαρτα καί ἀθάνατα τά σώματά μας. Ὅμως δέν θά μείνουμε ἐδῶ. Ποῦ θά πᾶμε; Γράφει ὁ ἀπόστολος Παῦλος στήν Α΄ ἐπιστολή του πρός τούς Θεσσαλονικεῖς, γιά τήν Ἡμέρα τῆς δευτέρας παρουσίας τοῦ Κυρίου: «ρπαγησόμεθα ν νεφέλαις ες πάντησιν το Κυρίου ες έρα». (Α΄ Θεσ. Δ΄ 17) Μά, εἴπαμε προηγουμένως, ἡ νεφέλη εἶναι γιά τόν Θεό. Ὅμως ὅπως ὅταν ἕνας ἄρχοντας περιμένει ἐπισήμους ἐπισκέπτες, πού τούς ἀγαπᾶ, ἔστω κι ἄν εἶναι κατώτεροι ἀπ’ αὐτόν, στέλνει τό προσωπικό του αὐτοκίνητο νά τούς παραλάβει, ἔτσι κι ὁ Θεός, στέλνει τή νεφέλη, τό ὄχημά του, νά παραλάβει τούς ἀναστημένους πιστούς, γιά νά συναντηθοῦν στόν οὐρανό.

Τότε τά σώματά μας θά εναι σάν τό ναστημένο Σμα το Χριστο, θά εναι πνευματικά, δέν θά πακούουν στούς βιολογικούς, στούς φυσικούς νόμους, λλά θά νεργονται πό τό γιο Πνεμα καί θά εναι φθαρτα καί θάνατα. Καί ὅπως τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ ἦταν τό ἴδιο μέ τό πρό τῆς Ἀναστάσεώς Του, ἔτσι καί τό δικό μας τό ὁποῖο θά ἀναληφθεῖ θά εἶναι τό ἴδιο μέ αὐτό πού εἴχαμε ὅταν ζούσαμε στή γῆ.

Ὅπως βλέπουμε, ἀγαπητοί μου, ἡ σωτηρία μας ἐπισφραγίζεται μέ τήν Ἀνάληψη τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία γίνεται ὁ πρόδρομος τῆς δικῆς μας ἀναλήψεως. Ὁ Χριστός κάθισε στά δεξιά τοῦ Θεοῦ Πατρός, κάτι τό ὁποῖο εἶναι δεῖγμα τῆς εὔνοιας τοῦ Θεοῦ πρός Αὐτόν. Ὁ Χριστός ὡς ἄνθρωπος, νά τό γνωρίζουμε, δέν ἔχει ἀποβάλλει ποτέ τήν ἀνθρώπινη φύση, τήν ὁποία προσέλαβε ὑποστατικά. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι πάντοτε στήν εὔνοια τοῦ Θεοῦ!

Καί ἐμᾶς τούς πιστούς μᾶς παίρνει μαζί Του, στά δεξιά Του, πού σημαίνει ὅτι θά εἴμαστε ὁ λαός τοῦ Θεοῦ, στήν εὔνοια τοῦ Θεοῦ, στήν ἀτελεύτητη αἰωνιότητα, στούς αἰῶνες τῶν αἰώνων!

Ὅπως, λοιπόν, ἀντιλαμβανόμαστε, ἡ Ἀνάληψη τοῦ Χριστοῦ εἶναι τρισμέγιστο γεγονός ὅπως καί ἡ Ἀνάσταση καί ὁ Σταυρός καί ἡ Σάρκωση. λα ατά εναι τά γεγονότα τς ζως το Χριστο εναι τά ποιητικά της σωτηρίας μας. λα ατά εναι τά μυστήρια τς σωτηρίας μας. λα ατά δίνουν τή σφραγίδα τς δικς μας σωτηρίας.

Ἄς δοξάζουμε, λοιπόν, τόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό, γιά ὅλα ὅσα μᾶς ἔδωσε, τά ὁποῖα ὁδηγοῦν στή δική μας τή σωτηρία.

Μέ τήν εὐχή νά ἀναληφθοῦμε

ὅλοι μαζί κατ’ ἐκείνη τήν Ἡμέρα πρός τόν κατερχόμενο Ἰησοῦ Χριστό 

ὁ πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Λ. Βασιλείου

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἕνα κάθε μήνα Μαΐου 2018

Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Μαΐου 2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΙΟΥ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών Μαΐου 2018

Λυπηθεῖτε ἐπί τέλους τά παιδιά. Τοῦ Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ. κ. ΠΑΥΛΟΥ

Εἶναι ἡ ὥρα νά μιλήσουμε καθαρά καί χωρίς μισόλογα. Εἶναι ἡ ὥρα πού πρέπει νά ζητήσουμε ἀπό τήν Κυβέρνηση νά μᾶς πεῖ ξεκάθαρα, ἐάν εἶναι μέ τά παιδιά ἤ ἐάν εἶναι μέ τά ὁμόφυλα ζευγάρια. Εἶναι ἡ ὥρα νά μᾶς πεῖ καί ἡ Κυβέρνηση καί τά πολιτικά κόμματα, γιατί στρέφονται εὐθέως ἐναντίον τῶν παιδιῶν. Ποιός τούς ἔδωσε τό δικαίωμα νά καταστρέψουν ἀθῶα παιδιά, γιά νά ἱκανοποιήσουν μιά μικρή ἐκλογική πελατεία ἤ κάποιοι ἄλλοι γιά νά ἀγρεύσουν ψήφους ἀπό μιά μικρή ἐκλογική πελατεία.

Εἶναι ἡ ὥρα νά μᾶς ἀπαντήσουν αὐτοί, πού τάχα ὑπερασπίζονται τά δικαιώματα τῶν ὀλίγων, νά μᾶς ποῦν, ποιός θά ὑπερασπίσει τά δικαιώματα τῶν παιδιῶν καί ποιός ἔχει τό δικαίωμα νά ἐφαρμόσει στά παιδιά καί γιά τά παιδιά ἕνα ἰδιότυπο παιδομάζωμα. Εἶναι ὡρα νά μᾶς ποῦν, ὄχι οἱ προοδευτικοί ἀλλά οἱ χαλασμένοι τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καί τοῦ ὁποιουδήποτε κόμματος, ποιός τούς ἔδωσε τό δικαίωμα νά κακουργήσουν ἐναντίον τῶν παιδιῶν.

Μέ ὅση κατανόηση καί ἐάν θέλει νά δεῖ κανείς μιά μικρή μειοψηφία ἀνθρώπων, ἡ κατανόηση αὐτή ἔχει ὅρια. Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι πρέπει νά καταλάβουμε ὅτι δέν δικαιούμεθα τά πάντα σέ αὐτή τή ζωή. Καί ἐάν κάποιοι πιστεύουν ὅτι ἔχουν τό δικαίωμα νά κάνουν τά πάντα στόν ἑαυτό τους, ΔΕΝ ἔχουν τό δικαίωμα νά κάνουν τά πάντα στούς ἄλλους καί μάλιστα στά παιδιά.

Αὐτά τά παιδιά ἔχουν δικαίωμα στήν ζωή, στήν ὁμαλή ἀνάπτυξη, στήν ψυχική καί τήν ψυχολογική τους ἰσορροπία. Αὐτοί πού θά ψηφίσουν ἕνα τέτοιο νομοσχέδιο θά ἔχουν τό δικαίωμα νά ἑορτάσουν αὕριο, «Τήν παγκόσμια ἡμέρα γιά τό παιδί;» Αὐτοί πού θά κακουργήσουν ἐναντίον τους, μετά θά ἑορτάσουν τό κακούργημα τους.

Διαχρονικά καί παγκόσμια ἡ οἰκογένεια συνίσταται ἀπό τόν γάμο ἀνδρός καί γυναικός. Σχέσεις ὑπάρχουν πολλές, ἀκόμη καί μέ ζῶα, γάμος ὅμως εἶναι ἕνας καί μόνον αὐτός πού διαχρονικά καί παγκόσμια ἔχει θεσπισθεῖ καί ἐκφράζεται μέ τό ρητό τοῦ ἀρχαίου νομικοῦ, τοῦ Κελεστίνου. Ὅσοι νομίζουν ὅτι αὐτά ξεπεράστηκαν, φανερώνουν πόσο ρηχοί καί ἐπιπόλαιοι εἶναι. Ἄνθρωποι τοῦ φαίνεσθαι καί ὄχι τῆς οὐσίας καί τῆς σκέψης.

Ἔχω στά ἀρχεῖα μου τήν κραυγή ἑνός παιδιοῦ ἀπό τόν Καναδᾶ πού μεγάλωσε σέ ὁμόφυλο ζευγάρι καί κραυγάζει: «Σῶστε τά παιδιά ἀπό ἕνα τέτοιο γεγονός». Εἶναι κατάπτωση γιά τήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων νά ἔχει σήμερα βουλευτές μέ τόσο χαμηλό ἦθος, μέ τόση λαγνεία γιά τήν ἐξουσία, μέ τόσο ἀμοραλισμό.

Κάποιοι νομίζουν ὅτι ἡ ἱστορία ξεκινάει ἀπό αὐτούς. Ἡ ἱστορία ἔχει ξεκινήσει πρό πολλοῦ καί κάτι τέτοιους τύπους θά τούς προσπεράσει καί θά τούς ἀφήσει πίσω. Ὅσοι αὐτοβαπτίζονται προοδευτικοί, γιατί ψηφίζουν νόμους ἐξανδραποδισμοῦ τῶν ἀνθρώπων, προσπαθοῦν νά πείσουν τόν ἑαυτό τους καί καί μόνο. Ὅσοι μέ τόση εὐκολία κολλοῦν τήν ρετσινιά τοῦ συντηρητικοῦ σέ ὅσουν ὑπερασπίζονται τήν ἀξιοπρέπεια τῶν παιδιῶν καί τήν φυσιολογική τους ἐξέλιξη, δείχνουν πόσο ἐγκληματικά φασιστική εἶναι ἡ νοοτροπία τους.

Δέν εἶναι, κύριοι βουλευτές, ἡ κοινωνία μας πού δέν εἶναι ὥριμη γιά νά ἀποδεχθεῖ μιά τέτοια νομοθεσία. Ἡ κοινωνία ἀντιστέκεται γιατί εἶναι ὑγιής, γιατί δέν ἔχει παράδειγμα τούς ἀποτυχημένους καί χρεωκοπημένους οἰκογενειακά ἀνθρώπους, ἀλλά γιατί ἄν ὡριμάσει καί φθάσει στό σημεῖο νά ἀποδεχθεῖ μιά τέτοια νομοθεσία θά ἔχει σαπίσει.

Ἀντισταθεῖτε, λοιπόν, καί μήν σκύβετε τό κεφάλι, μήν φοβᾶσθε τούς ἀνθρώπους τοῦ τίποτα. Ἡ εὐθύνη ὅλων εἶναι ἱστορική. Ἕνας τέτοιος νόμος κλείνει τό μάτι στούς παιδεραστές καί στούς πάσης φύσεως ἀρρωστημένους ἀνθρώπους. Εἶναι σημαντικό νά καταλάβει ἡ κ. Φωτίου ὅτι μιά Κυβέρνηση δέν εἶναι προοδευτική γιατί «ἐκσυγρονίζει» τά κολαστήρια τῶν παιδιῶν καί ἀπό τήν Σκύλλα τά στέλνει στήν Χάρυβδη, ἀλλά ὅταν τά καταργεῖ καί δημιουργεῖ προϋποθέσεις γιά τό φυσιολογικό μεγάλωμα τῶν παιδιῶν. Ἡ Κυβέρνηση ἐάν συνεχίσει πρός αὐτή τήν κατεύθυνση θά δικαιώσει τά ὅσα εἶπε ὁ Μίκης Θεοδωράκης.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Λυπηθεῖτε ἐπί τέλους τά παιδιά. Τοῦ Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης κ. κ. ΠΑΥΛΟΥ

Δεῦτε καί διαλεχθῶμεν ἤ περί Δημοκρατίας.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ1

Δεῦτε καί διαλεχθῶμεν καί τό θέμα μας εἶναι ἡ δημοκρατία, ἀλλά ἀπό ἕνα ἄλλο πιό οὐσιαστικό κοίταγμα. Ἡ δημοκρατία εἶναι τό ἄριστον πολίτευμα. Ἡ δημοκρατία ἔχει σάν θεμέλιό της τήν ἐλευθερία μέσα στά πλαίσια τῆς ὁποίας καί μόνον μπορεῖ νά ἀναπτυχθεῖ. Ὁ ποιητής ὅμως μᾶς διαβεβαίωσε ὅτι ἡ ἐλευθερία θέλει ἀρετή καί τόλμη. Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ πραγματοποίηση τῆς δημοκρατίας προϋποθέτει καί αὐτή, ἀρετή καί τόλμη. Μέ ἄλλα λόγια, ἡ δημοκρατία εἶναι τό πολίτευμα τῶν ἐναρέτων καί αὐτό τό καταλαβαίνουμε σήμερα πολύ καλά, ἀπό τήν κακοποίηση πού ὑφίσταται ἀπό αὐτούς πού στεροῦνται τήν τόλμη γιά τήν ἀρετή. Γιατί ἡ ἀρετή θέλει τόλμη. Τήν τόλμη νά ὑπερβεῖς τόν ἑαυτό σου γιά νά γίνεις ἡ χαρά τοῦ ἄλλου.

Λένε κάποιοι ὅτι στήν δημοκρατία ἡ ἐλευθερία σου σταματᾶ ἐκεῖ πού ἀρχίζει ἡ ἐλευθερία τοῦ ἄλλου. Ἀλλά αὐτά τά σύνορα εἶναι δυσδιάκριτα χωρίς ἀρετή. Λένε κάποιοι ἄλλοι ὅτι τό δικαίωμά σου σταματᾶ ἐκεῖ πού ἀρχίζει τό δικαίωμα τοῦ ἄλλου. Λόγια πού δέν γίνονται ποτέ ἔργα, γιατί εἶναι εὔκολο νά τό λές καί δύσκολο νά τό πράττεις. Γιατί γιά νά ἀποδεχθεῖς αὐτά τά ὅρια χρειάζεται ἡ ἀρετή, ἡ τόλμη γιά τήν ἀρετή, ὁ ἀγώνας γιά τήν ἀρετή. Ὅταν λείπει ἡ ἀρετή τότε τά πράγματα τά μετρᾶς σάν τόν Καραγκιόζη. «Ἕνα μου, ἕνα σου, ἕνα μου» καί πάλι «ἕνα μου, ἕνα σου, ἕνα μου». Τό ἀποτέλεσμα εἷναι νά χρησιμοποιοῦμε τήν δημοκρατία, γιά νά καλύπτουμε τήν κακία μας καί τόν φασισμό μας. Σέ μιά τέτοια δημοκρατία ἐπικαλούμεθα τόν κυρίαρχο λαό γιά νά μποροῦμε νά τόν ἐξαπατοῦμε πιό εὔκολα.

Στήν ἀληθινή δημοκρατία καί γιά τήν διατήρησή της, ἡ σοφία τῶν ἀνθρώπων ἔβαλε δίπλα στήν ἐξουσία, ἄλλες δύο συνιστῶσες. Τήν Νομοθετική καί τήν Δικαστική ἐξουσία. Ὁ λόγος εἶναι γιά νά προφυλάσσεται ὁ λαός ἀπό τίς αὐθαιρεσίες καί τίς ὑπερβάσεις τῆς ἐξουσίας. Ἡ ἐξουσία πάντα ρέπει πρός τόν ὁλοκληρωτισμό. Πρός τήν ἐπιβολή τῆς κάστας πού κυβερνᾶ. Ἡ νομοθετική ἐξουσία μπορεῖ νά βάλει φρένο στίς αὐθαιρεσίες τῆς ἐξουσίας. Αὐτό προϋποθέτει ὅμως βουλευτές πού νά βουλεύονται ἐλεύθερα καί ὄχι νά μαντρώνονται ὡς ἄβουλα ὄντα καί νά ψηφίζουν αὐτό πού δέν θέλουν.

Ἐνθυμοῦμαι παλαιότερο βουλευτή ὁ ὁποῖος  εἶχε διατελέσει καί Νομάρχης. Μιά μέρα λοιπόν πήγαινε στήν Βουλή γιά νά ὑπερασπισθεῖ ὡς κυβερνητικός βουλευτής ἕνα νονοσχέδιο πού δέν τό πίστευε. Τό κόμμα του τό εἶχε ψηφίσει, ἀλλά βλέποντας ὅτι στίς αὐτοδιοικητικές ἐκλογές οἱ περισσότεροι δήμαρχοι ἦσαν τοῦ ἑτέρου κόμματος, ἐπιχειροῦσε τώρα νά φαλκιδεύσει τά δικαιώματα τῆς αὐτοδιοικήσεως πού ἡ ἴδια εἶχε ψηφίσει. Γιατί αὐτό τό πολίτευμα λέγεται δημοκρατία; Καί δέν εἶναι εἰρωνεία νά λέγεται πρός ἐμπαιγμόν «κυρίαρχος» αὐτός ὁ λαός;

Πρόσφατα 10 βουλευτές τοῦ κυβερνῶντος κόμματος, σκεπτόμενοι ὡς ἐλεύθεροι καί ὑπεύθυνοι ἄνθρωποι, πιστεύουν ὅτι τά ὁμόφυλα ζευγάρια δέν πρέπει νά υἱοθετοῦν ἤ νά ἀναδέχονται παιδιά καί προφανῶς γιά τό καλό αὐτῶν τῶν παιδιῶν. Θά ἔχουν τό θάρρος, τήν ἀρετή καί τήν ἐλευθερία νά ποῦν μέχρι τέλους ΟΧΙ καί νά ὑπερασπισθοῦν τά ἀθῶα παιδιά; Ἀπό τήν ἄλλη μεριά μπορεῖ μιά ἐξουσία νά καταστρέφει παιδιά γιά νά μαζέψει ψήφους; Αὐτό εἶναι δημοκρατία;

Εἴπαμε ὅτι ἡ δικαστική ἐξουσία εἶναι ἀνεξάρτητη καί ὅτι προφυλάσσει τόν πολίτη ἀτομικά ἤ τούς πολίτες συνολικά ἀπό τίς ἀδικίες καί αὐθαιρεσίες τῆς ἐξουσίας. Σέ ἕνα δημοκρατικό πολίτευμα οἱ ἀποφάσεις τῆς δικαστικῆς ἀρχῆς πρέπει νά γίνονται σεβαστές καί ἀποδεκτές ἀπό τήν ἐκτελεστική ἐξουσία. Μιά ἐκτελεστική ἐξουσία ἄν εἶναι δημοκρατική καί χαίρεται καί συμμορφώνεται, στίς ἀποφάσεις τῆς δικαιοσύνης. Ὅταν ὅμως ἡ ἐξουσία ἐνοχλεῖται ἀπό τίς ἀποφάσεις τῆς δικαιοσύνης, ὅποτε ἡ δικαιοσύνη κρίνει ὅτι ἡ ἐξουσία ὑπερβαίνει τό Σύνταγμα καί τούς νόμους, ὅταν μάλιστα ἐμμέσως ἀκούγονται ἀπειλές ἐναντίον τῶν λειτουργῶν τῆς δικαιοσύνης, ὅταν λοιδωροῦνται γιατί ἐφαρμόζουν τό Σύνταγμα καί τούς νόμους, τότε αὐτή ἡ ἐξουσία δέν μπορεῖ νά ἔχει σχέση μέ τήν δημοκρατία. Τότε αὐτή ἡ ἐξουσία στερεῖται ἀρετῆς καί ρέπει πρός τόν ὁλοκληρωτισμό. Μιά ἐξουσία πού ἀπαιτεῖ ἀπό τήν δικαιοσύνη νά σκύβει τό κεφάλι της καί νά μετατρέπεται σέ ὑπηρέτρια ὄχι τοῦ λαοῦ ἀλλά τῆς ἐξουσίας, δέν ἔχει σχέση οὔτε μέ τήν ἀρετή οὔτε μέ τήν δημοκρατία.

Σέ μιά ἀληθινή δημοκρατία τήν διοίκηση τῆς δικαιοσύνης δέν πρέπει νά τήν διορίζει τό κράτος, ἀλλά ἐκλέγεται ἀπό τά μέλη της, διαφορετικά ἡ δημοκρατία ὑπονομεύεται. Ἡ σοφία τοῦ δημοκρατικοῦ πολιτεύματος ἔχει θεσπίσει τίς προϋποθέσεις τῆς ψηφίσεως τοῦ Συντάγματος, πού εἶναι ἡ καταστατική νομοθεσία μιᾶς χώρας καί ἔχει θεσπίσει ποιός τό ἑρμηνεύει αὐθεντικά καί αὐτή εἶναι ἡ δικαιοσύνη. Τό Σύνταγμα δέν εἶναι κουρελόχαρτο πού ὁ κάθε ἄνθρωπος τῆς ἐξουσίας τό κόβει στά μέτρα του.

Ἡ δημοκρατία ὡς πολίτευμα ἀρετῆς καί τόλμης ἀπαιτεῖ ἀπό αὐτούς πού τήν διακονοῦν καί δή ἀπό τούς ἀνθρώπους τῆς ἐξουσίας ὑπεύθυνο πολιτικό λόγο. Λόγο πού θά ὑπηρετεῖ τήν ἀλήθεια τῶν πραγμάτων καί δέν ἀποβλέπει στήν ἐξαπάτηση τῶν πολιτῶν. Διαφορετικά ὁ λόγος δέν ὑπηρετεῖ τήν δημοκρατία πού ἐπιμένω ὅτι προϋποθέτει καί ἀρετή καί τόλμη. Ὁ σημερινός Πρωθυπουργός εἶχε χαρακτηρίσει ἐθνικό ἔγκλημα τήν πώληση τῆς ΔΕΗ. Πολλοί συμφώνησαν μαζί του καί τόν ἐπέλεξαν καί γι’ αὐτό. Σἠμερα ἡ Κυβέρνησή του πουλάει ἕνα μέρος τῆς ΔΕΗ. Ἄν ὁ λόγος του ἦταν ἀληθινός, τότε σήμερα ἡ Κυβέρνησή του διαπράττει ἐθνικό ἔγκλημα. Ἄν ὁ λόγος του σήμερα εἶναι ἀληθινός,  διέπραξε τότε ἐθνικό ἔγκλημα γιατί ἐμπόδισε τήν οἰκονομική ἀνάπτυξη τῆς χώρας γιά καθαρά ἀντιπολιτευτικούς ρόλους. Οἱ πολιτικοί ἄνδρες εἶναι ὑποχρεωμένοι ἀπό τήν ἀρετή τῆς Δημοκρατίας νά λένε πάντα τήν ἀλήθεια στόν λαό ὅσο κι’ ἄν αὐτή ἡ ἀλήθεια στοιχίζει. Οἱ πολιτικοί ἄνδρες εἶναι ἀπαράδεκτο νά παραπλανοῦν τόν λαό γιά τά ἀτομικά τους συμφέροντα. Πολιτική δέν εἶναι τό ποιός θά πεῖ τό πιό ἔξυπνο σλόγκαν εἰς βάρος τοῦ ἄλλου. Ἡ πολιτική εἶναι ἡ ζωή τῶν πολιτῶν καί αὐτό ἀπαιτεῖ ὑπεύθυνη ἀντιμετώπιση. Οἱ ἄνθρωποι τῆς δημοκρατίας, οἱ ὑπεύθυνοι ταγοί, ὀφείλουν νά παιδαγωγοῦν τόν λαό καί ὄχι νά τόν διαφθείρουν.  Ὅταν οἱ πολιτικές παρατάξεις ἔχουν στόχο μέ κάθε μέσο τήν ἁρπαγή τῆς ἐξουσίας, τότε ἡ δημοκρατία ἔχει καταλυθεῖ. Μιά δημοκρατία δέν ἀρκεῖ νά ἔχει τά ἐξωτερικά γνωρίσματα, δηλαδή τήν ἐναλλαγή τῶν κομμάτων καί τίς ἐλεύθερες ἐκλογές, ἀλλά καί τήν ἀρετή τῆς δημοκρατίας πού εἶναι ἡ ἰσονομία, ὁ σεβασμός τῶν νόμων ἀπό τούς ἄρχοντες καί τόν λαό, ἡ ἀλήθεια. Διαφορετικά εἶναι πολύ εὔκολο νά μετατραπεῖ σέ «δημοκρατική δικτατορία», ὅπου μιά τυχαία πλειοψηφία σέ μιά βουλή διαστρέφει τήν νομοθετική ἐξουσία καί ἐνοχλεῖται ἀπό τήν δικαιοσύνη.

Ἡ Πατρίδα μας πέρασε καί περνᾶ μιά οἰκονομική καταστροφή. Γι’ αὐτή τήν καταστροφή δέν ὑπάρχει κανείς ἀνεύθυνος. Καί ὁ Λαός καί καί οἱ πολιτικοί ἡγέτες, ὅλων ἀνεξαρτήτως τῶν κομμάτων, ἔχουμε τεράστιες εὐθῦνες. Τά κόμματα τῆς βουλῆς καί τῆς ἐξουσίας γιατί δέν ἄσκησαν τόν παιδαγωγικό τους ρόλο καί ὁ λαός γιατί δέν τοῦ ἄρεσαν τά ἀληθινά, ἀλλά καταδεχόταν νά τόν ἐμπαίζουν. Ὅσοι διαχειρίστηκαν τά οἰκονομικά αὐτοῦ τοῦ τόπου δέν ἦταν ἀγράμματοι. Ἤξεραν, ἀλλά προκειμένου νά ἀποκτήσουν ἤ νά διατηρήσουν τήν ἐξουσία, τήν ὁποία ἀντιμετώπισαν σάν λάφυρο καί ὄχι σάν ὑπεύθυνη διακονία, ἄφησαν τήν χώρα νά ὁδηγηθεῖ στά βράχια. Ὅταν τά πολιτικά κόμματα ὑποστηρίζουν ὅλα τά αἰτήματα τῶν κοινωνικῶν ὁμάδων ἀδιακρίτως, τότε δέν ὑποστηρίζουν οὔτε τόν λαό, οὔτε τήν πατρίδα. Ἡ σημερινή Κυβέρνηση εὑρίσκεται ἀπέναντι στίς δικές της πράξεις. Εὑρίσκεται ἀπέναντι σέ ὀργανωμένες ὁμάδες πολιτῶν πού εἴτε τώρα, εἴτε κάποτε, δέν τούς εἶπε τήν ἀλήθεια καί τούς κορόϊδεψε. Τώρα τούς βρίσκει ἀπέναντί της. Τό ἴδιο συνέβαινε καί παλαιότερα καί αὐτό ὀφεἰλεται στό ὅτι ἀπό τήν δημοκρατία μας λείπει ἡ ἀρετή καί γι’ αὐτό λείπει ἡ τὀλμη τῆς παιδαγωγίας τοῦ λαοῦ μέ θεμέλιο τήν ἀλήθεια.

Ὑπάρχει ἕνα ἀκόμη κριτήριο τῆς ἀρετῆς τῆς δημοκρατίας καί αὐτό εἶναι ἡ εὐπρέπεια τοῦ λόγου. Ἡ γλῶσσα μιλάει πάντα μέ ὅ, τι περισσεύει στήν καρδιά. Ἄν μέ αὐτό τό κριτήριο, πού μᾶς τό προσφέρει ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, θελήσουμε νά μετρήσουμε τήν ἀρετή τῶν ἀνθρώπων τῆς ἐξουσίας, τότε θά ἀπογοητευθοῦμε. Ἄν τό ἐπίπεδο πολλῶν ἀπό τούς πολιτικούς μας ἄνδρες εἶναι αὐτό πού ἐκφράζει ἡ γλῶσσα τους, τότε ἡ δημοκρατία δέν λειτουργεῖ. Μπορεῖ ἀπό τέτοιους στήν ποιότητα ἀνθρώπους, ὅπως τούς ἀποκαλύπτει ἡ γλῶσσα τους νά περιμένει κανείς τίποτα καλό γιά τόν τόπο;

Μία ἀκόμη λυδία λίθος τοῦ πολιτεύματος τῆς δημοκρατίας εἶναι ἡ ἰσονομία καί συνέπειά της, ὁ τρόπος πού ἀντιμετωπίζουμε τούς ἀντιπάλους. Ἡ κομματοκρατία καί ἡ δημοκρατία δέν συμβιβάζονται. Περιμένω νά δῶ μιά Κυβέρνηση πού μόλις ἐκλεγεῖ θά μποροῦσε νά κοιτάξει στά μάτια αὐτούς πού ὑπηρετοῦν σέ διοικητικές θέσεις καί θά τούς πεῖ: «Δέν μέ ἐνδιαφέρει ποῦ ἀνήκετε. Αὐτό πού θέλω ἀπό σᾶς εἶναι νά κάμετε τό καθῆκον σας. Ἄν τό κάνετε δέν ἔχετε νά φοβηθῆτε τίποτα» καί νά τό τηρήσει. Μέχρι σήμερα μιά μόνο περίπτωση ξέρω πού ὅταν ἄλλαξε ἡ Κυβέρνηση καί ὅλοι οἱ κομματικοί ἔπεσαν πάνω στήν Ὑπουργό νά ἀλλάξει τόν προϊστάμενο τοῦ Γραφείου ἐκπαίδευσης, μόνο καί μόνο «γιατί δέν εἶναι δικός μας», ἡ Ὑπουργός, πρός τιμήν της, διαπιστώνοντας ὅτι ὁ συγκεκριμένος ἄνθρωπος ἔκανε πολύ καλά τήν δουλειά του, τόν κράτησε στήν θέση του, παρά τίς πιέσεις τῶν κομματικῶν. Αὐτό εἶναι τό ἀληθινό  ἦθος τῆς Δημοκρατίας. Ἦθος πού δέν διαφθείρει, ἀλλά οἰκοδομεῖ, ἦθος πού διδάσκει τήν ἀξιοκρατία.     Κάποτε τό Ἑλληνικό Κράτος ἔπρεπε νά ἐπανδρώσει μία θέση σέ κρίσιμο τομέα γιά τόν Ἑλληνισμό τῆς Διασπορᾶς. Κάποιος βουλευτής ἔστειλε ἕνα πρόσωπο γιά νά τό δεῖ ὁ ἁρμόδιος Ὑπουργός. Ὁ Ὑπουργός τόν εἶδε, τόν ἄκουσε, ἐνθουσιάσθηκε, τοῦ ζήτησε νά τόν συνοδεύσει σέ μιά ἐπείγουσα συνάντησή του καί στό τέλος τόν ρώτησε: «ποῦ ἀνήκεις πολιτικά;». Ὁ ἄνθρωπος ἀπάντησε ὅτι δέν ἀνήκει σέ κανένα συγκεκριμένο πολιτικό χῶρο καί ὅτι ὅταν ἔρχονται οἱ ἐκλογές ψηφίζει κατά συνείδηση. Ὁ Ὑπουργός τοῦ ἀπάντησε καί κρατῆστε αὐτή τήν ἀπάντηση: «Εἶσαι ὁ μόνος πού εἶσαι κατάλληλος γι’ αὐτή τήν θέση. Ὁποιοσδήποτε ἄλλος ἀπ’ ὅσους ξέρω καί ἐνδιαφέρονται ἔχει μόλις τό 20% τῶν δικῶν σου προσόντων. Ἄν ὅμως πάρω ἐσένα θά μέ κατασπαράξουν οἱ κομματικοί». Ἑλλάδα, ποῦ σέ κατάντησαν οἱ πολιτικοί σου ἡγέτες! Καί ὁ ἄνθρωπος αὐτός πληγωμένος ἀπό τήν Ἑλλάδα – καί ὄχι μόνο γι’ αὐτήν τήν περίπτωση ἔφυγε γιά πάντα ἀπό τήν Πατρίδα.

Εἶχα σταματήσει αὐτό τό ἄρθρο γιά νά παρακολουθήσω τίς εἰδήσεις. Δέν θά μποροῦσα νά φανταστῶ ὅτι οἱ εἰδήσεις θά ἐπιβεβαίωναν ἀπολύτως τίς παρατηρήσεις μου. Πόλεμος στήν Βουλή καί μάλιστα ἐνδοκυβερνητικός γιά τό θέμα τῆς ἀναδοχῆς παιδιῶν ἀπό ὁμόφυλα ζευγάρια. Ἐπιθέσεις κυβερνητικῶν βουλευτῶν μέ βαρεῖς χαρακτηρισμούς σέ ὅσους βουλευτές τοῦ ἰδίου κόμματος εἶχαν τήν τόλμη τῆς διαφωνίας καί τῆς ὑπεράσπισης ἀθώων παιδιῶν. Μέ τήν ρετσινιά τοῦ συντηρητικοῦ καί παριστάνοντας ἐκεῖνοι τούς προοδευτικούς – γιά τό πόση βρωμιά κρύβεται πίσω ἀπό τή λέξη «προοδευτικός» θά ἐξηγήσω στό ἄμεσο μέλλον – ἀπαιτοῦσαν ἀπό τούς συναδέλφους τους στό ἴδιο κόμμα ἤ νά ὑποταχθοῦν ἤ νά παραιτηθοῦν. Ὅποιος ἔχει φασιστική νοοτροπία, ὄχι μόνο δέν ἀνέχεται τήν διαφωνία τοῦ ἄλλου, ἀλλά ἐπιχερεῖ τήν ἐξόντωσή του. Τά δικαιώματα τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν, γιά τήν ἀκρίβεια οἱ ψῆφοι τους, στήν «δημοκρατία» αὐτῶν τῶν  βουλευτῶν ἔχουν μεγαλύτερη ἀξία ἀπό τήν ἀξία τῶν παιδιῶν, γιατί ἁπλά τά παιδιά δέν ψηφίζουν. Εἶναι ντροπή μιά τέτοια νοοτροπία νά ἐπιχειρεῖται νά στεγασθεῖ κάτω ἀπό τήν λέξη Δημοκρατία. Ἀλλά θά συνεχίσουμε.

Ὁ Σισανίου καί Σιατίστης ΠΑΥΛΟΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δεῦτε καί διαλεχθῶμεν ἤ περί Δημοκρατίας.