Η εορτή της Πεντηκοστής στην Ενορία του Αγίου Νικολάου

Με λαμπρότητα και τη συμμετοχή πολλών πιστών εορτάσθηκε στην Ενορία του Αγίου Νικολάου Σιάτιστας, την Κυριακή 9 Ιουνίου 2014, η μεγάλη γιορτή της Πεντηκοστής, κατά την οποία έγινε η φανέρωση της Εκκλησίας μέσα στον κόσμο.
Την πανηγυρική θεία Λειτουργία τέλεσαν οι Ιερείς π. Βασίλειος και π. Νέστορας.
Στο κήρυγμά του ο π. Βασίλειος αναφέρθηκε εκτενώς στην φανέρωση της Εκκλησίας στη γη και στην παρουσία του Αγίου Πνεύματος μέσα στην Εκκλησία, τονίζοντας ότι η Πεντηκοστή είναι το βαθύ μυστήριο της Εκκλησίας. Και η αποκάλυψη αυτού του μυστηρίου έγινε με την φανέρωση του Αγίου Πνεύματος κατά ένα καταπληκτικό τρόπο!
«Το Πνεύμα το Άγιο με δύο κινήσεις έδειξε αυτό το βαθύ μυστήριο.
Πρώτα – πρώτα επικύρωσε την ταυτότητα του Ιησού Χριστού. Ποιος ήταν ο Ιησούς; Ήταν ο Χριστός ή ένας ψευδοπροφήτης; Ήταν αληθής ή πλάνος; Ήταν Θεός ή άνθρωπος; Το Άγιο Πνεύμα ήρθε την ημέρα της Πεντηκοστής να δώσει μαρτυρία για την ταυτότητα του Ιησού Χριστού. Και η μαρτυρία ήταν ότι, ο Ιησούς είναι πραγματικά ο Θεός Λόγος που ενανθρώπησε! Θεός και άνθρωπος!
Και το δεύτερο είναι ότι, το Πνεύμα το Άγιο φανέρωσε την ίδρυση ξανά της Εκκλησίας πάνω στη γη. Και αυτή η φανέρωση έγινε με ένα πλήθος περιστατικών, όπως περιγράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις.
Αλλά τι είναι Εκκλησία;
Η Εκκλησία είναι συναΐδιος με το Θεό. Όπως ο Θεός δεν έχει αρχή, έτσι και η Εκκλησία δεν έχει αρχή. Η Εκκλησία είναι η αγαπητική σχέση των τριών προσώπων της Τριαδικής Θεότητος. Διότι τα τρία θεία πρόσωπα αποτελούν Εκκλησία.
Ο Θεός όμως ήθελε να εκφράσει αυτήν την αγαπητική σχέση και έξω από τον εαυτό Του και δημιουργεί τον αγγελικό κόσμο. Ήθελε και άλλα όντα να χαρούν αυτή την αγαπητική σχέση. Έτσι ο Θεός επεκτείνει την Εκκλησία Του, την απλώνει, την μεγαλώνει, σ’ αυτά τα όντα που λέγονται άγγελοι.
Μετά τη δημιουργία των αγγέλων, ο Θεός δημιούργησε τον υλικό κόσμο σαν μια προέκταση της αγάπης του. Ήθελε ο Θεός να συμπεριλάβει όσο το δυνατόν περισσότερες λογικές υπάρξεις στη δική του μακαριότητα. Μετά τους αγγέλους επεκτάθηκε στους πρωτοπλάστους, τους οποίους τοποθέτησε μέσα στον Παράδεισο, που ήταν ο τόπος αυτής της Εκκλησίας, δηλαδή της Κοινωνίας του Θεού με τους πρωτοπλάστους.
Εύκολα δεν μπορούμε να κατανοήσουμε αυτή την κοινωνία του Θεού με τους πρωτοπλάστους. Ήταν μια παραδεισένια κατάσταση! Κάτι ανέκφραστο! Πώς ο Θεός μπορούσε να επικοινωνεί με τους ανθρώπους!;
Αλλά αυτή η κοινωνία διακόπηκε απ’ το γνωστό αμάρτημα της αυτονομίας, οπότε η Εκκλησία σηκώθηκε απ’ τη γη.
Η αγάπη, όμως, του Θεού επιμένει, να συμπεριληφθεί και η γη στην ολότητά της, και αυτό έγινε με την ενανθρώπηση του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος.
Έτσι η Εκκλησία αναγεννήθηκε και αναπλάσθηκε και τελειώθηκε εν Χριστώ Ιησού, και εν Πνεύματι Αγίω.
Ενώ ο Χριστός είναι νεκρός επάνω στο Σταυρό, πηγάζει η Εκκλησία απ’ την πλευρά του, με το λόγχισμα του Κεντυρίωνα. Πηγάζει το αίμα και το ύδωρ. Το Βάπτισμα και η Θεία Κοινωνία.
Όπως παλιά, απ’ την πλευρά του υπνωμένου Αδάμ προήλθε η Εύα. Ο Αδάμ είναι τύπος του Χριστού και η Εύα τύπος της Εκκλησίας.
Όμως, στην επέκταση της Εκκλησίας στη γη, έχει το λόγο και το Άγιο Πνεύμα, το οποίο ήρθε στη γη όταν ο Υιός ανήλθε στον ουρανό. Και από τότε και μετά, μένει το Άγιο Πνεύμα στην Εκκλησία, για να την αγιάζει.
Χωρίς το Άγιο Πνεύμα δεν υπάρχει ούτε η γνώση ούτε η αποδοχή της ταυτότητας του Χριστού.
Χωρίς το Άγιο Πνεύμα είναι ακατανόητη η πνευματική ζωή, όπως την θέλει ο Πατήρ και την δίδαξε ο Υιός.
Το Πνεύμα το Άγιο μαζί με τον Υιό προικίζει την Εκκλησία με τα δώρα τα πολλά, που φέρνει απ’ τον Ουρανό. Η Εκκλησία είναι η νύμφη του Χριστού!»
Στο τέλος της ομιλίας του ανέφερε ότι, «Η Εκκλησία έχει μεγάλο σκοπό. Ο σκοπός της είναι να εκκλησιαστικοποιήσει τον κόσμο. Πρέπει οι πιστοί να τελειωθούν «στο μέτρο της ηλικίας του πληρώματος του Χριστού».
Και κλείνοντας ανέφερε ότι, «Αν κάποτε εμβαθύνουμε και μάθουμε, τι είναι Εκκλησία, θα συγκλονισθούμε. Θα δοξάσουμε τον Άγιο Τριαδικό Θεό, που μας συμπεριέλαβε στην κοινωνία του, την Εκκλησία του.
Και όλα αυτά τα εργάσθηκε η δύναμη και η σοφία και η αγάπη του Αγίου Τριαδικού Θεού, του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, στον οποίο ανήκει κάθε δόξα, τιμή και προσκύνηση και τώρα και πάντοτε και αιωνίως.»
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τελέσθηκε, σε κατανυκτική ατμόσφαιρα και σύμφωνα με το τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο Μέγας Εσπερινός του Αγίου Πνεύματος ή ο ονομαζόμενος «Εσπερινός της γονυκλισίας», κατά τον οποίο αναγνώστηκαν, από τους πρεσβυτέρους π. Βασίλειο και π. Νέστορα, οι προκαθορισμένες υπέροχες περιεκτικές ευχές της Γονυκλισίας.

 

This entry was posted in Επικαιρότητα and tagged . Bookmark the permalink.