Ἕνα κάθε μήνα Ιανουαρίου 2019

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ
ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ 

Ἰανουάριος 2019

Ἕνα κάθε μήνα.

  Ἀγαπητοί μου ἐνορίτες,

Τό Ἀνώτατο ἵδρυμα τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους, ἡ Ἀκαδημία τῶν Ἀθηνῶν, στό τέλος τοῦ κάθε ἔτους, βραβεύει τούς ἀνθρώπους ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι μέ αὐτοθυσία καί μέ κίνδυνο τῆς ζωή τους βοήθησαν καί ἔσωσαν συνανθρώπους μας ἤ ἐργάσθηκαν προσφέροντας στό κοινωνικό σύνολο ἤ πρόσφεραν μεγάλα χρηματικά ποσά, γιά νά γίνουν ἔργα χρήσιμα πρός τό συμφέρον τῆς κοινωνίας.

Ὅλους αὐτούς τούς ἀνθρώπους, τούς σχετικά λίγους, πολύ καλά κάνει ἡ Ἀκαδημία καί τούς βραβεύει. Ὅμως ὑπάρχουν καί ἄλλοι σπουδαῖοι ἄνθρωποι, ἀφανεῖς, πού εἶναι πρωταθλητές στόν στίβο τῆς ἀγάπης καί τοῦ καθήκοντος, τῆς ὑπομονῆς καί τῆς θυσίας, τῆς ἀρετῆς καί τοῦ ἡρωισμοῦ.

Ἥρωες καί ἡρωίδες, τούς ὁποίους δέν συλλαμβάνει ὁ φακός τῆς ἐπικαιρότητας καί τῆς δημοσιότητας. Συνάνθρωποί μας, οἱ ὁποῖοι ἀγωνίζονται μέρα καί νύχτα, καί ἀναλίσκονται γιά νά μή χαθεῖ ὁ ἀνθρωπισμός καί τό ψυχικό μεγαλεῖο. Καί πραγματικά δέν χάθηκαν οἱ Ἄνθρωποι, μέ Α κεφαλαῖο, δέν χάθηκαν οἱ τίμιοι καί οἱ εὐγενεῖς καί οἱ ἥρωες. Ὅλοι αὐτοί θά ἔπρεπε νά τυχαίνουν τιμῶν καί βραβείων.

Θά ἤθελα, ἄν μπορούσαμε νά εἴχαμε μάτι, πού νά διεισδύει ὄχι μόνο ἀνάμεσα ἀπ΄ τά ντουβάρια τῶν σπιτιῶν ἀλλά καί μέσα στίς καρδιές αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων, καί νά εἴχαμε ἀφτί, πού νά ἀφουγκράζεται τόν πόνο καί τήν ἀγωνία καί τούς στεναγμούς καί τίς προσευχές καί τούς ἀγῶνες τους. Θά συναντούσαμε πλῆθος σπουδαίων ἀνθρώπων.

Θά βλέπαμε ἐκεῖ τόν ἄρρωστο, τόν παράλυτο, τόν τυφλό, τόν καρκινοπαθή, αὐτόν πού ἔχει βαρύ αὐτοάνοσο νόσημα, πού χρόνια ὁλόκληρα κάνει ἀγόγγυστα ὑπομονή, καί ὄχι μόνο δέν χρειάζεται παρηγοριά ἀλλά καί παρηγορεῖ αὐτούς πού τόν ἐπισκέπτονται.

Θά βλέπαμε τόν φτωχό, τόν ἀνήμπορο, τόν ἁπλό ἐργάτη, πού χρόνια πολλά ἐργάζεται μέ τιμιότητα καί ἐμπιστοσύνη, πού τοῦ δόθηκαν εὐκαιρίες νά πλουτίσει παράνομα καί ὅμως δέν τό ἔκανε.

Θά βλέπαμε τήν κάθε μάνα, ἰδιαίτερα τή μάνα τήν πολύτεκνη. Ἐδῶ τί νά πρωτοποῦμε καί τί νά πρωτοθαυμάσουμε; Τίς πολλές ἐγκυμοσύνες; Τά ξενύχτια; Τίς ἀρρώστιες τῶν παιδιῶν; Τό νοικοκυριό; Τίς φωνές; Τό συνεχές τρέξιμο; Νά δοῦμε τόν πατέρα πού πρέπει νά ταΐσει τόσα στόματα, νά ντύσει καί νά ποδέσει τόσα παιδιά, νά τά μορφώσει, νά τά ἀποκαταστήσει.

Θά βλέπαμε, ἀκόμη, τόν ἐγκρατή νέο καί τήν ἐγκρατή νέα, μέσα σ΄ αὐτή τή βρώμικη κοινωνία, πού προσπαθοῦν νά μείνουν ἁγνοί καί καθαροί. Νά μήν πέσουν, νά μήν γίνουν ἕνα μέ τή λάσπη, μέ τήν ἀνηθικότητα καί τήν ἀσωτία.

Θά βλέπαμε κι αὐτόν, πού ἔχει ἀφιερώσει τόν ἑαυτό του στήν ὑπηρεσία τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου, νά ἐργάζεται ἀφιλοκερδῶς καί ἀνιδιοτελῶς, ὅταν οἱ πάντες ἐγωιστικά κοιτοῦν τί νά ἐποφεληθοῦν καί τί νά ἁρπάξουν.

Εἶναι ἤ δέν εἶναι ὅλοι αὐτοί ἥρωες καί ἡρωίδες;

Ὅμως, ἀγαπητοί μου, ἀκόμη κι ἄν πάρουμε τό μεγαλύτερο βραβεῖο ἐδῶ στή γῆ ἀπό τή γύρω μας κοινωνία, αὐτό δέν θά μᾶς ὠφελήσει καθόλου, ἄν δέν πάρουμε τό βραβεῖο ἀπ’ τό χέρι τοῦ ἴδιου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τό ὁποῖο ἔχει αἰώνιο ἀντίκρισμα καί αἰώνιο κέρδος.

Ἄς θυμηθοῦμε τόν Ἀπόστολο Παῦλο πού λέει τά ἑξῆς: «Τόν ἀγώνα τόν καλόν ἠγώνισμαι, τόν δρόμον τετέλεκα, τήν πίστιν τετήρηκα, λοιπόν ἀποκειταί μοι ὁ τῆς διακαιοσύνης στέφανος (βραβεῖο), ὅν ἀποδώσει μοι ὁ Κύριος ἐν ἐκείνη τῇ ἡμέρᾳ, ὁ δίκαιος κριτής, οὐ μόνον δέ ἐμοί, ἀλλά καί πᾶσι τοῖς ἠγαπηκόσι τήν ἐπιφάνειαν αὐτοῦ». (Β΄ Τιμ. Δ΄ 7-8)

Ποιός ἄραγε εἶναι ὁ καλός ἀγώνας; Ποιός ὁ δρόμος πού πρέπει νά βαδίσουμε; Ποιά εἶναι ἡ πίστη ἡ ἀληθινή, πού πρέπει νά τήν κρατήσουμε; Ποιό εἶναι αὐτό τό βραβεῖο; Ποιοί εἶναι αὐτοί οἱ ἀγωνιστές;

Εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι πού ἀγωνίζονται καθημερινῶς ἐναντίον τῶν παθῶν τους, πού ἀγωνίζονται καθημερινῶς γιά τήν ἀπόκτηση ἀρετῶν. Τί ἰσχυρή θέληση χρειάζεται; Τί σκοπός σταθερός; Τί πίστη ἀκλόνητη; Τί ἀγώνας διηνεκής; Τί προσπάθεια χωρίς τέλος; Ὅταν ὁ Χριστός, γι’ αὐτούς πού θέλουν νά σωθοῦν, βάζει τή λέξη «ἀγώνας» καί τό ρῆμα «ἀγωνίζεσθε», μποροῦμε νά φαντασθοῦμε πόσο σημαντικό, μεγάλο καί δύσκολο εἶναι τό ἔργο τῆς ἐκκοπῆς τῶν παθῶν καί τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος;

Εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι πού ἀγωνίζονται πνευματικά, πού ἁγιάζουν τόν ἑαυτό τους, πού προσεύχονται στόν Θεό ἀφανῶς, γιά ὅλο τόν κόσμο, καί πονοῦν καί κλαῖνε καί ἀγωνιοῦν καί συμπάσχουν μέ τόν κάθε πάσχοντα συνάνθρωπό τους καί τήν κτίση ὁλόκληρη.

Εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι πού ἐπιθυμοῦν νά γνωρίσουν τόν Χριστό, νά ἑνωθοῦν μέ τόν Χριστό, νά εἶναι μαζί μέ τόν Χριστό. Πού ὅ, τι κάνουν, νά τό κάνουν γιά τόν Χριστό. Πού θέλουν νά κάνουν φανερό τόν Χριστό μέ τή ζωή τους μέσα στόν κοσμο.

Ὅλοι αὐτοί εἶναι οἱ ἀληθινοί ἥρωες. Οἱ πραγματικοί εὐεργέτες τῆς κοινωνίας. Ὁ κάθε ἅγιος εἶναι μία ἐμφανής παρουσία καί εὐλογία τοῦ Θεοῦ μέσα στόν κόσμο. Ὅλους αὐτούς ἡ κοινωνία ἔπρεπε νά τούς βραβεύει καί νά τούς ἐπαινεῖ. Ἄν βέβαια τούς βλέπει. Θά ἔπρεπε νά τούς προβάλλει διαρκῶς καί νά τούς θέτει ὡς πρότυπα πρός μίμηση.

Ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος μᾶς λέει πάλι ὅτι, αὐτά τά στεφάνια, αὐτά τά βραβεῖα ἐδῶ σ’ αὐτή τή ζωή εἶναι φθαρτά, ἐνῶ ἐκεῖνο τοῦ Θεοῦ εἶναι ἄφθαρτο. Καί ἐπιμένει νά προτρέπει τούς πιστούς ὅτι πρέπει νά ἐπιδιώκουμε «τό βραβεῖο τῆς ἄνω κλήσεως τοῦ Θεοῦ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ» (Φιλ. Γ΄ 14), νά ἐπιδιώκουμε τό βραβεῖο, γιά τό ὁποῖο μᾶς κάλεσε ὁ Θεός διά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἄν κάποτε καταλαβαίναμε αὐτή τήν κλήση τοῦ Θεοῦ! Ἄν κάποτε καταλαβαίναμε γιά πόσο μεγάλα εἴμαστε καλεσμένοι !…

Ἀρχή τῆς νέας χρονιᾶς, ἀγαπητοί μου, εὔχομαι σέ ὅλους μας νά εἴμαστε αὐτή τή χρονιά ἀγωνιστές τοῦ καλοῦ ἀγώνα, τόν ὁποῖο μᾶς προτείνει ὁ ἀγωνοθέτης Χριστός.

Ὅ, τι καί ἄν κερδίσουμε ἐδῶ στή γῆ, νά τό γνωρίζουμε, ἐδῶ θά μείνει.

Ὅ, τι, ὅμως, κάνουμε γιά τόν Ἰησοῦ Χριστό, θά πάει στόν Χριστό. Καί θά μᾶς τό χρωστάει ὁ Χριστός. Καί θά μᾶς τό δώσει, μάλιστα μέ τόκο.

Τό «βραβεῖο τῆς ἄνω κλήσεως» τοῦ Θεοῦ εἶναι ἀφαντάστως μεγάλο, εἶναι αἰώνιο.

Κανείς δέν μπόρεσε οὔτε θά μπορέσει νά τό διανοηθεῖ. Μᾶς τό λέει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ὡς ἑξῆς: «Τό βραβεῖο πού θά δώσει ὁ Κύριος σ’ αὐτούς πού τόν ἀγαποῦν εἶναι τέτοιο, πού μάτι ἀνθρώπινο δέν εἶδε, καί ἀφτί ἀνθρώπινο δέν ἄκουσε, καί νοῦς ἀνθρώπινος δέν φαντάσθηκε». (Α΄ Κορ. 8-9)

Τό βραβεῖο αὐτό, ἀγαπητοί μου, δέν εἶναι κανένα ἄλλο ἀπό τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἀπό τόν ἴδιο τόν Ἰησοῦ Χριστό! Ὁ Ἰησοῦς Χριστός θά μᾶς δώσει τόν Ἑαυτό του, τήν Θεανθρωπότητά Του, τήν ἄκρα μακαριότητα, τά πάντα, διότι ὁ Χριστός εἶναι τά πάντα!

Τόσο μεγάλα καί καταπληκτικά πράγματα μᾶς περιμένουν στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ!

Εὔχομαι, ἀρχή τῆς χρονιᾶς, οἱ πάντες, ἀγωνιζόμενοι, νά ἀποκτήσουμε αὐτό τό οὐράνιο βραβεῖο ἀπό τά χέρια τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ!

Μέ κάθε εὐχή καί εὐλογία

γιά τήν ἐπιτυχία τοῦ ἐπουρανίου βραβείου.

ὁ πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Λ. Βασιλείου

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Ένα Κάθε Μήνα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ἕνα κάθε μήνα Ιανουαρίου 2019

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ τοῦ Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης ΠΑΥΛΟΥ.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ1Τό κείμενο τῶν 22 Μητροπολιτῶν τῆς Μακεδονίας πού ἀφορᾶ τήν Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν ἔχει ἤδη περάσει στήν Ἱστορία καί θά παραμείνει στή μνήμη τοῦ κάθε σκεπτόμενου ἀνθρώπου, ἀλλά καί τῶν μελλοντικῶν γενεῶν σάν ἕνα κείμενο εὐθύνης καί ἀξιοπρέπειας γιά τόν λαό μας σέ μιά ἀπό τίς πιό κρίσιμες στιγμές τῆς ἱστορίας Του. Εἶναι βέβαια σέ συνέχεια καί συνέπεια τῆς ἀρχικῆς στάσης ὅλης τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀλλά πιό ἐξειδικευμένο ἀπό αὐτούς πού θά γνωρίσουν ἄμεσα τίς συνέπειες. Μέ γλῶσσα εὐπρεπῆ, μέ ἐπιχειρήματα σαφέστατα, δείχνοντας καθαρά τίς παρενέργειες ἀπό τώρα μιᾶς μειοδοτικῆς γιά τήν Πατρίδα συμφωνίας θά εἶναι στό μέλλον μιά ἀκόμη βεβαίωση τῆς διαρκοῦς συνοδοιπορίας τῆς ποιμαίνουσας Ἐκκλησίας μέ τόν Λαό, μία ἀκόμη φανέρωση ὅτι ἡ ποιμαίνουσα Ἐκκλησία βρίσκεται σέ ἀπόλυτη ταύτιση μέ τήν συνείδηση τοῦ λαοῦ καί σέ ἀντίθεση μέ τήν ὀλιγαρχία τῶν ἐξουσιαστῶν, τούς ὁποίους ἡ ἐξουσία καί ἡ νομή της ἐνδιαφέρει περισσότερο ἀπό τήν Πατρίδα

Ποιά ἀξία μπορεῖ νά ἔχει ἡ δῆθεν ἀλλαγή τοῦ Συντάγματος στά Σκόπια, ὅταν τά βασικά σημεῖα τοῦ ἀλυτρωτισμοῦ τῆς χώρας τά προσφέρουμε ἐμεῖς στό πιάτο. Δηλαδή τήν ἀναγνώριση τῆς γλώσσας καί τῆς Ἐθνότητας; Γιά ποιά ὑπέρβαση τοῦ ἀλυτρωτισμοῦ μιλᾶμε ἀπό τούς γείτονές μας ὅταν πρίν ἀκόμη ὑπογραφεῖ ἡ συμφωνία διακηρύττουν ὅτι αὐτοί καί μόνον, καί μέ τήν δική μας συγκατάθεση, εἶναι οἱ Μακεδόνες. Ὅταν τίς παραμονές πού θά ψηφίσουν τήν δῆθεν ἀλλαγή τοῦ ὀνόματός τους σέ «Βόρεια Μακεδονία», ἐκεῖνοι τυπώνουν χιλιάδες διαβατήρια μέ τό ὄνομα «Δημοκρατία τῆς Μακεδονίας»;  Ποιά εἶναι ἡ ἀντίδραση τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως σέ ὅλα αὐτά. Οὐσιαστικά καμμία. Ἡ ἐντύπωση πού δίνουν σέ μένα οἱ ἀντιδράσεις τοῦ Πρωθυπουργοῦ εἶναι σάν νά λέει:  «΄Αφῆστε ρέ παιδιά νά τελειώνουμε καί μετά κάντε τα ὅλα αὐτά!!!» Μήπως δέν γνωρίζει ὁ δῆθεν ἐξανιστάμενος Πρωθυπουργός ὅτι διά τῆς δικαστικῆς ὁδοῦ μετά τήν ὑπογραφή τῆς συμφωνίας θά διεκδικήσουν καί θά ἐπιτύχουν τήν ἀναγνώριση ἐντός τῆς Ἑλλάδος «Μακεδονικῆς Μειονότητας» καί θά ἀπαιτήσουν γιά χάρη της τήν διδασκαλία τῆς «Μακεδονικῆς γλώσσας»; Παλιά μας τέχνη κόσκινο. Καί ὅταν οἱ ὑπερβάσεις θά γίνονται πιό ἔντονες καί ἐμεῖς τάχα θά καταφεύγουμε διαμαρτυρόμενοι στό ΝΑΤΟ καί στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση θά μᾶς λένε, ὅπως μᾶς λένε γιά τήν Τουρκία, «βρέστε τα μόνοι σας».

Ὅσο γιά τόν κ. Καμμένο μία μόνο πρόταση. Ὁ ρόλος τοῦ Πόντιου Πιλάτου εἶναι πάντα ἕνας ἀπεχθής καί στιγματισμένος ἀπό τήν ἱστορία ρόλος. Ἡ μειοδοσία ἔχει καί τήν δική του συγκατάθεση. Ἀργά πλέον γιά δάκρυα.

Τά γεγονότα ὅμως ἀπέδειξαν καί κάτι ἄλλο πολύ σημαντικό. Δέν ὑπάρχει Ἀριστερά καί δέν ὑπάρχει «πρώτη φορά ἀριστερά». Αὐτά εἶναι γιά τούς ἀφελεῖς. Ὑπάρκει μόνον Ἐξουσία. Ἡ Ἐξουσία ὡς ἄλλη Κίρκη διαμορφώνει ὅλους, δεξιούς, ἀριστερούς κλπ. ὥστε νά ἀποκτήσουν τήν ἴδια μούρη. Ἡ λαγνεία τῆς ἐξουσίας ἐξαφανίζει δῆθεν ἰδεολογίες καί διαχωριστικές γραμμές καί τούς ἰσοπεδώνει ὅλους καί τούς μεταποιεῖ σέ λακέδες τῶν μεγάλων συμφερόντων. Νά εἴμαστε ἀρεστοί στά ἀφεντικά μας καί ἄσε τήν Πατρίδα.

Ἡ συμφωνία τῶν Πρεσπῶν σέ τίποτα δέν ἐξυπηρετεῖ τήν Ἑλλάδα. Ἄν κάποιος ἐξυπηρετεῖται εἶναι τά Σκόπια, ἀλλά οὔτε καί αὐτά. Ἐξυπηρετεῖται κυρίως τό παιχνίδι ἤ μᾶλλον ὁ ἀνταγωνισμός τῶν Μεγάλων Δυνάμεων καί κανείς ἄλλος. Γιά τήν Πατρίδα μας ὅμως ἡ συμφωνία τῶν Πρεσπῶν ἔχει ἕνα ἄλλο μειοδοτικό στοιχεῖο. Τήν ἀπόλυτη περιφρόνηση τοῦ Λαοῦ. Στά Σκόπια τουλάχιστον ἔγινε Δημοψήφισμα. Κατά τήν ἑλληνική Κυβέρνηση ὅμως ὁ Ἑλληνικός Λαός εἶναι ἀνώριμος. Δέν τοῦ ἐπιτρέπεται νά ἐκφράσει τήν γνώμη του. Αὐτό μπορεῖ νά συμβαίνει στίς Δημοκρατίες, ἀλλά ἐμεῖς δέν ἔχουμε Δημοκρατία. Πόσο δίκαιο εἶχε ὁ μακαρίτης ὁ Γιάννης ὁ Τσαρούχης ὅταν πρίν πολλά χρόνια ἕνα βραδάκι στήν Χαλκίδα ἔλεγε: «Ἡ Ἑλλάδα πέρασε πολλές κατοχές. Ἡ χειρότερη ἀπό ὅλες εἶναι ἡ ἑλληνική κατοχή».

Ξέρω τήν ἀντίδραση τοῦ ἐξουσιαστικοῦ κατεστημένου. «Κάνεις πολιτική, δέν σοῦ ἐπιτρέπεται». Ἡ συκοφαντία ἦταν πάντα τό ὅπλο τῶν ἐξουσιαστῶν. Μέ τήν γραφίδα μου ὑπερασπίζομαι τήν Πατρίδα μου, αὐτό κάνω. Γίνομαι ἡ φωνή τῶν συμπολιτῶν μου, τῶν ἀνθρώπων τοῦ ποιμνίου μου. Ἴσως μέ ἐρωτήσετε: «Καί ἐμεῖς εἴμαστε προδότες;». Σᾶς ἀπαντῶ λοιπόν εὐθέως. Σήμερα πιστεύω ὅτι ἔχετε κάνει μεγάλο λάθος μέ αὐτή τή συμφωνία τῶν Πρεσπῶν. Πιστεύω ὅτι εἶσθε σέ λάθος δρόμο. Σᾶς τό φωνάζει ὅλος ὁ λαός. Ἄν ὅμως τήν ψηφίσετε καί αὐτά πού φοβόμαστε ὅλοι ἐμεῖς, ἔλθουν στήν Πατρίδα μας, τότε θά σᾶς τό ποῦμε ξεκάθαρα ὅτι ὑπογράψατε μιά συμφωνία προδοτική γιά τήν Πατρίδα.

Ἐμεῖς σᾶς προτείνουμε νά μοιραστεῖτε τήν εὐθύνη τῆς ἀπόφασης μέ τόν Λαό. Σᾶς προτείνουμε Δημοψήφισμα, ἐδῶ καί τώρα. Δέν εἶναι οἱ κάτοικοι τῆς γειτονικῆς Χώρας ὡριμότεροι τῶν Ἑλλήνων. Ἀλλοιῶς ἐκφράζετε περιφρόνηση ἀπέναντι στό λαό. Μακάρι νά σᾶς φωτίσει ὁ Θεός αὐτή τήν ἔσχατη ὥρα.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ τοῦ Μητροπολίτου Σισανίου καί Σιατίστης ΠΑΥΛΟΥ.

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάσθηκαν τα Άγια Θεοφάνεια του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάσθηκαν τα Άγια Θεοφάνεια του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας. Παρά το δριμύ ψύχος και τον παγετό, πολλοί ήταν οι πιστοί που προσήλθαν στην Εκκλησία για να εκκλησιασθούν και να πάρουν τον μεγάλο Αγιασμό, και σύμφωνα με την τοπική παράδοση, να πάρουν από ένα κομμάτι γλυκιάς πίτας, ως ευλογία, η οποία είναι προσφορά από τις γυναίκες της Ενορίας.

Το πρωί της εορτής εψάλη ο όρθρος των Θεοφανείων με τα υπέροχα δογματικά τροπάρια από τους ιεροψάλτες και στη συνέχεια την Θεία Λειτουργία τέλεσαν οι Ιερείς του Ιερού Ναού π. Βασίλειος και π. Νέστορας. Το θείο λόγο κήρυξε ο πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος, ο οποίος αναφέρθηκε στην μέγιστη και υπερφυσική αποκάλυψη του Αγίου Τριαδικού Θεού στους ανθρώπους, οι οποίοι έμαθαν ότι ο Θεός είναι τριαδικός, Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα, καθώς και στις ποικίλες αιρέσεις, οι οποίες κατακερματίζουν το σώμα της Εκκλησίας και αποκόπτουν τους ανθρώπους από την κοινωνία με τον Άγιο Τριαδικό Θεό, μη πιστεύοντας σ’ Αυτόν.

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τελέσθηκε η ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού και όλοι οι πιστοί πέρασαν να φωτισθούν και να πάρουν Αγιασμό, να τον πιουν και να ραντίσουν τα σπίτια τους, τα χωράφια τους, τα ζωντανά τους και όλη την περιουσία τους.   Ο Επιφανείς Άγιος Τριαδικός Θεός είθε να ευλογεί, να φωτίζει και να αξιώσει όλους της επουρανίου Βασιλείας Του.

Οι γιορτές του Δωδεκαημέρου τελείωσαν, όμως η εκκλησιαστική ζωή συνεχίζεται. Οι πιστοί ουδέποτε επαναπαύονται αλλά ευρίσκονται πάντοτε σε πνευματική εγρήγορση και αγώνα. Συνεχώς μελετούν τον λόγο του Θεού, με σκοπό να γνωρίσουν τον Άγιο Θεό και να έχουν κοινωνία μαζί Του.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάσθηκαν τα Άγια Θεοφάνεια του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Πανηγύρισε το Ιερό Παρεκκλήσιο του Οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ της ενορίας του Αγίου Νικολάου.

Τη μνήμη του Οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ πανηγύρισε η ενορία του Αγίου Νικολάου στο ομώνυμο Ιερό Παρεκκλήσιο. Την Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2019, το απόγευμα εψάλη ο μέγας πανηγυρικός εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας από τους Ιερείς της ενορίας. Την Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου, κυριώνυμο ημέρα της εορτής, τελέστηκε πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλου και συλλειτουργούντων των Ιερέων π. Βασιλείου και π. Νέστορος. Κατά την θεία Λειτουργία ομίλησε ο Σεβασμιώτατος κ.κ. Παύλος σχετικά με τον Άγιο Σεραφείμ του Σάρωφ και εκτέθηκε για προσκύνηση ένα τεμάχιο αγίου λειψάνου του Αγίου Σεραφείμ, το οποίο υπάρχει θησαυρισμένο στο Ιερό παρεκκλήσιο.

 

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανηγύρισε το Ιερό Παρεκκλήσιο του Οσίου Σεραφείμ του Σάρωφ της ενορίας του Αγίου Νικολάου.

Δεσποτική εορτή της κατά σάρκα Περιτομής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και ιερά μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Βασιλείου του Μεγάλου στον Άγιο Νικόλαο Σιάτιστας.

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε στην ενορία του Αγίου Νικολάου, η μεγάλη Δεσποτική της κατά σάρκα Περιτομής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η ιερά μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Βασιλείου του Μεγάλου, Αρχιεπισκόπου Καισαρείας του Ουρανοφάντορος, καθώς και η είσοδος στον ενιαυτόν της χρηστότητος του Κυρίου.

Την Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2018 το απόγευμα, παραμονή της Πρωτοχρονιάς, τελέσθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου ο Μέγας Πανηγυρικός εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας από τους Ιερείς π. Βασίλειο και π. Νέστορα. Με την ολοκλήρωση του εσπερινού, οι Ιερείς και οι πιστοί κατευθύνθηκαν στο Ενοριακό Πνευματικό Κέντρο, όπου εψάλη η ακολουθία της κοπής της Βασιλόπιτας. Στη Βασιλόπιτα και στα πολλά άλλα κομμάτια είχαν τοποθετηθεί δέκα φλουριά, τα οποία όσοι τα βρήκαν έλαβαν από ένα υπέροχο βιβλίο, δώρο της Ενορίας, ως ευλογία.

Την επομένη, μέρα σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, εορτάσθηκε η πρώτη ημέρα του ανατείλαντος έτους 2019. Το πρωί εψάλη ο Όρθρος, με τροπάρια των δύο εορτών (Περιτομής του Χριστού) καί (Αγίου Βασιλείου), και τελέστηκε η πανηγυρική Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου από τις Ιερείς τις Ενορίας. Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο προϊστάμενος του Ναού, πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος, ανέγνωσε την Εγκύκλιο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.κ. Παύλου, επί τη 1η του Νέου έτους. Στη συνέχεια ακολούθησε η επίσημη Δοξολογία για την ευλογία του νέου έτους.

Η Ιερείς της Ενορίας και οι Εκκλησιαστικοί Επίτροποι εύχονται σε όλους τους ενορίτες, να έχουμε καλή και ευλογημένη χρονιά!!!

 

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δεσποτική εορτή της κατά σάρκα Περιτομής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και ιερά μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Βασιλείου του Μεγάλου στον Άγιο Νικόλαο Σιάτιστας.

Πρόσκληση: Σέ Σᾶς τούς Φοιτητές καί τίς Φοιτήτριες καί τούς νέους Ἐπιστήμονες τῆς Πόλης μας.

κοπη       

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόσκληση: Σέ Σᾶς τούς Φοιτητές καί τίς Φοιτήτριες καί τούς νέους Ἐπιστήμονες τῆς Πόλης μας.

Εγκύκλιος επί τω Νέω Έτι 2019 του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Παύλου.

σταυροσ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ

Ἀριθμ. Πρωτ. 1

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Ἐπί τῇ 1ῃ τοῦ Νέου ἔτους

 Ἀδελφοί μου ἀγαπητοί,

 Καί νέον ἔτος ἀριθμοῖ ἡ τοῦ Χριστοῦ Περιτομή

καί ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἱεράρχου Βασιλείου.

Μέ αὐτά τά λόγια ἡ Μικρασιάτικη παράδοση τοῦ γένους μας ὑποδέχεται τό νέο χρόνο ὁ ὁποῖος ἤδη ξεκίνησε. Ὁ Χριστός πού πέρασε στό δικό μας χρόνο καί ἔγινε ἄνθρωπος γιά νά δώση νόημα στό χρόνο μας ἔρχεται μέ τήν περιτομή του νά βεβαιώσει ἀπόλυτα ὅτι ἡ ἐνανθρώπησή του εἶναι ἀληθινή καί ὁλοκληρωμένη, γι’ αὐτό ὑποτασσόμενος στό νόμο τοῦ Θεοῦ περιτέμνεται. Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά ἕνας μεγάλος Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ Μέγας Ἅγιος Βασίλειος, ὁ Ἅγιος τῆς ἀλήθειας καί τῆς ἀγάπης μᾶς ὑποδέχεται στό κατώφλι τοῦ νέου χρόνου, γιά νά μᾶς δώσει μέ τό λόγο καί τό παράδειγμά του νά καταλάβουμε ὅτι ἡ ἀγάπη καί ἡ διακονία τῶν ἀδελφῶν δίνει τό ἀληθινό περιεχόμενο καί τό νόημα στό χρόνο καί στήν ζωή μας.

Αὐτή τήν ἀλήθεια τήν ἐπιβεβαιώνει ὁ ἑπόμενος στῖχος τῶν πρωτοχρονιάτικων καλάνδων, πού φανερώνει πόσο ζυμωμένος ἦταν ὁ λαός μας μέ τήν Ἐκκλησία καί τήν ζωή της.

Τοῦ χρόνου μας ἀρχή καλή

καί ὁ Χριστός μᾶς προσκαλεῖ

τήν κακίαν νά ἀρνηθῶμεν

μέ ἀρετάς νά στολισθῶμεν.

Τή ζωή μας τήν χρωματίζει καί τήν κάνει ὄμορφη καί εὐλογημένη ἕνας διμέτωπος πνευματικός ἀγῶνας, ὁ ὁποῖος ἔχει στόχο ἀφενός μέν τήν ἐκρίζωση τῶν παθῶν καί ἀπό τήν ἄλλη τήν καλλιέργεια καί τό στόλισμα τῆς ζωῆς μας μέ ἀρετές, ἐκ τῶν ὁποίων βάση καί θεμέλιο εἶναι ἡ ταπείνωση καί ἡ ἀγάπη, τίς ὁποῖες φανερώνει ὁ Χριστός μέ τήν ἐνανθρώπησή Του καί βιώνει ὁ Ἅγιος Βασίλειος μέ τήν δική του τήν ζωή.

Εἶναι γνωστό ὅτι ὁ Ἱεράρχης τῆς Καισαρείας ἐκτός ἀπό μεγάλος Οἰκουμενικός διδάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας, ἐκτός ἀπό ἐξαιρετικός ἐπιστήμονας, εἶχε σπουδάσει ἕξ ἐπιστῆμες μεταξύ τῶν ὁποίων καί τήν ἰατρική, ὑπῆρξε ἄνθρωπος μεγάλης ἀγάπης, ὁ ὁποῖος γιά νά ἀνακουφίσει τούς πάσης φύσεως ἐμπεριστάτους ἀνθρώπους ἔκτισε μιά πόλη ἀγάπης, τήν Βασιλειάδα, μιά περιοχή μέ φιλανθρωπικά ἱδρύματα, ὀρφανοτροφεῖα, γηροκομεῖα, πτωχοκομεῖα, νοσοκομεῖα, ξενοδοχεῖα προκειμένου νά ἀγκαλιάσει μέ ἀγάπη ὅλους τούς ἀδελφούς. Ἀκόμη καί λεπροκομεῖο ἐδημιούργησε εἰς τό ὁποῖο ὑπηρετοῦσε ὁ ἴδιος τούς λεπρούς μέ τήν διπλή ἰδιότητα τοῦ ἰατροῦ καί τοῦ Ποιμένα. Ὡς Ἰατρός περιποιεῖτο τίς πληγές τους καί ὡς ποιμένας τίς ἀσπαζόταν χωρίς φόβο, γιά νά τούς δίνει δύναμη καί ἐλπίδα.

Μέσα ἀπό τό παράδειγμα τοῦ Μεγάλου Βασιλείου μαθαίνουμε ὅτι ὅταν εἶσαι ταπεινός μέ χαρά διακονεῖς τούς ἀδελφούς καί μπορεῖς νά τούς ἀγαπᾶς, γιατί ἡ ἀγάπη εἶναι τό νόημα καί ἡ οὐσία τῆς ζωῆς. Ὁ Μεγάλος αὐτός Πατήρ τῆς Ἐκκλησίας εἶχε στήν ζωή του ὁδηγό καί παιδαγωγό τό Ἅγιο Εὐαγγέλιο καί ἀγωνιζόταν νά ἀποκτήσει τίς ἀρετές τοῦ Χριστοῦ.

Ἀπό αὐτή τήν ἀλήθεια ἐμπνέεται καί ὁ τελευταῖος στῖχος τῶν καλάντων ὁ ὁποῖος ἐπιλέγει:

Νά ζῶμεν βίον τέλειον

κατά τό εὐαγγέλιον,

Μέ ἀγάπη καί εἰρήνη

καί μέ τήν δικαιοσύνη.

 Τό ποτάμι τοῦ χρόνου, πού μέχρι τήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ κυλοῦσε πρός τόν θάνατο, μετά τήν εἴσοδο τοῦ Χριστοῦ μέσα στόν χρόνο τῆς ζωῆς μας, ἀντιστρέφεται καί τώρα ὁδηγεῖ στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Σέ αὐτή τήν πορεία πρός τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἔχουμε ὁδηγό μας τό Ἅγιο Εὐαγγέλιο, τό ὁποῖο μᾶς παρακινεῖ νά γινόμαστε τέλειοι, γιατί καί ὁ Πατέρας μας ὁ Οὐράνιος εἶναι τέλειος. Νά ζοῦμε μέ ἀγάπη καί μέ εἰρήνη καί μέ τήν δικαιοσύνη. Ἡ ἀγάπη εἶναι τό πλήρωμα τῶν ἀρετῶν καί ὅποιος τήν ἀποκτᾶ ἔχει εἰρήνη μέσα στήν καρδιά του καί στέκεται μέ ἀγάπη καί γι’ αὐτό μέ δικαιοσύνη ἀπέναντι στούς ἀδελφούς του.

Εἶναι ἐκπληκτικό ὅτι μέσα σέ αὐτούς τούς τρεῖς στίχους ἀποκαλύπτεται μιά ὁλόκληρη στάση καί πρόταση ζωῆς καί δίδεται οὐσιαστικό περιεχόμενο στή γνωστή πρόχειρη καί ἐπιπόλαια εὐχή πού δίνουμε συνήθως αὐτή τήν ἡμέρα, ὅταν εὐχόμεθα «καλή χρονιά» ἤ «εὐτυχισμένος ὁ καινούριος χρόνος». Εἶναι ὅμως γνωστό ὅτι ἡ χρονιά δέν γίνεται μαγικά καλή, οὔτε ὁ χρόνος γίνεται εὐτυχισμένος μόνο καί μόνο ἐπειδή τό λέμε. Ἡ ποιὀτητα τῆς ζωῆς μας εἶναι ἀποκλειστικά στήν δική μας εὐθύνη καί ἐξαρτᾶται ἀπό τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ στήν ζωή μας. Στήν ἐκκλησιαστική μας γλῶσσα, πού ἡ κάθε λέξη ἀποδίδει τήν οὐσία τῶν πραγμάτων, λέγεται «νέος ἐνιαυτός τῆς χρηστότητος τοῦ Κυρίου», μιά ἀκόμη δηλαδή χρονική περίοδος, τήν ὁποία μᾶς χαρίζει ἡ ἀγάπη καί ἡ φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ.

Γιατί ὅμως ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ μᾶς χαρίζει μιά ἀκόμη χρονική περίοδο; Μᾶς τήν χαρίζει γιά νά μετατρέψουμε τόν χρόνο σέ «καιρό σωτηρίας». Νά χρησιμοποιήσουμε δηλαδή τόν χρόνο γιά νά ἐπιτύχουμε τήν συνάντησή μας μέ τόν Χριστό, τήν ἐνοίκησή του στίς καρδιές μας, γεγονός πού πραγματοποιεῖ τήν σωτηρία μας.

Ὁ Θεός πῆρε τήν σάρκα καί τό αἷμα μας ἀπό τήν Παναγία μας καί ἔγινε ἀληθινά ἄνθρωπος. Τώρα μᾶς δίδει τήν δική Του σάρκα καί τό Τίμιο Αἷμα Του στό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας γιά νά γίνουμε ἐμεῖς Θεοί. Αὐτό εἶναι τό νόημα τοῦ χρόνου, πού συμπίπτει μέ τό νόημα τῆς ἴδιας τῆς ζωῆς μας καί τήν καταξιώνει. Τό τί ποιότητας ἄνθρωπος εἶναι ὁ καθένας μας φαίνεται ἀπό τήν καθημερινή στάση τῆς ζωῆς. Ἀπό τόν τρόπο τῆς συμπεριφορᾶς μας, ἀπό τόν τρόπο πού μιλᾶμε, τά λόγια πού χρησιμοποιοῦμε, τίς σχέσεις μας μέ τούς ἄλλους ἀνθρώπους. Αὐτήν ἀκριβῶς τήν ποιότητα μᾶς τήν φανερώνει ἡ εὐσέβεια τοῦ λαοῦ μας, ἡ ὁποία καλωσορίζοντας τόν νέο χρόνο, εὔχεται ὅλοι μας νά «ζῶμεν βίον τέλειον, σύμφωνα μέ τό Εὐαγγέλιον», δηλαδή μέ ἀγάπη καί εἰρήνη καί μέ τήν δικαιοσύνη.

Εὔχομαι μέ ἀγάπη σέ ὅλους Σας μιά τέτοια χρονιά νά ζήσετε.

Ὁ Ἐπίσκοπός Σας

ΣΙΣΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγκύκλιος επί τω Νέω Έτι 2019 του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Παύλου.

Παραμονή Πρωτοχρονιᾶς στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Μέγας Ἀρχιερατικός Πανηγυρικός Ἑσπερινός, ἀρτοκλασία και κοπή βασιλόπιτας.

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παραμονή Πρωτοχρονιᾶς στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Μέγας Ἀρχιερατικός Πανηγυρικός Ἑσπερινός, ἀρτοκλασία και κοπή βασιλόπιτας.

Η μεγάλη Δεσποτική εορτή της Γεννήσεως του Ιησού Χριστού στην Ενορία του Αγίου Νικολάου.

Με λαμπρότητα και ιεροπρέπεια γιόρτασε σήμερα 25 Δεκεμβρίου 2018 η ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας την Δεσποτική εορτή της Γεννήσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Στις 5 το πρωί ήχησαν οι καμπάνες του Ναού αναγγέλλοντας το χαρμόσυνο μήνυμα της γεννήσεως του Χριστού σ’ ολόκληρη την ενορία.

Τον όρθρο με τα κατάμεστα θεολογία τροπάρια έψαλαν οι ιεροψάλτες και την Θεία Λειτουργία τέλεσαν οι Ιερείς π. Βασίλειος και π. Νέστορας, συμπροσευχομένων πολλών πιστών. Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο προϊστάμενος του Ναού πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος ανέγνωσε τη Χριστουγεννιάτικη Εγκύκλιο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.κ. Παύλου.

Πάρα πολλοί ήσαν εκείνοι οι οποίοι κοινώνησαν των αχράντων μυστηρίων.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας εψάλη ο εσπερινός προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, η οποία υπούργησε στο μέγιστο μυστήριο της ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου. Κατά τον εσπερινό εψάλη το μεγάλο προκείμενο: «Τίς Θεός μέγας ὡς ὁ Θεός ἡμῶν. Σύ εἶ ὁ Θεός ἡμῶν ὁ ποιῶν θαυμάσια μόνος».

Πριν την απόλυση του εσπερινού εψάλη η αρτοκλασία και μοιράσθηκε ο αγιασμένος άρτος σε όλους τους πιστούς.

 

 

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Ετικετοποιημένο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η μεγάλη Δεσποτική εορτή της Γεννήσεως του Ιησού Χριστού στην Ενορία του Αγίου Νικολάου.

Κάλαντα και Βυζαντινούς Χριστουγεννιάτικους ύμνους έψαλλε η Ενορία του Αγίου Νικολάου στον Σεβασμιώτατο κ. Παύλο και στον Μεγάλο Ευεργέτη κ. Κωνσταντίνο Παπανικολάου.

Τα σιατιστινά παραδοσιακά κάλαντα και Βυζαντινούς Χριστουγεννιάτικους ύμνους έψαλλε χθες το απόγευμα, παραμονή των Χριστουγέννων, στον Μητροπολίτη μας τον Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Παύλο, η ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας.

Ήταν οι Ιερείς της Ενορίας του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας, π. Βασίλειος Βασιλείου και π. Νέστορας Γκουρομίσιος, μαζί με τους Εκκλησιαστικούς Επιτρόπους, πολλούς ενορίτες, μέλη της Χορωδίας παραδοσιακής μουσικής και παιδιά των κατηχητικών Σχολείων.

Ο Σεβασμιώτατος, αφού τους υποδέχθηκε και άκουσε τα κάλαντα, τους ύμνους και τις ευχές όλων, στη συνέχεια τους ευχαρίστησε και τους ευχήθηκε «Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα», δίνοντάς τους από μια εικόνα τις Γεννήσεως του Ιησού Χριστού στον καθένα.

Όλοι μαζί, αφού χαιρέτησαν τον Σεβασμιώτατο κ. Παύλο, έφυγαν από το Μητροπολιτικό μέγαρο,  και επισκέφτηκαν τον Μεγάλο Ευεργέτη του τόπου μας, τον Άρχοντα Μαΐστορα της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, τον κ. Κωνσταντίνο Παπανικολάου και την γυναίκα του κα Ελένη στην οικία τους, η οποία ήταν στολισμένη χριστουγεννιάτικα, καθώς και η γύρω περιοχή της.

Εκεί τραγούδησαν τα παραδοσιακά κάλαντα του τόπου μας, κάλαντα άλλων περιοχών της Ελλάδας μας, διάφορα χριστουγεννιάτικα τραγούδια και εκκλησιαστικούς ύμνους. Η κα Παπανικολάου κέρασε σαλιάρια και μελομακάρονα, και ο αγαπητός Ευεργέτης πρόσφερε με πολλή αγάπη ένα σεβαστό χρηματικό ποσό στην Χορωδία παραδοσιακής μουσικής, για τις ανάγκες της.

Άρθρο δημοσιεύτηκε σε Επικαιρότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κάλαντα και Βυζαντινούς Χριστουγεννιάτικους ύμνους έψαλλε η Ενορία του Αγίου Νικολάου στον Σεβασμιώτατο κ. Παύλο και στον Μεγάλο Ευεργέτη κ. Κωνσταντίνο Παπανικολάου.